Inlägg från: Anonym (Förstabarnet88) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstabarnet88)

BF maj 2025

Hej! Vad kul med denna grupp. Jag plussade idag och är på v 3 + 3. Är 36 år, inga tidigare barn - var vare sig oplanerat eller planerat men är jätteglad :)

Hej på er, mer erfarna på graviditet?
    Jag fick svagt positivt på babyplan 7 dagar efter ÄL, men plussade på CB digitalt dag 10 efter ÄL. Har börjat få lite symtom som jag sätter i förhållande till detta. Mycket varmare generellt (har lågtemp annars ca 36,2 grader) och nu upp emot 37 grader. Har även varit lite orolig i magen samt haft diffus molvärk. Är detta normala symtom? Vad kan man vänta sig komma veckor tro? Är nu på vecka 3 + 5. Känns overkligt men börjar sjunka in. Är så nyfiken på vad som är att vänta närmsta veckorna. Någon som vill redogöra för symtom och vecka? :)

ssandra00 skrev 2024-09-08 01:08:55 följande:

Hej, grattis !!! Jag är själv i v 6+2 och känner igen mig mycket i det du beskriver som molvärk samt att man är varmare. Kände mig nästan lite sjuk då i v 3/4. Men de gick över efter beräknade mensen. Själv har jag inte haft så mycket symptom än ömma bröst. Hade mycket flytningar innan ? mens? datumet. Men dom slutade också efter.  
    Har haft en kemisk graviditet förra månaden så är lite orolig med denna. Har precis varit utomlands och tror jag är illamående efter de, för har ingen annorlunda smak i munnen eller annorlunda luktsinne. Vill bara inte äta mycket då jag mår illa. Sen om de är hormonerna eller matförgiftningen, de vet jag inte? 

men dina symptom låter normalt för mig, livmodern växer mycket. 

Hej! Tack för svar.
    Idag är jag ännu varmare och känner mig supertrött.
    är en rätt trött person annars också, men nu är det ännu mer :)
    vad jobbigt med kemiskt. Hur la du märke till det?
    AngieF skrev 2024-09-08 09:19:19 följande:
    Hej! Grattis :) Känns fortfarande helt overkligt för mig med, jag är i vecka 4+4.
    Fick inskrivningssamtal 18/9 men då bara över telefon. Trodde att en skulle gå dit och ta blodprov för att bekräfta graviditet, och att det liksom skulle kännas verkligt då. Så får väl se när det sjunker in haha.

"Sticker" rätt mycket i livmodern emellanåt. Har haft mensvärks liknande symptom sen 1 vecka innan jag plussade (4/9). Tyckte det kändes annorlunda än vanlig mensvärk men vågade inte hoppas. Brösten har varit ömma och speciellt bröstvårtorna.
    åh. Då ligger du precis före mig :) har BF 20 maj 2024. Såg att det var ditt första barn med. Jag har också fått ett inskrivningsmöte men då via video. Det ska vara något hälsosamtal.
    Har ni försökt få barn länge?
    Idag känner jag en konstig trötthet, och den höga temperaturen är det jag märker mest. Men sticker gör det i livmodern tycker jag med. Jag är så nyfiken om vad som komma skall. Jobbar som jurist och bävar för om illamåendet kommer vara som värst när jag har en hel dags huvudförhandling framöver 😅
    Anonym (Aurora) skrev 2024-09-09 12:49:31 följande:

Hej! Vad roligt att höra om era erfarenheter! 😊 Jag är 29 år, har en son som är nästan 2 år. Jag är i vecka 4+3, BF maj 18. Känns fortfarande overkligt, har inte kontaktat barnmorskan än?

Vill ni skapa en privat FB chatt? Tycker att det känns lite mer personligt där 😊

Hej! Jag är med på en privat fb-chatt. Jag går nu in i vecka 5 imorgon :)

Idag har jag massor av symtom. Spänningar/ilningar i livmodern, början på illamående, mindre aptit, hög temperatur. Har du några än?
    Anonym (Aurora) skrev 2024-09-10 12:03:08 följande:
    Grattis!!! 😊 Förstår att det måste vara lite besvärligt med alla symptom men samtidigt kanske ger det lite trygghet att allt utvecklas som det ska? Jag känner inte så mycket än, lite ömma bröst bara. Hade massor av symptom med första graviditeten, lite orolig att det inte är så nu, men stegringar på gravtest ser bra ut så hoppas att allt går bra 🙏🏻 Har du berättat för någon än? 

Skriv PM till mig om ni vill vara med i FB gruppen, behöver namn och efternamn samt hur profilbilden ser ut. Om minst 3-5 personer skriver, ska jag skapa en Messanger grupp, såklart privat och synlig bara för dem som är i gruppen! 😊
    Hej. Går det att skicka pm när du använder anonym signatur? jag lyckas inte iallafall.

Hej. Tänkte höra med er andra här i gruppen om ett konstigt symtom jag har fått i form av små små röda märken på ena låret. Jag har aldrig haft något liknande innan och sätter det i samband med graviditeten. Någon som vet vad det kan vara? 

EFW skrev 2024-09-26 06:22:41 följande:
    Jag är i vecka 5+4 😊 Så fortfarande tidigt. Fick ett MA i juni så är också försiktigt hoppfull denna gång. Det upptäcktes efter blödning i vecka 7+2 men graviditeten avstannade antagligen redan i vecka 5 då det endast fans en säck och inget annat. Räknades som ofrostig.

Men denna gång har jag mer symptom så hoppas på det bästa så klart ❤️
    Hej! Ville bara gratulera. Har följt tråden för 35 plus och vill minnas att du funnits med där. Jag hoppas det håller denna gång för dig. kul att vi är i samma grupp. Skicka pm om du vill prata privat. Är själv 36, första barnet här ✌️
Svar på tråden BF maj 2025