Inlägg från: ssandra00 |Visa alla inlägg
  • ssandra00

BF maj 2025

Hej, så kul med denna grupp. Plussade förra veckan. Är idag i vecka 5 +1. 
    Är 25 år gammal, inga barn, fick en kemisk graviditet förra månaden. Trodde inte jag skulle bli gravid denna månaden men plussade. Enligt kalendern är BF 1 maj. Vilken vecka är du och när är BF? Vad har du för symptom hittills?

• ssandra00

Vad är era symptom? är i vecka 5+1 idag, själv har jag inte alls mycket symptom förutom ömhet samt molvärk. Man blir ju lite orolig när man inte har så mycket symptom haha, kan inte längta till att må dåligt... 
    har ni bokat tid hos BM? 

• ssandra00
    JLFRFRE skrev 2024-08-31 22:52:23 följande:

Jag har inte alls mycket symptom heller ☺️ Precis börjar få lite ömma bröst som blivit lite ?svullna?. Lite illamående och metallsmak i munnen då och då, men ytterst lite och sällan. Det jag känner av mest är att jag är helt sjukt trött 🙈

Har inskrivningssamtal den 26/9, men bokade in ett tidigt ultraljud den 13/9 för att se så att något är där inne och förhoppningsvis höra lite hjärtslag. Läst så mycket ledsamma historier så är så nervös och stressad så var tvungen att boka in ett tidigt 🥹 Känns det bättre när det närmar sig så bokar jag nog av och bokar ett lite längre fram istället ☺️

Har du någon tid bokad? 

åh.. förstår dig helt. Mina blev väldigt ömma och svullna, nu har svullnaden lagt sig lite samt ömheten, men inte helt. Med tanke på att jag fick en kemisk graviditet förra månaden så är jag också orolig. Har inga symptom förutom det :/. ringde BM och fick bara inskrivningssamtal den 11/9, ultraljud har jag inte ens fått tid för. Hur gick du tillväga för att få tidigt ultraljud, bokade du privat? Hade också velat, har sån stress hela tiden. Men heja oss och håller alla tummar för oss!!!! Skrattande
  • ssandra00

Hej, grattis !!! Jag är själv i v 6+2 och känner igen mig mycket i det du beskriver som molvärk samt att man är varmare. Kände mig nästan lite sjuk då i v 3/4. Men de gick över efter beräknade mensen. Själv har jag inte haft så mycket symptom än ömma bröst. Hade mycket flytningar innan ? mens? datumet. Men dom slutade också efter.  
    Har haft en kemisk graviditet förra månaden så är lite orolig med denna. Har precis varit utomlands och tror jag är illamående efter de, för har ingen annorlunda smak i munnen eller annorlunda luktsinne. Vill bara inte äta mycket då jag mår illa. Sen om de är hormonerna eller matförgiftningen, de vet jag inte? 

men dina symptom låter normalt för mig, livmodern växer mycket. 

• ssandra00
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 00:29:56 följande:

Hej på er, mer erfarna på graviditet?
    Jag fick svagt positivt på babyplan 7 dagar efter ÄL, men plussade på CB digitalt dag 10 efter ÄL. Har börjat få lite symtom som jag sätter i förhållande till detta. Mycket varmare generellt (har lågtemp annars ca 36,2 grader) och nu upp emot 37 grader. Har även varit lite orolig i magen samt haft diffus molvärk. Är detta normala symtom? Vad kan man vänta sig komma veckor tro? Är nu på vecka 3 + 5. Känns overkligt men börjar sjunka in. Är så nyfiken på vad som är att vänta närmsta veckorna. Någon som vill redogöra för symtom och vecka? :)

