• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2024-08-18 21:54:06 följande:
    Ja,jag är som sagt bara nyfiken.
    Jag skulle själv inte vilja ha en man som legat med många.
    Men hade jag själv haft många sexpartners så skulle jag inte kunna kräva av en partner att han inte ska ha varit med många.
    Vilket jag har upplevt att många män gör.
    Är det så? Jag har mest svårt att tro att särskilt många killar har legat med många tjejer, alltså killar som har legat med 60st tjejer måste vara otroligt få tror jag, och de som finns tycker man ju i så fall rimligen borde vara ok med tjejer som också legat med 60st, annars vore det hyckleri.

Jag tänker mest att det är killar som inte har lyckats ligga med så många som inte känner sig bekväm med en tjej som har legat med mångdubbla gånger fler än vad killen själv har. sån är jag iaf.
  • Anonym (Syster)

Weell, alla ser väl olika på det där. 
    För mig hade det inte spelat någon roll om en tjej eller kille har legat med många. Tycker det oavsett signalerar att man är oseriös. 

Sen behöver man inte veta allt om varandra. Att fråga sånt känns väldigt högstadiet. 

• Anonym (Maria)

Jag har jobbat som eskort ett litet tag när jag var yngre , 2 år ungefär.. av förklarliga skäl har jag såklart legat med många då men även utanför det låg jag runt en del när jag var väldigt ung och tyvärr hade svårare att säga nej. Sen blev det helt tvärtom efter mitt ?jobb? osv , att jag hade svårt att ligga med nya. 

Min nuvarande sambo vet om vad jag har ?jobbat? med. Men han har aldrig frågat hur många jag har legat med och jag skulle aldrig fråga honom heller , vet att det antagligen är väldigt många men man behöver inte veta allt.
    Förhoppningsvis håller det mellan oss eftersom vi väntar vårt andra gemensamma barn men skulle jag bli singel och börja dejta nån ny skulle jag nog inte vara ärlig om han frågade hur många jag har legat med, egentligen så vet jag ju inte ens. Och jag skulle inte fråga honom. 

Mitt råd är att du inte svarar ärligt nästa gång. Och så tycker jag egentligen att det kanske är en sak som man oftast inte vill veta om den man är tillsammans med. Tror helt enkelt man mår bättre av att inte fråga. 

• Anonym (Lola)

Tänk att det finns vuxna människor som:

A) Ställer den frågan 

B) Svarar på den.

Det är verkligen som att be om problem, från bägge håll.

Jag har inte berättat om mitt antal sexpartners för någon levande själ, och inte heller frågat någon annan om deras. Jag kan inte se vad det skulle leda till för användbar, nyttig information. Alldeles för stor risk att det skapar problem som annars inte hade funnits.

Jag förstår att man frågar om saker man är intresserad av eller inte sexuellt, eller om man varit sambo tidigare, ens längsta relation etc. Hade en kille varit oskuld hade jag nog uppskattat att få veta det, som ett förtroende och för att ha förståelse och tålamod när han inte gjort det förut.

Men antal sexpartners är generellt helt ointressant som bäst, och destruktivt som sämst.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (B)
    Anonym (Inte 60-längre) skrev 2024-08-18 22:45:17 följande:

Det viktigaste är vad du tycker och inte du dejt .Lev ditt liv och må bra.

Gullis. sant!
  • Anonym (M)

Men snälla åldern har ingen betydelse för alla. Jag är 30 och har endast legat med en i hela mitt liv, även om jag haft killar efter mitt ex. Ni måste förstå att vissa endast ligger när de älskar. Sluta döm baserat på ålder. En 20 åring kan ha legat med fler än en 30 åring. Allt har med moralen och hjärnan att göra.

• Anonym (Kk)

Från det jag var 29-42 år så har jag legat med typ 12 st varav 1 hade jag som kk i 8 år. Är väl bättre att skaffa en kk som man kan höra av sig till när man är sugen än att ragga nytt var gång man är ute på krogen. 

Hade jag vart den typen som gjorde så så hade jag vart känd i min stad som ligger med alla och ingen skulle vilja ha något seriöst med mig. Har man otur så kan det dessutom spridet sig till de närmaste kommunerna med. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2024-08-18 23:19:46 följande:

Jag har jobbat som eskort ett litet tag när jag var yngre , 2 år ungefär.. av förklarliga skäl har jag såklart legat med många då men även utanför det låg jag runt en del när jag var väldigt ung och tyvärr hade svårare att säga nej. Sen blev det helt tvärtom efter mitt ?jobb? osv , att jag hade svårt att ligga med nya. 

Min nuvarande sambo vet om vad jag har ?jobbat? med. Men han har aldrig frågat hur många jag har legat med och jag skulle aldrig fråga honom heller , vet att det antagligen är väldigt många men man behöver inte veta allt.
    Förhoppningsvis håller det mellan oss eftersom vi väntar vårt andra gemensamma barn men skulle jag bli singel och börja dejta nån ny skulle jag nog inte vara ärlig om han frågade hur många jag har legat med, egentligen så vet jag ju inte ens. Och jag skulle inte fråga honom. 

Mitt råd är att du inte svarar ärligt nästa gång. Och så tycker jag egentligen att det kanske är en sak som man oftast inte vill veta om den man är tillsammans med. Tror helt enkelt man mår bättre av att inte fråga. 

Kan tillägga att jag såklart inte hade oskyddat sex när jag jobbade som eskort och jag fick inga sjukdomar.
    Jag skulle nog berätta om det såsmåningom om jag träffade nån ny men inte på första dejten direkt 
  • Anonym (Ella)

Jag kan förstå honom.

Jag hade också blivit ordentligt oroad om killen jag dejtade hade legat med 60 st.

Men det beror ju på hur man ser på förhållande och sex. Själv skulle jag aldrig kunna ha sex med en man som inte betydde något för mig. Då har jag hellre sex med migsjälv. Sex för mig är alldeles för fint och intimt att ha med vem som helst- och jag vill helst att min partner har samma syn. Det innebär inte att andra inte får ligga runt, men jag vill inte ha en sådan man. 

Ibland har man olika värderingar- ni krockar på detta plan. Då kanske ni bör finns likasinnade istället för att försöka tillsammans.

Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många