Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

BF maj 2025

Ja hoppar in! Plussade igår, äl + 10? Högst oklart eftersom jag inte får ihop tempen med ägglossningens riktigt och har svårt att se att jag enbart är 6 dagar efter äl 😅 clearblue digital säger 1-2 veckor. lite blandade känslor med att testa så tidigt, fick missfall sist och hoppas verkligen inte det blir likadant denna gång 

• Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-08 21:26:41 följande:

Ja hoppar in! Plussade igår, äl + 10? Högst oklart eftersom jag inte får ihop tempen med ägglossningens riktigt och har svårt att se att jag enbart är 6 dagar efter äl 😅 clearblue digital säger 1-2 veckor. lite blandade känslor med att testa så tidigt, fick missfall sist och hoppas verkligen inte det blir likadant denna gång 

Jag kan tillägga att jag är 28 år, första barnet vi har försökt länge med ett missfall i januari och äntligen tog det sig igen :) jag mår illa, har fruktansvärt ömma bröst. tycker det känns som tidigt att ha så mycket symtom? 

• Anonym (S)

Fick dubbelkolla med två test imorse och tycker mig dom är ganska starka för att vara 3 dagar innan beräknad mens så hoppas det håller i sig :) ska utomlands om två veckor så hade vart himla tråkigt om något händer innan eller under tiden också 

• Anonym (S)

Jag ska utomlands den 23e och vill helst inte boka inskrivning för tidigt (har sökt hjälp för att vi haft svårt att skaffa barn, fick MF januari och kan söka hjälp i januari om jag nu skulle råka få MF igen) så vad tror ni? Hur hade ni gjort? Är nu väldigt tidigt gravid v.4 (3+5) och är hemma om 4 veckor igen 

• Anonym (S)
    ssandra00 skrev 2024-09-11 14:14:26 följande:
    Om du känner dig orolig så kanske det är bättre om du inte reser? Ett annat tankesätt är ju att åka på semestern och njuta, hade själv ett missfall är idag i v 6+4, åkte på semester när jag var i v. 4/5. jag var lika orolig som dig men semestern fick mig ärligt att koppla bort tankarna, tänkte knappt att jag var gravid, för jag har enkelt för att fastna på små detaljer, ex " har inte symptom osv". Slutet av resan började illamåendet så jag njöt kanske inte så mycket, men men. mitt tips är åk, njut, och ta saker som de kommer, koppla bort 
    Jo tror absolut att jag mår bra av lite semester! fastnar också i lite mani där kring symtom osv hehe men tänker mer om jag kan vänta till efter med att ringa barnmorskan och boka inskrivning? Är det sent att göra v.8?
  • Anonym (S)
    ssandra00 skrev 2024-09-11 15:09:55 följande:
    Vet att de finns en del som väntar med att ringa in till barnmorskan, men annars kan du ju ringa och boka en senare tid och förklara att du ska resa. Var själv på mitt första inskrivningssamtal och om jag förstått de rätt så är allas " olika?". såg nån i gruppen som ska ha den distans, jag var där och pratade de tog blodprover och fick tidigt ultraljud i v.9 ungefär pga de som hänt tidigare. Så ring och hör med dom så kanske du kan få ett på distans också, sen kanske de kan boka in ett tidigt som mig om du känner dig orolig.
    Jag är mer rädd att jag jinxar fram det typ genom att ringa så tidigt precis som sist, och då blev det missfall 😬 men kanske jag ska ringa i början på nästa vecka då Innan jag åker!
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 15:29:23 följande:
    Jag är mer rädd att jag jinxar fram det typ genom att ringa så tidigt precis som sist, och då blev det missfall 😬 men kanske jag ska ringa i början på nästa vecka då Innan jag åker!
    kan tillägga att sist jag bokade ett inskrivningssamtal fick jag missfall samma dag jag skulle dit så är ganska nervös över att det ska bli samma sak! har redan nu börjat fundera jaha nu mår jag mindre illa nu är jag inte trött osv osv 😂
  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2024-09-11 16:42:32 följande:

Hej!
    Jag är 28 år, gravid för första gången. Har bf 7 maj. Har inte berättat för nån (förutom min man). Glad att det finns en tråd att dela med sig i och höra om hur det går för andra!

Mina symptom hittills är illamående (inte till nivån att jag spyr), känsliga spända bröst, metallsmak i munnen, trötthet (Är så trött hela tiden), ovanligt många nysningar, finnar och rapar. Sen känner jag mig väldigt lätt överhettad också.

Hur tänker ni kring att berätta för folk i er närhet om graviditeten? Jag hade gärna gjort ett NIPT först, men det känns så himla långt bort nu

Jag tänkte vänta men min sambo kläckte ur sig det till våra föräldrar nu i v4 🙃
  • Anonym (S)

Föresten, jag har senaste 3 dagarna haft väldigt ont i benen, alltså ländryggen och neråt. strålar kopiöst i låren, känns som växtvärk nästan. Kan detta ha något med graviditeten att göra? 

• Anonym (S)

Har bokat tid hos BM på måndag, kan min sambo följa på det? ☺️

• Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-09-12 10:56:12 följande:

Har bokat tid hos BM på måndag, kan min sambo följa på det? ☺️

Det är ett hälsosamtal!
  • Anonym (S)
    ssandra00 skrev 2024-09-12 18:30:04 följande:
    Varför skulle han inte få?
    Jag vet inte, barnmorskan som bokade in mig sa bara att jag är välkommen och att jag får den infon osv, tänkte sen på att hon inte sa ?ni? så blev lite osäker 
  • Anonym (S)
    Pandan14 skrev 2024-09-13 18:02:25 följande:

Hello! Hoppar in lite här 

Hade gett upp hoppet helt efter att stickorna visat negativt i 10 månader.. men så hände de 😍 Bf 16 maj enligt olika appar men får se va BM säger efter första mötet. Har en son på 1 år o 3 månader sedan innan 

Grattis !! 🥰
  • Anonym (S)

Tog ett test idag, en vecka efter första plusset som ökat på veckoantalet 🙏🏼 står Istället för 1-2 veckor 2-3 veckor nu, skönt att veta! 

• Anonym (S)

Jag har hemskt mycket ?vita? mjölkiga flytningar nästan, någon som med har det? bör man vara orolig? 

• Anonym (S)

Jag går nog gärna med i en Messenger grupp också 😁

• Anonym (S)

Usch idag har jag mycket molvärk i ryggen just och är orolig för missfall, hoppas det bara är växtvärk eller tarmarna som lever sitt egna liv 😅

• Anonym (S)
    Anonym2025 skrev 2024-09-17 13:42:47 följande:

Jag tog mig friheten att skapa en privat och dold grupp på FB där vi kan följas åt 🥰 delar inbjudningslänken här: https://fb.me/g/44K80BXvB/16VcYIJQ

Länken är giltig i 48 timmar (kan skapa en ny inbjudningslänk vid behov när denna gått ut). Tänker att vi gemensamt i gruppen kanske kan komma överens om maxantal medlemmar så att gruppen känns mer personlig? 😊

Den fungerar inte för mig!
  • Anonym (S)
    Anonym2025 skrev 2024-09-19 15:23:16 följande:

Här kommer en ny länk till fb gruppen som gäller i 48 timmar 🥰

https://fb.me/g/459IppPbb/rIThCcUD

Jag kommer in när det gått lite längre tid, kanske om 2 veckor om det går bra?
Svar på tråden BF maj 2025