Oups glömde ? tagga dig ? kommentaren ovan var till dig hehe (:
  • ssandra00
    Anonym (Förstabarnet88) skrev 2024-09-08 10:33:17 följande:
    Hej! Tack för svar.
    Idag är jag ännu varmare och känner mig supertrött.
    är en rätt trött person annars också, men nu är det ännu mer :)
    vad jobbigt med kemiskt. Hur la du märke till det?
    Åh, förstår att det är jobbigt, hoppas de går över snart. Märkte av att jag fick en kemisk graviditet då jag plussade innan BIM, testade mig varje dag ( det var min första graviditet nånsin) så var lite stressad, kändes inte verkligt osv, sen började mina streck bli svagare och försvann helt. Började blöda nån vecka efter. 
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 12:32:02 följande:

Jag ska utomlands den 23e och vill helst inte boka inskrivning för tidigt (har sökt hjälp för att vi haft svårt att skaffa barn, fick MF januari och kan söka hjälp i januari om jag nu skulle råka få MF igen) så vad tror ni? Hur hade ni gjort? Är nu väldigt tidigt gravid v.4 (3+5) och är hemma om 4 veckor igen 

Om du känner dig orolig så kanske det är bättre om du inte reser? Ett annat tankesätt är ju att åka på semestern och njuta, hade själv ett missfall är idag i v 6+4, åkte på semester när jag var i v. 4/5. jag var lika orolig som dig men semestern fick mig ärligt att koppla bort tankarna, tänkte knappt att jag var gravid, för jag har enkelt för att fastna på små detaljer, ex " har inte symptom osv". Slutet av resan började illamåendet så jag njöt kanske inte så mycket, men men. mitt tips är åk, njut, och ta saker som de kommer, koppla bort 
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 14:23:12 följande:
    Jo tror absolut att jag mår bra av lite semester! fastnar också i lite mani där kring symtom osv hehe men tänker mer om jag kan vänta till efter med att ringa barnmorskan och boka inskrivning? Är det sent att göra v.8?
    Vet att de finns en del som väntar med att ringa in till barnmorskan, men annars kan du ju ringa och boka en senare tid och förklara att du ska resa. Var själv på mitt första inskrivningssamtal och om jag förstått de rätt så är allas " olika?". såg nån i gruppen som ska ha den distans, jag var där och pratade de tog blodprover och fick tidigt ultraljud i v.9 ungefär pga de som hänt tidigare. Så ring och hör med dom så kanske du kan få ett på distans också, sen kanske de kan boka in ett tidigt som mig om du känner dig orolig.
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 15:36:40 följande:
    kan tillägga att sist jag bokade ett inskrivningssamtal fick jag missfall samma dag jag skulle dit så är ganska nervös över att det ska bli samma sak! har redan nu börjat fundera jaha nu mår jag mindre illa nu är jag inte trött osv osv 😂
    Förstår dig mycket bra faktiskt, lite så blev det med mig också. Men vi får hoppas på att denna håller sig nu, både för mig och dig. Jag hade själv svårt att ringa barnmorskan nu hahah tänkte äsch låt mig vänta, om det är stressen och oron som håller dig så tycker jag du ska ringa ändå. Så kanske du kan boka in ett telefonsamtal och prata ut så du kan känna dig tryggare. 
  • ssandra00
    Anonym (S) skrev 2024-09-12 10:56:12 följande:

Har bokat tid hos BM på måndag, kan min sambo följa på det? ☺️

Varför skulle han inte få?
  • ssandra00
    Pandan14 skrev 2024-09-13 18:02:25 följande:

Hello! Hoppar in lite här 

Hade gett upp hoppet helt efter att stickorna visat negativt i 10 månader.. men så hände de 😍 Bf 16 maj enligt olika appar men får se va BM säger efter första mötet. Har en son på 1 år o 3 månader sedan innan 

Hej , stooort grattis och så mysss med en son på 1 år   Och en mini nu😍 välkommen till gruppen 
  • ssandra00
    Anonym2025 skrev 2024-09-15 11:46:15 följande:

Hej! Hoppas också in här, plussade (starkt) idag på BIM-4 🥰 Men vågar inte hoppas allt för mycket än. Vi fick ett MA i vecka 10+5 i början av året och det tog hårt. 

