• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • Anonym (Förstabarnet88)
    ssandra00 skrev 2024-09-08 01:08:55 följande:

Hej, grattis !!! Jag är själv i v 6+2 och känner igen mig mycket i det du beskriver som molvärk samt att man är varmare. Kände mig nästan lite sjuk då i v 3/4. Men de gick över efter beräknade mensen. Själv har jag inte haft så mycket symptom än ömma bröst. Hade mycket flytningar innan ? mens? datumet. Men dom slutade också efter.  
    Har haft en kemisk graviditet förra månaden så är lite orolig med denna. Har precis varit utomlands och tror jag är illamående efter de, för har ingen annorlunda smak i munnen eller annorlunda luktsinne. Vill bara inte äta mycket då jag mår illa. Sen om de är hormonerna eller matförgiftningen, de vet jag inte? 

men dina symptom låter normalt för mig, livmodern växer mycket. 

Hej! Tack för svar.
    Idag är jag ännu varmare och känner mig supertrött.
    är en rätt trött person annars också, men nu är det ännu mer :)
    vad jobbigt med kemiskt. Hur la du märke till det?
    AngieF skrev 2024-09-08 09:19:19 följande:
    Hej! Grattis :) Känns fortfarande helt overkligt för mig med, jag är i vecka 4+4.
    Fick inskrivningssamtal 18/9 men då bara över telefon. Trodde att en skulle gå dit och ta blodprov för att bekräfta graviditet, och att det liksom skulle kännas verkligt då. Så får väl se när det sjunker in haha.

"Sticker" rätt mycket i livmodern emellanåt. Har haft mensvärks liknande symptom sen 1 vecka innan jag plussade (4/9). Tyckte det kändes annorlunda än vanlig mensvärk men vågade inte hoppas. Brösten har varit ömma och speciellt bröstvårtorna.
    åh. Då ligger du precis före mig :) har BF 20 maj 2024. Såg att det var ditt första barn med. Jag har också fått ett inskrivningsmöte men då via video. Det ska vara något hälsosamtal.
    Har ni försökt få barn länge?
    Idag känner jag en konstig trötthet, och den höga temperaturen är det jag märker mest. Men sticker gör det i livmodern tycker jag med. Jag är så nyfiken om vad som komma skall. Jobbar som jurist och bävar för om illamåendet kommer vara som värst när jag har en hel dags huvudförhandling framöver 😅
  • AngieF
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 10:38:23 följande:
    åh. Då ligger du precis före mig :) har BF 20 maj 2024. Såg att det var ditt första barn med. Jag har också fått ett inskrivningsmöte men då via video. Det ska vara något hälsosamtal.
    Har ni försökt få barn länge?
    Idag känner jag en konstig trötthet, och den höga temperaturen är det jag märker mest. Men sticker gör det i livmodern tycker jag med. Jag är så nyfiken om vad som komma skall. Jobbar som jurist och bävar för om illamåendet kommer vara som värst när jag har en hel dags huvudförhandling framöver 😅
    Kul! Skönt att höra att fler har inskrivningsmötet på distans, tänkte först om det var något som enbart skedde hos min BM. 
    Vi har försökt sen april men min man hade lite svårt för pressen att komma runt ägglossning så vi fick inte till särskilt många bra försök. Det gjorde mig lite frustrerad så förra månaden körde vi ÄL test och hemmainseminering vilket uppenbarligen var en succé! Ni då? Glad
    Jag har inte känt mig särskilt trött än, eller illamående och det är typ enda en läser om dessa tidiga veckor. Tack och lov jobbar jag hemifrån så om det kickar in borde jag ändå kunna jobba lite haha.
  • ssandra00
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 10:33:17 följande:
    Hej! Tack för svar.
    Idag är jag ännu varmare och känner mig supertrött.
    är en rätt trött person annars också, men nu är det ännu mer :)
    vad jobbigt med kemiskt. Hur la du märke till det?
    Åh, förstår att det är jobbigt, hoppas de går över snart. Märkte av att jag fick en kemisk graviditet då jag plussade innan BIM, testade mig varje dag ( det var min första graviditet nånsin) så var lite stressad, kändes inte verkligt osv, sen började mina streck bli svagare och försvann helt. Började blöda nån vecka efter. 
  • Anonym (S)

Ja hoppar in! Plussade igår, äl + 10? Högst oklart eftersom jag inte får ihop tempen med ägglossningens riktigt och har svårt att se att jag enbart är 6 dagar efter äl 😅 clearblue digital säger 1-2 veckor. lite blandade känslor med att testa så tidigt, fick missfall sist och hoppas verkligen inte det blir likadant denna gång 

• Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-08 21:26:41 följande:

Ja hoppar in! Plussade igår, äl + 10? Högst oklart eftersom jag inte får ihop tempen med ägglossningens riktigt och har svårt att se att jag enbart är 6 dagar efter äl 😅 clearblue digital säger 1-2 veckor. lite blandade känslor med att testa så tidigt, fick missfall sist och hoppas verkligen inte det blir likadant denna gång 

Jag kan tillägga att jag är 28 år, första barnet vi har försökt länge med ett missfall i januari och äntligen tog det sig igen :) jag mår illa, har fruktansvärt ömma bröst. tycker det känns som tidigt att ha så mycket symtom? 

• Anonym (Aurora)

Hej! Vad roligt att höra om era erfarenheter! 😊 Jag är 29 år, har en son som är nästan 2 år. Jag är i vecka 4+3, BF maj 18. Känns fortfarande overkligt, har inte kontaktat barnmorskan än?

Vill ni skapa en privat FB chatt? Tycker att det känns lite mer personligt där 😊

Anonym (Aurora) skrev 2024-09-09 12:49:31 följande:

Hej! Vad roligt att höra om era erfarenheter! 😊 Jag är 29 år, har en son som är nästan 2 år. Jag är i vecka 4+3, BF maj 18. Känns fortfarande overkligt, har inte kontaktat barnmorskan än?

Vill ni skapa en privat FB chatt? Tycker att det känns lite mer personligt där 😊

Hej! Jag är med på en privat fb-chatt. Jag går nu in i vecka 5 imorgon :)

Idag har jag massor av symtom. Spänningar/ilningar i livmodern, början på illamående, mindre aptit, hög temperatur. Har du några än?
  • Anonym (Fjärde barnet)

Jag plussade för två veckor sedan. BF 9 maj. 

• Anonym (Sessan)

Hej! Är 28 och gravid för andra gången, första barnet. Min första graviditet plussade jag i maj men det slutade i ett MA i v 10+4 där hjärtat hade stannat en vecka tidigare. Tuffaste vi gått igenom. Jag skrapades och fick en mens emellan och nu har jag plussat igen.

Är idag i v 5+6 och bf 7 maj. Jag är både överlycklig men så orolig. Vi har inskrivningssamtal nu på fredag där jag ska komma in för blodprov m.m. Jag kommer att be om ett vul så fort det går eftersom jag är väldigt nojig över att kroppen inte förstod sist så vill veta att allt ser bra ut där inne. Hoppas verkligen att det är vår tur den här gången och att liten ska stanna!

Svar på tråden BF maj 2025