• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Goneril

Riskfyllt beteende, det TS ägnat sig åt. Att ta hem vilt främmande personer på det sätt hon förklarat, spana in dem och sedan släppa in dem i sängkammarn!. Vad visste hon om dessa killar? Förutom de uppenbara riskerna, sexuellt överförbara sjukdomar, våldsamt och farligt sex, finns ju risken att bli av med bankkortet när hon går på toaletten. Hon kan även ha gjort en missbedömning och killen börjar gå löst på inredningen. Riskaspekten har inte belysts här. I dejtingsammanhang uppmanar man folk att träffas i offentlig miljö inledningsvis.                                                                                                                                                                            Att ta hem okända på det vis hon har gjort visar prov på självskadebeteende. Min första impuls var att hon borde få hjälp att bearbeta detta, även om det var "kul" och hon är "stolt över sina 60 sexpartners". Tro det, den som vill, hon skulle inte startat tråden om hon varit genuint stolt. 101 svar hittills, "väldigt många", "för mycket" "ljug", "tveksamt", "berätta inte" en och annan säger "kämpa".                                                                                                                                                        Promiskuitet eller ej, det står var och en fritt att välja livsstil. Det TS går miste om är dock uppenbart, att långsamt lära känna en person, den spirande förälskelsen, alla diskussioner, gemensam matlagning och konserter, promenader, det försiktiga och romantiska närmandet som kan sträcka sig över månader innan man blir fysisk med partnern. Detta går TS miste om. Vi är många här som gillar att umgås med en individ och ser tankeutbyte som viktigt; inte endast utbyte av kroppsvätskor. Det är inte bara underliv som ska umgås utan det som finns där ovanför såsom hjärta och hjärna.

• Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 09:25:54 följande:
    Då har du valt att inte ha en seriös relation, när du redan från start måste ljuga, 

Vsrför så svårt att bara säga som det är? Man behöver ju inte sitta stolt och berätta om det. Man kan ju säga varför? Att man tex mådde dåligt just då? vad som helst. Ofta finns det väl iallafall en anledning. Löjligt att inte kunna stå för det man gjort. Det mesta kommer ändå fram förr eller senare. 
    I krig och kärlek är allt tillåtet. Att äventyra en relation som man tror på bara för ett ideal om ärlighet kan vara riktigt dumt.

Sedan finna det en aspekt till vad gäller antalet tidigare sexpartners. Fär män har en kvinnas sexuella tillgängligheten att göra med hur attraherad hon är av en man. 

Frågan som då förr eller senare riskerar att uppstå är om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av de 60 tidigare snubbarna och att hon bara valt mig för mitt nettovärde, dvs. mitt ekonomiska värde eller min potential som pappa till eventuellt framtida barn etc.?

Mannens svar på denna fråga kan också riskera en framtida seriös relation och är ytterligare ett skäl att hålla tyst om de tidigare älskarna.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Ella) skrev 2024-08-19 00:39:10 följande:

Jag kan förstå honom.

Jag hade också blivit ordentligt oroad om killen jag dejtade hade legat med 60 st.

Men det beror ju på hur man ser på förhållande och sex. Själv skulle jag aldrig kunna ha sex med en man som inte betydde något för mig. Då har jag hellre sex med migsjälv. Sex för mig är alldeles för fint och intimt att ha med vem som helst- och jag vill helst att min partner har samma syn. Det innebär inte att andra inte får ligga runt, men jag vill inte ha en sådan man. 

Ibland har man olika värderingar- ni krockar på detta plan. Då kanske ni bör finns likasinnade istället för att försöka tillsammans.

Alla har inte turen att kunna se på sex på det sättet tyvärr. Många tror att man aldrig behöver ha sex för pengar i Sverige men man kan hamna i situationer när man behöver det. Man får INTE alltid hjälp även om många vill tro det. Jag var ensamstående med ett litet barn, 20 år gammal och hade precis lämnat en kille som misshandlade mig. Det handlar inte om att jag har någon speciell syn på sex utan det handlar om att vi behövde ha tak över huvudet och mat på bordet. Och jag kan lova dig att jag hellre skulle haft sex med mig själv än med dom. 

Det har ju egentligen inte med TS att göra men tänkte eftersom så många skriver om moral osv. Jag gjorde det i 2 år ungefär, alltid med skydd såklart och jag tyckte inte om det alls. Efter det hade jag svårare att ligga med nya. Det var mer än 15 år sen, min nuvarande sambo som är pappa till min yngsta vet det men om jag blev singel är det inget jag skulle berätta på första dejten direkt. 

Det är många som skriver om moral och syn på sex och att de är finare än andra men alla har inte lyxen att välja på det sättet. Det finns kvinnor (och män) som har sex indirekt mot betalning också, t.ex för att ha nånstans att bo eller vad det nu kan vara. Och om man tittar på andra länder är det ju hur många som helst.. de behöver inte ha sämre moral än du till exempel. Om man tittar på hur det ser ut i hela världen och hur det har varit förr i tiden är det faktiskt en lyx för kvinnor att bara ha sex med de man verkligen vill ha sex med. Kanske värt att tänka på. 

• Anonym (WW)
    Anonym (T) skrev 2024-08-19 10:01:29 följande:
    I krig och kärlek är allt tillåtet. Att äventyra en relation som man tror på bara för ett ideal om ärlighet kan vara riktigt dumt.

Sedan finna det en aspekt till vad gäller antalet tidigare sexpartners. Fär män har en kvinnas sexuella tillgängligheten att göra med hur attraherad hon är av en man. 