Jag är 33 år och går allt som det ska så blir detta fjärde barnet 🙏 Är det en privat fb-grupp som startats eller en messengergrupp? Vill gärna vara med, men hänger vanligtvis inte på familjeliv så lite osäker på hur man skickar PM här 😅

Hej grattis 😍, är själv i v. 7+2 och skulle också vilja vara med i en fb grupp. Kan du höra av dig till mig när du hittar en också☺️
  • ssandra00
    JLFRFRE skrev 2024-09-16 17:46:39 följande:

Jag såg nu precis att det finns en grupp på fb med bf i maj 2025, men vet inte om jag vågar gå med i den riktigt än eftersom vem som helst kan göra det 🙈

Men vi kanske kan skapa en egen liten messengergrupp? Jag var med i en grupp på Messenger inför mitt bröllop med några tjejer som skulle gifta sig på samma ställe och det var så otroligt värdefullt! Vi ska snart ses allihopa för första gången! Tror det blev så bra för att vi begränsade oss gällande antal i gruppen ☺️ Så tänker att det vore mysigt med en grupp härifrån för då blir det inte flera tusen i en och samma 😁

Håller sååå med dig, vågar heller inte bli medlem i en sån grupp som är ?offentlig?. Känns mer bekvämt anonymt eller när man är en grupp. 😅
    Jag tycker också vi borde göra en messengergrupp. Jag skriver privat?☺️

• ssandra00
    Siripiri skrev 2024-09-16 19:46:42 följande:
    vill också gå med i en grupp, ha lite mer hopp kring detta plusset☺️ Gick med en i vintras innan jag hann få missfall. Det var en privat grupp och tror inte det står någonstans att man går med i den när den är privat väl?! 
    Försöker också hitta en grupp ☺️ menade mer att man är inte ? anonym? där och man kan söka på ven som är medlem
  • ssandra00
    Anonym2025 skrev 2024-09-17 13:42:47 följande:

Jag tog mig friheten att skapa en privat och dold grupp på FB där vi kan följas åt 🥰 delar inbjudningslänken här: https://fb.me/g/44K80BXvB/16VcYIJQ

Länken är giltig i 48 timmar (kan skapa en ny inbjudningslänk vid behov när denna gått ut). Tänker att vi gemensamt i gruppen kanske kan komma överens om maxantal medlemmar så att gruppen känns mer personlig? 😊

Länken fungerar inte 
  • ssandra00
    Anonym2025 skrev 2024-09-17 14:39:28 följande:
    Hmm vad konstigt, några har lyckats via länken redan 😕 funkar det om ni provar via annan telefon/ipad/dator? Det går nämligen inte att skapa en ny länk för än om tidigast 48 timmar (eller tidigare om mer än 20 st har gått med i gruppen innan dess står det).

https://fb.me/g/44K80BXvB/16VcYIJQ

funkade nu, man behöver kopiera länken och fylla in manuellt. Har skickat förfrågan nu. 
  • ssandra00
    Siripiri skrev 2024-09-17 15:49:21 följande:
    Manuellt på safari eller vad ska man klistra in? jag kommer bara till min Facebook startsida om jag kopierar och klistrar in 🙄 känner mig som en tant. hade ju inga problem att joina en grupp i vintras
    Ja, det går inte att trycka på länken så kopiera den och klistra in på safari eller vad du nu använder så kommer du komma fram. Att du kommer fram till din fb sida är nog för att du inte är inloggad. Jag loggade in på facebook på datorn, kopiera länken och sökte på en ny sida och kom då direkt fram till gruppen. Testa det, såg att hon skrivit mail, testa det också men för er som tycker det är rörigt kan ni testa det jag skrev så kommer ni fram direkt. Glad
  • ssandra00
    Siripiri skrev 2024-09-17 20:00:39 följande:
    Nä funkar varken på safari eller datorn.. funderar på om det är pga första gången jag försökte var jag inte inloggad på FB på safari 🤔 kan testa nästa länk annars får jag väl mejla 
    skriv till mig här på FM annars kan bjuda in dig 
Svar på tråden BF maj 2025