• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • Anonym (S)

Fick dubbelkolla med två test imorse och tycker mig dom är ganska starka för att vara 3 dagar innan beräknad mens så hoppas det håller i sig :) ska utomlands om två veckor så hade vart himla tråkigt om något händer innan eller under tiden också 

• Anonym (Aurora)
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-09 17:16:07 följande:
    Hej! Jag är med på en privat fb-chatt. Jag går nu in i vecka 5 imorgon :)

Idag har jag massor av symtom. Spänningar/ilningar i livmodern, början på illamående, mindre aptit, hög temperatur. Har du några än?
    Grattis!!! 😊 Förstår att det måste vara lite besvärligt med alla symptom men samtidigt kanske ger det lite trygghet att allt utvecklas som det ska? Jag känner inte så mycket än, lite ömma bröst bara. Hade massor av symptom med första graviditeten, lite orolig att det inte är så nu, men stegringar på gravtest ser bra ut så hoppas att allt går bra 🙏🏻 Har du berättat för någon än? 

Skriv PM till mig om ni vill vara med i FB gruppen, behöver namn och efternamn samt hur profilbilden ser ut. Om minst 3-5 personer skriver, ska jag skapa en Messanger grupp, såklart privat och synlig bara för dem som är i gruppen! 😊
  • Anonym (Aurora)
    Anonym (Sessan) skrev 2024-09-09 19:24:50 följande:

Hej! Är 28 och gravid för andra gången, första barnet. Min första graviditet plussade jag i maj men det slutade i ett MA i v 10+4 där hjärtat hade stannat en vecka tidigare. Tuffaste vi gått igenom. Jag skrapades och fick en mens emellan och nu har jag plussat igen.

Är idag i v 5+6 och bf 7 maj. Jag är både överlycklig men så orolig. Vi har inskrivningssamtal nu på fredag där jag ska komma in för blodprov m.m. Jag kommer att be om ett vul så fort det går eftersom jag är väldigt nojig över att kroppen inte förstod sist så vill veta att allt ser bra ut där inne. Hoppas verkligen att det är vår tur den här gången och att liten ska stanna!

Beklagar 😢😢 Hade själv ett missfall runt v.8, så förstår hur orolig man blir. Men det gick bra med andra graviditeten. Håller tummarna för dig! 
  • Aurora1122
    Anonym (Aurora) skrev 2024-09-10 12:03:08 följande:
    Grattis!!! 😊 Förstår att det måste vara lite besvärligt med alla symptom men samtidigt kanske ger det lite trygghet att allt utvecklas som det ska? Jag känner inte så mycket än, lite ömma bröst bara. Hade massor av symptom med första graviditeten, lite orolig att det inte är så nu, men stegringar på gravtest ser bra ut så hoppas att allt går bra 🙏🏻 Har du berättat för någon än? 

Skriv PM till mig om ni vill vara med i FB gruppen, behöver namn och efternamn samt hur profilbilden ser ut. Om minst 3-5 personer skriver, ska jag skapa en Messanger grupp, såklart privat och synlig bara för dem som är i gruppen! 😊
    Ursäkta, här kan ni skriva PM 😊
  • Anonym (Förstabarnet88)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-09-10 12:03:08 följande:

Hej. Går det att skicka pm när du använder anonym signatur? jag lyckas inte iallafall.
  • Aurora1122
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-10 12:53:30 följande:
    Hej. Går det att skicka pm när du använder anonym signatur? jag lyckas inte iallafall.
    Jag, jag märkte det också, men nu använde jag inte anonym signatur så det borde funka 😊
  • Anonym (S)

Jag ska utomlands den 23e och vill helst inte boka inskrivning för tidigt (har sökt hjälp för att vi haft svårt att skaffa barn, fick MF januari och kan söka hjälp i januari om jag nu skulle råka få MF igen) så vad tror ni? Hur hade ni gjort? Är nu väldigt tidigt gravid v.4 (3+5) och är hemma om 4 veckor igen 

• ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 12:32:02 följande:

Jag ska utomlands den 23e och vill helst inte boka inskrivning för tidigt (har sökt hjälp för att vi haft svårt att skaffa barn, fick MF januari och kan söka hjälp i januari om jag nu skulle råka få MF igen) så vad tror ni? Hur hade ni gjort? Är nu väldigt tidigt gravid v.4 (3+5) och är hemma om 4 veckor igen 

Om du känner dig orolig så kanske det är bättre om du inte reser? Ett annat tankesätt är ju att åka på semestern och njuta, hade själv ett missfall är idag i v 6+4, åkte på semester när jag var i v. 4/5. jag var lika orolig som dig men semestern fick mig ärligt att koppla bort tankarna, tänkte knappt att jag var gravid, för jag har enkelt för att fastna på små detaljer, ex " har inte symptom osv". Slutet av resan började illamåendet så jag njöt kanske inte så mycket, men men. mitt tips är åk, njut, och ta saker som de kommer, koppla bort 
  • Anonym (S)
    ssandra00 skrev 2024-09-11 14:14:26 följande:
    Om du känner dig orolig så kanske det är bättre om du inte reser? Ett annat tankesätt är ju att åka på semestern och njuta, hade själv ett missfall är idag i v 6+4, åkte på semester när jag var i v. 4/5. jag var lika orolig som dig men semestern fick mig ärligt att koppla bort tankarna, tänkte knappt att jag var gravid, för jag har enkelt för att fastna på små detaljer, ex " har inte symptom osv". Slutet av resan började illamåendet så jag njöt kanske inte så mycket, men men. mitt tips är åk, njut, och ta saker som de kommer, koppla bort 
    Jo tror absolut att jag mår bra av lite semester! fastnar också i lite mani där kring symtom osv hehe men tänker mer om jag kan vänta till efter med att ringa barnmorskan och boka inskrivning? Är det sent att göra v.8?
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 14:23:12 följande:
    Jo tror absolut att jag mår bra av lite semester! fastnar också i lite mani där kring symtom osv hehe men tänker mer om jag kan vänta till efter med att ringa barnmorskan och boka inskrivning? Är det sent att göra v.8?
    Vet att de finns en del som väntar med att ringa in till barnmorskan, men annars kan du ju ringa och boka en senare tid och förklara att du ska resa. Var själv på mitt första inskrivningssamtal och om jag förstått de rätt så är allas " olika?". såg nån i gruppen som ska ha den distans, jag var där och pratade de tog blodprover och fick tidigt ultraljud i v.9 ungefär pga de som hänt tidigare. Så ring och hör med dom så kanske du kan få ett på distans också, sen kanske de kan boka in ett tidigt som mig om du känner dig orolig.
Svar på tråden BF maj 2025