• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • Anon0141

Hoppar in här också! Bf 26 eller 27 maj. Trodde verkligen inte det skulle bli något denna månad eftersom vi försökt i 9 månader. Men tuttarna spänner, halsbrännan från helvetet har varit igång sen igårkväll och imorse blev jag illamående av kaffet (precis som med barn no1). Både jag och sambon tittade på varandra i chock när vi kunde se två streck på testet 😅 

• Anonym (S)
    ssandra00 skrev 2024-09-11 15:09:55 följande:
    Vet att de finns en del som väntar med att ringa in till barnmorskan, men annars kan du ju ringa och boka en senare tid och förklara att du ska resa. Var själv på mitt första inskrivningssamtal och om jag förstått de rätt så är allas " olika?". såg nån i gruppen som ska ha den distans, jag var där och pratade de tog blodprover och fick tidigt ultraljud i v.9 ungefär pga de som hänt tidigare. Så ring och hör med dom så kanske du kan få ett på distans också, sen kanske de kan boka in ett tidigt som mig om du känner dig orolig.
    Jag är mer rädd att jag jinxar fram det typ genom att ringa så tidigt precis som sist, och då blev det missfall 😬 men kanske jag ska ringa i början på nästa vecka då Innan jag åker!
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 15:29:23 följande:
    Jag är mer rädd att jag jinxar fram det typ genom att ringa så tidigt precis som sist, och då blev det missfall 😬 men kanske jag ska ringa i början på nästa vecka då Innan jag åker!
    kan tillägga att sist jag bokade ett inskrivningssamtal fick jag missfall samma dag jag skulle dit så är ganska nervös över att det ska bli samma sak! har redan nu börjat fundera jaha nu mår jag mindre illa nu är jag inte trött osv osv 😂
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 15:36:40 följande:
    kan tillägga att sist jag bokade ett inskrivningssamtal fick jag missfall samma dag jag skulle dit så är ganska nervös över att det ska bli samma sak! har redan nu börjat fundera jaha nu mår jag mindre illa nu är jag inte trött osv osv 😂
    Förstår dig mycket bra faktiskt, lite så blev det med mig också. Men vi får hoppas på att denna håller sig nu, både för mig och dig. Jag hade själv svårt att ringa barnmorskan nu hahah tänkte äsch låt mig vänta, om det är stressen och oron som håller dig så tycker jag du ska ringa ändå. Så kanske du kan boka in ett telefonsamtal och prata ut så du kan känna dig tryggare. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2024-09-11 16:42:32 följande:

Hej!
    Jag är 28 år, gravid för första gången. Har bf 7 maj. Har inte berättat för nån (förutom min man). Glad att det finns en tråd att dela med sig i och höra om hur det går för andra!

Mina symptom hittills är illamående (inte till nivån att jag spyr), känsliga spända bröst, metallsmak i munnen, trötthet (Är så trött hela tiden), ovanligt många nysningar, finnar och rapar. Sen känner jag mig väldigt lätt överhettad också.

Hur tänker ni kring att berätta för folk i er närhet om graviditeten? Jag hade gärna gjort ett NIPT först, men det känns så himla långt bort nu

Jag tänkte vänta men min sambo kläckte ur sig det till våra föräldrar nu i v4 🙃
  • Anonym (S)

Föresten, jag har senaste 3 dagarna haft väldigt ont i benen, alltså ländryggen och neråt. strålar kopiöst i låren, känns som växtvärk nästan. Kan detta ha något med graviditeten att göra? 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 18:14:51 följande:

Föresten, jag har senaste 3 dagarna haft väldigt ont i benen, alltså ländryggen och neråt. strålar kopiöst i låren, känns som växtvärk nästan. Kan detta ha något med graviditeten att göra? 

Ischias eller början till foglossning (ja, man kan få det väldigt tidigt).

• Anonym (S)

Har bokat tid hos BM på måndag, kan min sambo följa på det? ☺️

• Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-12 10:56:12 följande:

Har bokat tid hos BM på måndag, kan min sambo följa på det? ☺️

Det är ett hälsosamtal!
Svar på tråden BF maj 2025