• Svar på tråden Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig
  • Anonym (Blaska)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 01:38:23 följande:
    Du kan läsa här:

journals.sagepub.com/doi/10.1177/10659129231182404

Using Process Tracing to Investigate Elite Experience Accrual: Explaining Margaret Thatcher?s Support for US Air Strikes Against Libya

Det enda hon gjorde var att donera lite vapen till usa, precis som Sverige gör till Ukraina idag. Det är intressant hur du till en början vinklade det till att mrs thatcher var den främsta i detta med lite hjälp av USA när det faktisk är tvärt om. Varför försöker du sprida missinformation? 

Du bemödade heller inte att nämna att Khadaffi, en MAN, var misstänkt för bombning i Tyskland utan ville få oss att tro att mrs Thatcher jagade en person utan orsak när det i realiteten är USA med stöd av över 25 länder efter en bombning i Tyskland. 

• Cathariiina
    Anonym (Blaska) skrev 2024-08-14 02:15:07 följande:

Det enda hon gjorde var att donera lite vapen till usa, precis som Sverige gör till Ukraina idag. Det är intressant hur du till en början vinklade det till att mrs thatcher var den främsta i detta med lite hjälp av USA när det faktisk är tvärt om. Varför försöker du sprida missinformation? 

Du bemödade heller inte att nämna att Khadaffi, en MAN, var misstänkt för bombning i Tyskland utan ville få oss att tro att mrs Thatcher jagade en person utan orsak när det i realiteten är USA med stöd av över 25 länder efter en bombning i Tyskland. 

Ja, fast jag minns hur hon och Reagan kramades så väldigt och gratulerade varandra, när de hade fått in en träff på Khadaffis beduinläger, som dödade ett av hans barn. Jag tyckte att det var väldigt opassande, det är därför jag kommer ihåg det. Sedan är det väl ingen som tror att K var Allahs bästa barn heller, men vi här i Västvärlden förväntas ju vara civiliserade. 

...och fru Thatcher var ju även manlig i sitt resonerande på andra sätt. Det är många som säger att världen skulle bli bättre med kvinnliga ledare, för dessa är så mjuka och empatiska och bryr sig om de svaga. Men Mrs Thatcher hade ingen förståelse alls för t.ex. arbetslösa ungdomar - som hon införde kränkande åtgärder för, för fattiga som frös ihjäl om vintrarna för att de inte hade några slantar att stoppa i elementet, för de gamla som vanvårdades på den tidens ålderdomshem... hon var HEMSK. Hon tänkte bara på makt och pengar. Och krig.

...men när hon varit på audiens hos drottningen så KRÖP hon ut ur rummet, nedhukad, baklänges...
  • Anonym (Blaska)
    Cathariiina skrev 2024-08-14 02:24:34 följande:
    Ja, fast jag minns hur hon och Reagan kramades så väldigt och gratulerade varandra, när de hade fått in en träff på Khadaffis beduinläger, som dödade ett av hans barn. Jag tyckte att det var väldigt opassande, det är därför jag kommer ihåg det. Sedan är det väl ingen som tror att K var Allahs bästa barn heller, men vi här i Västvärlden förväntas ju vara civiliserade. 

...och fru Thatcher var ju även manlig i sitt resonerande på andra sätt. Det är många som säger att världen skulle bli bättre med kvinnliga ledare, för dessa är så mjuka och empatiska och bryr sig om de svaga. Men Mrs Thatcher hade ingen förståelse alls för t.ex. arbetslösa ungdomar - som hon införde kränkande åtgärder för, för fattiga som frös ihjäl om vintrarna för att de inte hade några slantar att stoppa i elementet, för de gamla som vanvårdades på den tidens ålderdomshem... hon var HEMSK. Hon tänkte bara på makt och pengar. Och krig.

...men när hon varit på audiens hos drottningen så KRÖP hon ut ur rummet, nedhukad, baklänges...
    Du får gärna utveckla vad hon inrättade för kränkande åtgärder och vad hon gjorde mot fattiga människor.  

