• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (PMSL)
    Pixxel skrev 2024-08-18 19:17:51 följande:

Jag hade tvekat till att inleda något med en sån tjej. Tyder på grovt självskadebeteende.

Ja, du har ju så många som vill ha dig, förstår att du tvekar Tungan ute
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 20:37:37 följande:
    Det är bara löst folk som resonerar som du.
    Till skillnad från dig får jag ligga. Det får inte du.
  • Anonym (WW)

Det är såklart upp till var och en vad man ser som för mycket. 60 stycken hade nog varit i det högsta laget för mig med, beroende på ålder såklart.

Det är en sån fråga man får lov att tycka olika i, precis som med politik eller tro.

• molly50
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 20:56:10 följande:
    Jag har preferenser för tjejer eftersom det är dom som är intressanta för mig. Du får själv bestämma vilka preferenser du har hos killar.
    Ja,fast jag frågar av nyfikenhet då min erfarenhet säger att kvinnor som legat med många anses som lösaktiga och slampiga,medans män som gjort detsamma inte alls får samma stämpel. Snarare tvärtom,
  • Anonym (Fast nä)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-08-18 20:03:40 följande:
    Det är bara osäkra småpojkar som blir rädda om tjejen legat med flera.
    Jag tycker inte det handlar om osäkerhet. Jag tycker det är lika illa för en tjej och kille med så många partners, helt oberoende av könet. Jag skulle inte vilja vara med någon som ligger runt så mycket för att sex betyder något för mig. Helt ok om man haft ett antal one night stands, men uppåt 50+ ? nej?.då har vi olika syn på sex och vad som känns bra.
    Jag fattar att andra kan känna helt annorlunda, men för mig skulle det inte kännas bra och göra att jag blev väldigt tveksam i en ny relation.
    Jag är kvinna och skulle inte se det som en bra grej alls om en kille haft 60 partners. 
  • Anonym (f)
    AlbaC skrev 2024-08-18 19:58:43 följande:

Tycker även som kvinna det är osexigt med en man som legat med så många. Det intressanta i såna här diskussioner är att de som legat med så många eller ett hundratal tycker det är så viktigt att alla har en fri syn på sex och i princip inte får tycka så, medans de har noll förståelse för att andra kan tycka det känns sunkigt eller har vissa värderingar gällande hur promiskuös man är och att man skulle välja bort en partner som legat med väldigt många. 

Till 99% är det pga att dessa som inte vill ha detta för sig själva inte kan uttrycka sig på ett normalt&trevligt sätt angående andras sexliv. Vill man inte veta så frågar man inte heller om svaret ska ta flera veckor att fundera över...
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Meh, VARFÖR ställer man en sån fråga om man inte vill höra svaret? Jag FATTAR inte.

Även om man vill veta, kan man ju inte räkna med att partnern säger sanningen. TS var tydligen helt ärlig, men alla lär ju inte vara det, om de vet att deras antal kan bli ett problem.

Det finns INGET sätt att säkert få reda på sanningen. 

Jag vet bara på ett ungefär hur många min man har varit med. Det är inget vi har diskuterat närmare. Ingen av oss har haft jättemånga, men han vet att jag har varit med fler än han. Tydligen var det ingen deal breaker för honom, eftersom vi är gifta och har barn.

• Anonym (Som kvinna)

Som kvinna så skulle jag inte bli tillsammans med en kille som har haft många partners. Jag vill inte känna mig som en siffra som jan läggas till. Jag skulle inte känna att killen älskade mig då han har haft flera innan.

• Anonym (f)

Ska folk leva utan sex i stället när de inte hittar en partner/vill ha en? Ska 6 ligg per år vara ett så stort problem om man skyddar sig och testar efteråt?

Jag har få ligg, ingen skulle reagera på mitt sk nummer men hade gärna tagit mer sex i stället. Lever bara en gång.

• Anonym (f)
    Anonym (Som kvinna) skrev 2024-08-18 21:12:44 följande:

Som kvinna så skulle jag inte bli tillsammans med en kille som har haft många partners. Jag vill inte känna mig som en siffra som jan läggas till. Jag skulle inte känna att killen älskade mig då han har haft flera innan.

Vad jobbigt det måste vara att alltid jämföra sig så... När man hittar någon som älskar och vill vara med bara EN.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många