Frågan som då förr eller senare riskerar att uppstå är om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av de 60 tidigare snubbarna och att hon bara valt mig för mitt nettovärde, dvs. mitt ekonomiska värde eller min potential som pappa till eventuellt framtida barn etc.?

Mannens svar på denna fråga kan också riskera en framtida seriös relation och är ytterligare ett skäl att hålla tyst om de tidigare älskarna.
    Är antalet tidigare sexpartners något som är viktigt för den ena och den andra väljer att kraftigt ljuga om detta är det bara falskt och fult, inget annat. Är antalet sexpartners inte viktigt så finns det däremot ingen anledning att lyfta det.
  • AlbaC
    Goneril skrev 2024-08-19 09:37:31 följande:

Riskfyllt beteende, det TS ägnat sig åt. Att ta hem vilt främmande personer på det sätt hon förklarat, spana in dem och sedan släppa in dem i sängkammarn!. Vad visste hon om dessa killar? Förutom de uppenbara riskerna, sexuellt överförbara sjukdomar, våldsamt och farligt sex, finns ju risken att bli av med bankkortet när hon går på toaletten. Hon kan även ha gjort en missbedömning och killen börjar gå löst på inredningen. Riskaspekten har inte belysts här. I dejtingsammanhang uppmanar man folk att träffas i offentlig miljö inledningsvis.                                                                                                                                                                            Att ta hem okända på det vis hon har gjort visar prov på självskadebeteende. Min första impuls var att hon borde få hjälp att bearbeta detta, även om det var "kul" och hon är "stolt över sina 60 sexpartners". Tro det, den som vill, hon skulle inte startat tråden om hon varit genuint stolt. 101 svar hittills, "väldigt många", "för mycket" "ljug", "tveksamt", "berätta inte" en och annan säger "kämpa".                                                                                                                                                        Promiskuitet eller ej, det står var och en fritt att välja livsstil. Det TS går miste om är dock uppenbart, att långsamt lära känna en person, den spirande förälskelsen, alla diskussioner, gemensam matlagning och konserter, promenader, det försiktiga och romantiska närmandet som kan sträcka sig över månader innan man blir fysisk med partnern. Detta går TS miste om. Vi är många här som gillar att umgås med en individ och ser tankeutbyte som viktigt; inte endast utbyte av kroppsvätskor. Det är inte bara underliv som ska umgås utan det som finns där ovanför såsom hjärta och hjärna.

Jag håller inte med om att det måste vara ett självskadebeteende. Däremot riskfyllt, impulsivt och att man inte lärt sig värdera sin kropp och vem man ger den till. Känner till ett fåtal personer som varit öppna med att de legat med 100+ personer och jag har sett drag i alla på andra sätt som inte är smickrande alls som verkar höra till. Antingen behöver man extremt mycket bekräftelse, har tendenser till otrohet, inte skydda sig eller byter sexuella partners hej vilt och kan inte binda sig. Klart kan undantag finnas men det säger i många fall tror jag något om personen i helhet. 
  • Anonym (Donna)

Jag hade inte behövt fundera utan tackat för mig.
    Hoppas verkligen att detta kom fram innan han blev nummer 61...

• Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-19 01:27:43 följande:
    Jag är absolut flickvänsmaterial. 

Det min nuvarande dejt gillade med mig var att jag var underbar, snygg och ärlig. Det var hans ord. 
    Det är du då verkligen inte.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-08-18 22:10:27 följande:
    Jag var mycket ute och festade vid den tidpunkten, och direkt när jag kom in i rummet kollade jag ut vilken kille jag ville ha med mig hem för natten. 

Att ljuga om antalet är inget jag kommer göra, Om han inte vill veta är det bättre han inte frågar. 
    Tio år är ingen "tidpunkt" för det första, sedan undrar jag var du festade som barn mellan 15 och 18.

Fruktansvärt lösaktigt beteende, fick du ingen uppfostran alls?
  • Anonym (Är många)

Jag tror många män accepterar en hög siffra om man inte går i försvar.

Jag frågade min man/då pojkvän om det och han sa 3 med dig. Först hade han en flickvän många år, sedan träffade han sin fru och sedan mig. 3.

Då tänkte jag... shit... varför frågade jag det? Då vände han på det och jag sa ärligt. Nä nu är jag inte bekväm med att svara på det, sedan k***** jag honom en massa tills jag kände att nu är han så nere i mig att han kan ta det och då berättade jag det. Sedan för att jag var rädd att han skulle tänka efter så då k***** jag honom ännu mer. Jag behövde aldrig ljuga.

Men hade jag istället "sårat manligt ego? Har väl inte du med att göra?" Och betett mig som en arg feminist så hade han nog inte velat vara med mig. 

• Anonym (Larry Finnegan)

Jag blev svartsjuk när min fru visade sig ha haft många fler sexrelationer än jag. 

Vilket är idiotiskt, förstås.

Men jag är uppväxt med en gammaldags moral som sa att kvinnor inte fick vara "lösaktiga" (motsvarande finns inte för män), att de på något sätt slet ut sina könsdelar om de låg med många, och att man skulle bli jämförd med de tidigare killarna.

Det är ändå mig hon har valt, sedan 25 år. 

Hon säger dessutom att hon inte kommer ihåg hur det var med de där killarna i sängen. Det kanske är lögn, men det gillar jag att höra. För att jag är en gammal idiot.

Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många