Man måste komma ihåg att en partiledare representerar ett parti, det är inte en ensam kvinna/man som har kommit på var alla pengar ska gå utan hela partiet har ju ett finger med i spelet i bakgrunden. Det är inte heller en ensam kvinna/man, dvs partiledaren som kommer på kränkande åtgärder men det blir ju så att partiledaren är ansiktet utåt och därför blir det också lätt att lägga all skuld på partiledaren.
  • Tow2Mater

Thatcher är ju känd for Falklandskriget.

?The Falklands War saved her political skin. She could show all her indomitable will in a single cause with moral clarity: saving the Falkland Islanders and their sheep from the rampaging Argentinians.?

Thatcher?s decision to go to war to recover the islands was at odds with several members of Parliament and close advisers, as well as U.S. President Ronald Reagan, who repeatedly urged peace talks.

www.history.com/news/margaret-thatcher-falklands-war

• Anonym (Vill slakta Sveas fiender, ja!)

Jag skulle gärna inta en stridande position om Sverige anfölls. Nu är det så att någon dömd för grova våldsbrott inte ens får röra ett lagligt vapen. Finns så klart en mening med det. I get it. Men hur ska jag förbereda mig för krig? Lära mig att bygga rörbomber? Slåss med inbillade fiender med kökskniv?

• Anonym (Vill slakta Sveas fiender, ja!)

Är kvinna

• Anonym (Blaska)
    Tow2Mater skrev 2024-08-14 03:36:15 följande:

Thatcher är ju känd for Falklandskriget.

?The Falklands War saved her political skin. She could show all her indomitable will in a single cause with moral clarity: saving the Falkland Islanders and their sheep from the rampaging Argentinians.?

Thatcher?s decision to go to war to recover the islands was at odds with several members of Parliament and close advisers, as well as U.S. President Ronald Reagan, who repeatedly urged peace talks.

www.history.com/news/margaret-thatcher-falklands-war

Är du också en av de som hittar på och vinklar stories?
    Läs nedan. Argentina invaderade falkland först, av Argentinas stryande, en MAN,  Leopoldo Galtieri, vilket ledde till Storbritanniens respons. 

The conflict began on 2 April 1982, when Argentina invaded and occupied the Falkland Islands, followed by the invasion of South Georgiathe next day. On 5 April, the British government dispatched a naval task force to engage the Argentine Navy and Air Forcebefore making an amphibious assault on the islands. The conflict lasted 74 days and ended with an Argentine surrender on 14 June, returning the islands to British control.
  • OlleSQ

För att förstå vad det är för fiende som vi har så bör man läsa vad de är kapabla till mot sin egen befolkning. Vad de gör mot de som de ser som fiender finns det gott om berättelser om så man bör vara beredd även som kvinna att man kan komma hamna i situationer där man bör använda dödligt våld om ens eget liv eller sina döttrars är värt nått...

x.com/RitornellaNYC/status/1823227871059451937

• Anonym (N)

Jag hade röstat nej till Nato och all skit dom sysslar med. jag har inte bett om detta så nej jag känner ingen känsla av att vilja försvara vårt fördärvade land. 

• Anonym (Nej)

Är det här vad folk går och oroar sig för? Tror aldrig det blir krig här. Det kommer lösas på någon annan plats av andra. Inte på svensk mark. Sen ska man inte glömma att vi har en regering just nu. Som är grymt kåta på försvar och måla upp en hetsig stämning. Hur många artiklar har jag inte sett på senare tiden. Med rubriker som "Då kan Stora Kriget komma till Sverige" etc. Klart som måste hålla bilden levande. För att pumpa in ännu mera pengar i förvaret. Hur vore det om dom tog hand om mer akuta problem i Sverige först. Vi har redan krig här. Med gäng och annat skräp.

Som kvinna utan vare sig man och barn. Och inga levande släktingar. Finns det inget att försvara för mig. Jag är inte rädd för att dö heller. Det är nämnligen så för människor som antingen inte har någonting att förlora eller som redan förlorat allt.

Dessutom har Sverige som land gått ner sig redigt. Finnas ingen solidaritet i detta land längre. Men då passar det, så fort det är tal om krig. Och hur vi ska ställa upp för varandra. Dra åt helvete.

Svar på tråden Svenska kvinnor vill inte försvara sverige vid krig