• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (WW)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 08:15:13 följande:

Du har gjort noll fel! Han är en tönt som ställer en fråga som för det första är totalt irrelevant - om jag var du skulle jag inte svarat på den - och för det andra han inte klarade av att få svar på. Det visar vilken sunkig kvinnosyn han har - helt plötsligt är du inte "fin" nog längre för att du legat med många? Absurt. Det viktiga är väl att ni trivs ihop?

Skit i honom, även fast jag vet att det är lättare sagt än gjort.

Nej, snarare att han har saker han tycker är viktigt hos en partner. Sen "Klarade inte av att få svar på" handlar ju snarare att han var missnöjd med svaret. Det är ju samma sak om jag frågade en potentiell partner vad denne röstade på och den svarade SD, då hade jag inte velat inleda förhållande, men jag hade ju tålt svaret. Det var ju en fråga om något som var viktigt för mig.

Bara för att något är irrelevant för vissa, betyder inte att det är det för andra.
  • Anonym (Omg)

Varför skulle det varit viktigt att man har legat med få personer? Vart går gränsen? 15 okej? 2 st okej? Och varför är det relevant i relationen de har nu?

Anonym (WW) skrev 2024-08-19 08:40:56 följande:
    Nej, snarare att han har saker han tycker är viktigt hos en partner. Sen "Klarade inte av att få svar på" handlar ju snarare att han var missnöjd med svaret. Det är ju samma sak om jag frågade en potentiell partner vad denne röstade på och den svarade SD, då hade jag inte velat inleda förhållande, men jag hade ju tålt svaret. Det var ju en fråga om något som var viktigt för mig.

Bara för att något är irrelevant för vissa, betyder inte att det är det för andra.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 08:48:24 följande:

Varför skulle det varit viktigt att man har legat med få personer? Vart går gränsen? 15 okej? 2 st okej? Och varför är det relevant i relationen de har nu?

Varför? för att vissa personer tycker det är viktigt, det spelar ingen roll varför.
    Vissa personer tycker antalet ex är viktigt, andra tycker det är viktigt med vilket parti man röstar på osv. Ska alla tjejer ljuga om hur många de legat med och alla killar ljuga om vilket parti man röstar på bara för att impa på en potentiell partner? varför inte bara säga sanningen och om den andra inte tycker svaret låter lämpligt så får den leta sig en annan partner?

Det handlar väl inte om att man inte tål svaret utan att man vill veta om en potentiell partners förflutna som en av parametrarna för att avgöra om den personen är något för mig t.ex.
  • Anonym (WW)

För en del är det viktigt, för andra inte. Det är väl allt jag behöver säga. Det är okej att ha preferenser. Finns ju till och med de som vill att båda är oskulder innan man inleder ett förhållande och har sex först efter giftemål, lite extremt, men är båda med på det så är det också en okej preferens.
  • Anonym (J)
    Anonym (T) skrev 2024-08-19 07:56:57 följande:

Jag skulle inte svarat ärligt på frågan om jag var en kvinna som hade legat med sextio män och också vill ha en seriös relation med mannen som frågar.

Det har att göra med att relationen alltid har ett pris för mannen som han måste vara beredd att betala. Att då veta att priset förmodligen varit betydligt lägre för de sextio män som kvinnan legat med tidigare kan leda till att han för sig själv ställer frågan varför just han ska betala ett högre pris (vilket är nödvändigt att han är beredd att göra i en seriös och långvarig relation).

Så fungerar män men kvinnor är inte alltid medvetna om detta.

Då har du valt att inte ha en seriös relation, när du redan från start måste ljuga, 

Vsrför så svårt att bara säga som det är? Man behöver ju inte sitta stolt och berätta om det. Man kan ju säga varför? Att man tex mådde dåligt just då? vad som helst. Ofta finns det väl iallafall en anledning. Löjligt att inte kunna stå för det man gjort. Det mesta kommer ändå fram förr eller senare. 
  • Anonym (tldr)

Inte läst alla svaren men kanske ska du, TS, fundera på om en man som dömer dig för ditt förflutna sexliv är någon du vill dela livet med över huvud taget? 

Nu har jag "bara" haft sex med ett 30-tal men är också yngre än vad du är. Jag har inte haft något självskadebeteende utan helt enkelt haft kul, hängt i bdsm-kretsar och utforskat vitt och brett. Allt samtyckt och under härliga omständigheter. Om jag träffade någon som tyckte att det var skäl nog att äventyra förhållandet så hade jag nog sagt tack och hej, för då går våra värderingar inte ihop ändå. 

• Anonym (J)
    Anonym (tldr) skrev 2024-08-19 09:25:54 följande:

Inte läst alla svaren men kanske ska du, TS, fundera på om en man som dömer dig för ditt förflutna sexliv är någon du vill dela livet med över huvud taget? 

Nu har jag "bara" haft sex med ett 30-tal men är också yngre än vad du är. Jag har inte haft något självskadebeteende utan helt enkelt haft kul, hängt i bdsm-kretsar och utforskat vitt och brett. Allt samtyckt och under härliga omständigheter. Om jag träffade någon som tyckte att det var skäl nog att äventyra förhållandet så hade jag nog sagt tack och hej, för då går våra värderingar inte ihop ändå. 

Jag tycker mitt antal är för många, 14 st. 
  • Anonym (J)

Det säger en hel del om personen. Men främst om man inte ens har en förklaring. Eller om förklaringen är att man bara ville ha roligt. Oj, så många tjejer som sälrrt har blivit sårade av den killen då om den vara ville ha kul! 
  • Anonym (WW)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 09:25:54 följande:
    Då har du valt att inte ha en seriös relation, när du redan från start måste ljuga, 

Vsrför så svårt att bara säga som det är? Man behöver ju inte sitta stolt och berätta om det. Man kan ju säga varför? Att man tex mådde dåligt just då? vad som helst. Ofta finns det väl iallafall en anledning. Löjligt att inte kunna stå för det man gjort. Det mesta kommer ändå fram förr eller senare. 
    Precis, och vill den andra personen inte gå vidare i ett förhållande så är det dennes val. Bättre än att bygga en förhållande på lögner.
  • Anonym (J)
    Anonym (WW) skrev 2024-08-19 09:28:14 följande:
    Precis, och vill den andra personen inte gå vidare i ett förhållande så är det dennes val. Bättre än att bygga en förhållande på lögner.
    Exakt. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många