Inlägg från: AngieF |Visa alla inlägg
  • AngieF

BF maj 2025

Jag är 37 år och detta är första barnet, aldrig varit gravid innan. Enligt bf kalkylator är det bf 14/5. Har väldigt ömma bröstvårtor och har haft molnande värk och  allmänt annorlunda i magen sen helgen. Tog ett CB testa tidigt test då som visade negativt men idag när mensen var beräknad tog jag ett till och fick plus! Känns dock inte som att det är på riktigt att vi ska få barn🙈 

• AngieF
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 00:29:56 följande:

Hej på er, mer erfarna på graviditet?
    Jag fick svagt positivt på babyplan 7 dagar efter ÄL, men plussade på CB digitalt dag 10 efter ÄL. Har börjat få lite symtom som jag sätter i förhållande till detta. Mycket varmare generellt (har lågtemp annars ca 36,2 grader) och nu upp emot 37 grader. Har även varit lite orolig i magen samt haft diffus molvärk. Är detta normala symtom? Vad kan man vänta sig komma veckor tro? Är nu på vecka 3 + 5. Känns overkligt men börjar sjunka in. Är så nyfiken på vad som är att vänta närmsta veckorna. Någon som vill redogöra för symtom och vecka? :)

Hej! Grattis :) Känns fortfarande helt overkligt för mig med, jag är i vecka 4+4.
    Fick inskrivningssamtal 18/9 men då bara över telefon. Trodde att en skulle gå dit och ta blodprov för att bekräfta graviditet, och att det liksom skulle kännas verkligt då. Så får väl se när det sjunker in haha.

"Sticker" rätt mycket i livmodern emellanåt. Har haft mensvärks liknande symptom sen 1 vecka innan jag plussade (4/9). Tyckte det kändes annorlunda än vanlig mensvärk men vågade inte hoppas. Brösten har varit ömma och speciellt bröstvårtorna.
  • AngieF
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 10:38:23 följande:
    åh. Då ligger du precis före mig :) har BF 20 maj 2024. Såg att det var ditt första barn med. Jag har också fått ett inskrivningsmöte men då via video. Det ska vara något hälsosamtal.
    Har ni försökt få barn länge?
    Idag känner jag en konstig trötthet, och den höga temperaturen är det jag märker mest. Men sticker gör det i livmodern tycker jag med. Jag är så nyfiken om vad som komma skall. Jobbar som jurist och bävar för om illamåendet kommer vara som värst när jag har en hel dags huvudförhandling framöver 😅
    Kul! Skönt att höra att fler har inskrivningsmötet på distans, tänkte först om det var något som enbart skedde hos min BM. 
    Vi har försökt sen april men min man hade lite svårt för pressen att komma runt ägglossning så vi fick inte till särskilt många bra försök. Det gjorde mig lite frustrerad så förra månaden körde vi ÄL test och hemmainseminering vilket uppenbarligen var en succé! Ni då? Glad
    Jag har inte känt mig särskilt trött än, eller illamående och det är typ enda en läser om dessa tidiga veckor. Tack och lov jobbar jag hemifrån så om det kickar in borde jag ändå kunna jobba lite haha.
Svar på tråden BF maj 2025