Anonym (Ella) skrev 2024-08-19 00:39:10 följande:
Jag kan förstå honom.
Jag hade också blivit ordentligt oroad om killen jag dejtade hade legat med 60 st.
Men det beror ju på hur man ser på förhållande och sex. Själv skulle jag aldrig kunna ha sex med en man som inte betydde något för mig. Då har jag hellre sex med migsjälv. Sex för mig är alldeles för fint och intimt att ha med vem som helst- och jag vill helst att min partner har samma syn. Det innebär inte att andra inte får ligga runt, men jag vill inte ha en sådan man.
Ibland har man olika värderingar- ni krockar på detta plan. Då kanske ni bör finns likasinnade istället för att försöka tillsammans.
Alla har inte turen att kunna se på sex på det sättet tyvärr. Många tror att man aldrig behöver ha sex för pengar i Sverige men man kan hamna i situationer när man behöver det. Man får INTE alltid hjälp även om många vill tro det. Jag var ensamstående med ett litet barn, 20 år gammal och hade precis lämnat en kille som misshandlade mig. Det handlar inte om att jag har någon speciell syn på sex utan det handlar om att vi behövde ha tak över huvudet och mat på bordet. Och jag kan lova dig att jag hellre skulle haft sex med mig själv än med dom.
Det har ju egentligen inte med TS att göra men tänkte eftersom så många skriver om moral osv. Jag gjorde det i 2 år ungefär, alltid med skydd såklart och jag tyckte inte om det alls. Efter det hade jag svårare att ligga med nya. Det var mer än 15 år sen, min nuvarande sambo som är pappa till min yngsta vet det men om jag blev singel är det inget jag skulle berätta på första dejten direkt.
Det är många som skriver om moral och syn på sex och att de är finare än andra men alla har inte lyxen att välja på det sättet. Det finns kvinnor (och män) som har sex indirekt mot betalning också, t.ex för att ha nånstans att bo eller vad det nu kan vara. Och om man tittar på andra länder är det ju hur många som helst.. de behöver inte ha sämre moral än du till exempel. Om man tittar på hur det ser ut i hela världen och hur det har varit förr i tiden är det faktiskt en lyx för kvinnor att bara ha sex med de man verkligen vill ha sex med. Kanske värt att tänka på.