Anonym (S) skrev 2024-05-23 19:54:41 följande:
Jag ifrågasatte inte dina siffror utan lyfte bara att majoriteten av sveriges röstberättigade röstade på partier som var uttalat feministiska.
Vilket parti förutom FI är "uttalat feministiska"?
Att en massa politiker snackar om jämställdhet gör inte dem till "uttalat feministiska". Jämställdhet och feminism är två skilda saker, det ena är ett humanistiskt begrepp om alla människor lika värde, det andra en samling ideologier. Och att vara emot feminism är inte samma sak som att var emot jämställdhet. Personligen tycker jag att vilja ha en jämställd politik är självklart men absolut inte en feministisk politik.
Hur feminister lyckats skaffa sig så mycket makt i politiken trotts att de är en relativt liten och ganska splittra minoritet är en bra fråga... min gissning är lobby? Populism? Okunskap?
Skolan är inte byggd på ideologi, skolan är påverkad av ideologi eftersom det är staten som styr deras budget. Det är skillnad på att skolan är beroende av politik och vad man lär ut i skolan. Jag tycker snarare det är väldigt märkligt hur du kan tycka det är ok att barn fostras efter ideologi öht? Är det ok att fostra barn efter feministisk ideologi så borde det väl vara ok att fostra dem efter andra ideologier oxå, som nazistisk ideologi tex? Marxism? Kapitalism?, eller?