Anonym (Blaska) skrev 2024-08-14 02:15:07 följande:
Det enda hon gjorde var att donera lite vapen till usa, precis som Sverige gör till Ukraina idag. Det är intressant hur du till en början vinklade det till att mrs thatcher var den främsta i detta med lite hjälp av USA när det faktisk är tvärt om. Varför försöker du sprida missinformation?
Du bemödade heller inte att nämna att Khadaffi, en MAN, var misstänkt för bombning i Tyskland utan ville få oss att tro att mrs Thatcher jagade en person utan orsak när det i realiteten är USA med stöd av över 25 länder efter en bombning i Tyskland.
Ja, fast jag minns hur hon och Reagan kramades så väldigt och gratulerade varandra, när de hade fått in en träff på Khadaffis beduinläger, som dödade ett av hans barn. Jag tyckte att det var väldigt opassande, det är därför jag kommer ihåg det. Sedan är det väl ingen som tror att K var Allahs bästa barn heller, men vi här i Västvärlden förväntas ju vara civiliserade.
...och fru Thatcher var ju även manlig i sitt resonerande på andra sätt. Det är många som säger att världen skulle bli bättre med kvinnliga ledare, för dessa är så mjuka och empatiska och bryr sig om de svaga. Men Mrs Thatcher hade ingen förståelse alls för t.ex. arbetslösa ungdomar - som hon införde kränkande åtgärder för, för fattiga som frös ihjäl om vintrarna för att de inte hade några slantar att stoppa i elementet, för de gamla som vanvårdades på den tidens ålderdomshem... hon var HEMSK. Hon tänkte bara på makt och pengar. Och krig.
...men när hon varit på audiens hos drottningen så KRÖP hon ut ur rummet, nedhukad, baklänges...