Cathariiina skrev 2024-08-14 02:24:34 följande:
Ja, fast jag minns hur hon och Reagan kramades så väldigt och gratulerade varandra, när de hade fått in en träff på Khadaffis beduinläger, som dödade ett av hans barn. Jag tyckte att det var väldigt opassande, det är därför jag kommer ihåg det. Sedan är det väl ingen som tror att K var Allahs bästa barn heller, men vi här i Västvärlden förväntas ju vara civiliserade.
...och fru Thatcher var ju även manlig i sitt resonerande på andra sätt. Det är många som säger att världen skulle bli bättre med kvinnliga ledare, för dessa är så mjuka och empatiska och bryr sig om de svaga. Men Mrs Thatcher hade ingen förståelse alls för t.ex. arbetslösa ungdomar - som hon införde kränkande åtgärder för, för fattiga som frös ihjäl om vintrarna för att de inte hade några slantar att stoppa i elementet, för de gamla som vanvårdades på den tidens ålderdomshem... hon var HEMSK. Hon tänkte bara på makt och pengar. Och krig.
...men när hon varit på audiens hos drottningen så KRÖP hon ut ur rummet, nedhukad, baklänges...
Du får gärna utveckla vad hon inrättade för kränkande åtgärder och vad hon gjorde mot fattiga människor.
Man måste komma ihåg att en partiledare representerar ett parti, det är inte en ensam kvinna/man som har kommit på var alla pengar ska gå utan hela partiet har ju ett finger med i spelet i bakgrunden. Det är inte heller en ensam kvinna/man, dvs partiledaren som kommer på kränkande åtgärder men det blir ju så att partiledaren är ansiktet utåt och därför blir det också lätt att lägga all skuld på partiledaren.