• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (H)
    AlbaC skrev 2024-08-18 22:14:10 följande:
    Det handlar nog mest om att han tänker det säger något om din karaktär än att han inte vill veta. Hade han fått ett enligt honom acceptabelt svar hade du inte fått den reaktionen. Sen oavsett vad jag själv tycker enligt mitt tidigare inlägg hade jag inte valt bort någon jag verkligen tyckte om utifrån deras sexuella förflutna, om det just var ett förflutet. Hade inte velat vara med någon som 40+ höll på o ligga till höger och vänster. För mig säger det något om personen som jag inte resonerar med. Och andra eventuella drag som tillkommer. 
    Det bästa hade varit att han inte frågat.
    Jag kan iofs säga att det inte är hans ensak, men måste han absolut veta så visst, då får han veta sanningen, för det är inget jag skäms eller känner att jag måste dra ner på antal för att det ska bli *rätt* .

Jag hade mycket sköna stunder med många snygga killar, så detaljerat berättar jag såklart inte för killen, men det är absolut inget jag ångrar och behöver terapi för som vissa säger. 
  • Anonym (Är många)

Det idealiska tycker jag om man har legat med alldeles för många är att hitta en man som legat med väldigt få men som älskar dig ändå. Han får absolut inte fetischera det eller vara obrydd om det men han skall älska dig ändå.

Det är något väldigt fint, romantiskt och modigt med en man som kan älska och lita på en trots att man varit en slampa. Så tar man all sin slampighet, kanaliserar och riktar den med laserfokus på honom = evig kärlek. 

• fornminne
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-18 22:19:48 följande:
    Jag håller med om att han inte borde ha frågat om han inte ville veta.

Men i tråden uppmanas kvinnor att ljuga. Och många med hög body count, gör det säkert.

Alltså är det inte ett ärligt svar dessa män vill ha, utan illusionen av att hon inte har varit med så många. Oavsett vad som är sant och inte.

I praktiken spelar det alltså ingen roll om kvinnan har varit med många, så länge hon inte berättar det. Om mannen frågar ska hon ljuga. Då är hon fortfarande flickvänsmaterial tydligen, oavsett om hon har varit med 10 eller 100.

Dessa män vill ha illusionen, inte sanningen.
    Håller med!

Det är en intressant paradox att tjejer inte uppmanas att säga sanningen, så att killar kan välja bort dem om de tycker att de har varit med för många.

I stället uppmanas tjejer att ljuga. I praktiken kan hon alltså ha varit med många, så länge killen inte får veta detta.

Borde inte killar som resonerar så, uppmana tjejer att vara ärliga i stället? Så att de kan sålla agnarna från vetet, om stort antal sexpartners nu är en deal breaker.
  • Anonym (Inte 60-längre)

Nästa gång ,berätta inte.Din nya har inte med detta att göra.

• Anonym (Hh)
    Anonym (ljug nästa gång) skrev 2024-08-18 19:16:47 följande:

Det finns två sanningar här i livet: Man ska inte fråga saker man inte vill ha svar på, och man ska inte svara på saker man vet att folk inte tål att höra sanningen om.

Nästa gång, svara "10 kanske", eller något lagom vagt. Han vill inte veta egentligen.

Nu är det många svar i tråden och jag har inte läst alla. 
    De gånger (det kan komma flyktigt på tal men väldigt få gånger fått direkt fråga - och då är det från sånna män som gillar promiskuösa kvinnor) frågan kommit upp har jag svarat "tillräckligt många" och det brukar räcka som svar. Då ljuger jag inte (kan inte det) och jag har heller inte avslöjat att jag har ett tal över medel.
    Nej, det är inte självskadebeteende- jag har haft roligt som singel, men känner att jag är klar med det nu. Hoppas nu att nästa man ska vara den sista. 
  • Dimisi

Vad konstigt att den siffran kan vara så viktig. Jag är också intresserad av siffror när jag letar partner. Jag brukar fråga hur många år hans längsta förhållande varade. Även längden på övriga förhållanden är intressant. Har han haft ett eller flera förhållanden på minst 10 år, struntar jag fullkommligt i hur många han låg med däremellan. 

Det viktiga är att han kan behålla en relation, och att den var någorlunda fungerande. Om han dessutom kan förklara varför den tog slut, och vad han lärt sig från det, då känns det lovande.

• Anonym (Inte 60-längre)

Det viktigaste är vad du tycker och inte du dejt .Lev ditt liv och må bra.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 21:47:41 följande:
    När vi pratar flickvänsmaterial så bryr vi oss. Inte annars.
    Typiskt Madonna-whore complex. 
    Jag tycker jag är fantastiskt flickvänsmaterial trots relativt högt antal. Jag har haft långa förhållanden, otroligt trogen och lojal trots fruktansvärt dåligt  med närhet i mitt längsta förhållande. När vi bröt upp och jag knappt hade haft sex - och bara dåligt då det blev av -under 10 år passade på att ha ordentligt roligt under en tid innan jag träffade mitt livs kärlek. Tyvärr höll det inte och jag måste igen "ut i träsket", dock vill jag inte bara random ligga längre.
    Men jag längtar enormt efter närhet och då jag inte har någon partner nu så blir det en och annan ny sexpartner emellanåt. TILL jag hittat rätt, som sagt. 
    Så det där med att antalet sexpartners spelar roll för ett förhållande är bullshit. Det säger inte ett dugg om hur trogen jag kommer vara.
  • Anonym (Är många)
    Anonym (Inte 60-längre) skrev 2024-08-18 22:36:55 följande:

Nästa gång ,berätta inte.Din nya har inte med detta att göra.

Härlig inställning... verkligen :) Den du älskar frågar dig om något ur ditt liv och du går direkt på defensiven: "Har inte du med att göra! Du skall hålla käft och vara jäkligt tacksam att jag vill vara med dig!"

Ibland undrar jag varför snubbar gillar oss öht. Kanske är det en familjelivsskada där det normala har blivit att män skall erotisera att sina fruar är med andra män? 

• Anonym (H)
    Anonym (Usch) skrev 2024-08-18 22:17:22 följande:
    Han tycker jag haft sex med för många

Nej TS. Det är inte konstigt att han måste fundera. Själv skulle jag avsluta på en gång med nån man som haft 60 st innan mig. För mig skulle det kännas  äckligt att ligga med nån som legat med så mång.  Alla har olika syn på sex och du måste acceptera att han kanske inte ser dig som flickvänmaterial. 

Tror du inte jag skulle acceptera det? Han får gå om han vill
    Jag hade kunnat sno ihop en lögn om jag så ville, men det vill jag inte, och jag ser ingen anledning till det. Han ville gärna veta och fick veta. Sedan att det verkar vara en big deal för honom? 

Hade han förväntat sig att jag ska gå runt och inte ha sex i 10 år för att det ska passa in på antalet nu när jag träffade honom?  Jag ville som sagt inte ha förhållande på den tidpunkten, men gärna sex. Hittade jag en kille jag ville ha tog jag hem honom. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många