• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • Slowmo

Plussade igår jag är 31 år. Beräknad bf 13 maj enligt appen :)

• JLFRFRE
    Abbe123 skrev 2024-09-01 09:29:22 följande:

Jag har inte så mycket symptom heller. Spända lätt ömma bröst med känsliga bröstvårtor och någon minut motvärn här och där. 

är generellt en oroligt lagd person men jag minns att förra graviditet så hade jag knappt några stprom heller men finns fanns där en bebis där inne så försöker att inte stressa upp mig i onödan.

Jag har inte ringt BM eller bokat in något tidigt ultraljud, har inte bestämt mig där. Det hade varit skönt att de att det fanns något där men jag kommer att göra NIPT någon gång i v 11 så jag ska nog försöka hålla ut tills dess. 

Har hört lite olika om det där med att göra ?många? UL skulle kunna vara skadligt men vet inte om det stämmer egentligen. . . . 

Hur tänker ni andra kring KUB?

Jag har också hört det! Men tror det är helt lugnt med ett extra utöver! Men det är också därför jag tänker att jag avbokar om jag känner mig lugnare när det närmar sig, känns onödigt att göra det bara för att ☺️

Vi hade tänkt göra KUB och om det visar förhöjd risk så tänkte vi gå vidare med NIPT. 

• AngieF

Jag är 37 år och detta är första barnet, aldrig varit gravid innan. Enligt bf kalkylator är det bf 14/5. Har väldigt ömma bröstvårtor och har haft molnande värk och  allmänt annorlunda i magen sen helgen. Tog ett CB testa tidigt test då som visade negativt men idag när mensen var beräknad tog jag ett till och fick plus! Känns dock inte som att det är på riktigt att vi ska få barn🙈 

• sagautanslut

Här vill jag gärna vara med och följaGlad
    Är i v 6 just nu. 35 år och det gick på första försöket, så jag är minst sagt överraskad och har inte riktigt tagit in det än. Men är väldigt glad förstås!

Har en fundering. Ni som är mer insatta eller har erfarenhet från tidigare barn, vad gör man egentligen på första besöket hos bm? Bokade tid nyss, senare i september.
    Har väldigt lite symptom, så därför känns det också typ "är jag ens gravid"? "Hur ska jag veta det säkert" haha.
    Är det vanligt att göra ett vul tidigt för att stilla sin oro och få det mera bekräftat? Testade starkt positivt ca 4 dagar efter bim, sen dess har jag inte testat nåt.
    Bor i Stockholm, om det är olika i olika regioner.

• Anonym (Förstabarnet88)

Hej! Vad kul med denna grupp. Jag plussade idag och är på v 3 + 3. Är 36 år, inga tidigare barn - var vare sig oplanerat eller planerat men är jätteglad :)

• Anonym (Hanna)
    Slowmo skrev 2024-09-01 15:24:52 följande:

Plussade igår jag är 31 år. Beräknad bf 13 maj enligt appen :)

Samma här!

Är 30 år och plussade som sagt igår. Hade ett MA för två månader sen som upptäcktes i vecka 10? det hade dött mycket tidigare. Sååå nya tag och är så lycklig (och livrädd) över mitt positiva test! 🥹 

• Anonym (Förstabarnet88)

Hej på er, mer erfarna på graviditet?
    Jag fick svagt positivt på babyplan 7 dagar efter ÄL, men plussade på CB digitalt dag 10 efter ÄL. Har börjat få lite symtom som jag sätter i förhållande till detta. Mycket varmare generellt (har lågtemp annars ca 36,2 grader) och nu upp emot 37 grader. Har även varit lite orolig i magen samt haft diffus molvärk. Är detta normala symtom? Vad kan man vänta sig komma veckor tro? Är nu på vecka 3 + 5. Känns overkligt men börjar sjunka in. Är så nyfiken på vad som är att vänta närmsta veckorna. Någon som vill redogöra för symtom och vecka? :)

• ssandra00

Hej, grattis !!! Jag är själv i v 6+2 och känner igen mig mycket i det du beskriver som molvärk samt att man är varmare. Kände mig nästan lite sjuk då i v 3/4. Men de gick över efter beräknade mensen. Själv har jag inte haft så mycket symptom än ömma bröst. Hade mycket flytningar innan ? mens? datumet. Men dom slutade också efter.  
    Har haft en kemisk graviditet förra månaden så är lite orolig med denna. Har precis varit utomlands och tror jag är illamående efter de, för har ingen annorlunda smak i munnen eller annorlunda luktsinne. Vill bara inte äta mycket då jag mår illa. Sen om de är hormonerna eller matförgiftningen, de vet jag inte? 

men dina symptom låter normalt för mig, livmodern växer mycket. 

• ssandra00
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 00:29:56 följande:

Jag fick svagt positivt på babyplan 7 dagar efter ÄL, men plussade på CB digitalt dag 10 efter ÄL. Har börjat få lite symtom som jag sätter i förhållande till detta. Mycket varmare generellt (har lågtemp annars ca 36,2 grader) och nu upp emot 37 grader. Har även varit lite orolig i magen samt haft diffus molvärk. Är detta normala symtom? Vad kan man vänta sig komma veckor tro? Är nu på vecka 3 + 5. Känns overkligt men börjar sjunka in. Är så nyfiken på vad som är att vänta närmsta veckorna. Någon som vill redogöra för symtom och vecka? :)

Oups glömde ? tagga dig ? kommentaren ovan var till dig hehe (:
  • AngieF
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 00:29:56 följande:

Hej! Grattis :) Känns fortfarande helt overkligt för mig med, jag är i vecka 4+4.
    Fick inskrivningssamtal 18/9 men då bara över telefon. Trodde att en skulle gå dit och ta blodprov för att bekräfta graviditet, och att det liksom skulle kännas verkligt då. Så får väl se när det sjunker in haha.

"Sticker" rätt mycket i livmodern emellanåt. Har haft mensvärks liknande symptom sen 1 vecka innan jag plussade (4/9). Tyckte det kändes annorlunda än vanlig mensvärk men vågade inte hoppas. Brösten har varit ömma och speciellt bröstvårtorna.
Svar på tråden BF maj 2025