• Anonym (Elsa)

Förskolan arbetar inte genusmedvetet, anmäla

På mitt barns förskola så arbetar inte personalen genusmedvetet. Det saknas även kompetens inom grundläggande basic pedagogik. 

Borde jag anmäla detta till någon. 

Exempel på detta kan vara att när barnen ska måla så får tjejerna röd målarfärg och killarna blå. 

Sedan så skulle det göra någon liten minipjäs och killarna skulle då vara brandmän och flickorna skulle vara sjuksköterskor. Barnen fick olika utklädningskläder beroende på deras kön. 

Jag anser att detta är väldigt konstigt och anmärkningsvärt. Det vill absolut inte erbjuda alla barn alternativ. 

• Svar på tråden Förskolan arbetar inte genusmedvetet, anmäla
  • Anonym (Blocket)
    Anonym (medalj) skrev 2024-05-27 19:10:07 följande:
    Hmm fåse nu...jag säger att man ska ge fan i att indoktrinera barn i feministisk ideologi, du säger att man ska det. Men ändå lyckas du få det till att det är jag som försöker köra ner saker i halsen på barn... ja det var ju väldigt logiskt och rationellt resonerat av dig Drömmer
    Du hittar på saker. Jag har aldrig påstått ett skit av det du skriver. Lägg av med härskarteknikerna. Du och dina likar är bara för mycket. Såna som du söndrar Sverige och dess jämställda värderingar. Och det är det enda syftet med propagandan du sprider.
  • Anonym (medalj)
    Anonym (Blocket) skrev 2024-05-27 19:25:07 följande:
    Du hittar på saker. Jag har aldrig påstått ett skit av det du skriver. Lägg av med härskarteknikerna. Du och dina likar är bara för mycket. Såna som du söndrar Sverige och dess jämställda värderingar. Och det är det enda syftet med propagandan du sprider.
    Och när argumenten tryter så drar man fram offekoftan och känner sig kränkt.... men OJ vad otippat.

Ok, så du menar alltså att du INTE sagt att du tycker man SKA lära barn värderingar som kommer från genusflum?
  • Xenia
    Anonym (medalj) skrev 2024-05-27 18:37:45 följande:
    Jag påpekar det uppenbara, båda dessa individer verkar ha en väldigt negativ syn på män. Om du vill kalla att påpeka det för personangrepp så får du väl göra de.
    Man behöver inte ha en negativ syn på män i allmänhet för att ha en negativ syn på dig och dina åsikter.
  • Xenia
    Anonym (medalj) skrev 2024-05-27 19:24:32 följande:
    Japp de gör ju det för att man sett till att det blev så genom att låta en massa feminister tillika genusmuppar få avgöra vad skolor ska ha för värderingar, men det finns väl inget som säger att alla måste acceptera det.

Ideologisk hjärntvätt finns tyvärr inte bara i fantasin utan även i länder som tex Nordkorea men det tycker du tydligen är helt ok att göra även i Sverige med "värdefri uppfostran finns inte" som ursäkt?

Om hjärntvätt enligt dig är ok så borde det väl gälla alla slags hjärntvätt, eller menar du att just feministisk hjärntvätt är ok men nazistisk hjärntvätt är fel? Fatt du inte själv vad det innebär att säga att hjärntvätt är ok?
    Eftersom barn påverkas ("hjärntvättas" som du skriver) av sin omgivning så vill jag givetvis att det ska påverkas av vettiga värderingar. Jag har aldrig påstått att alla värderingar är bra.

Påverkan ("hjärntvätt") är oundviklig som sagt. Hur har du tänkt att barn skulle växa upp utan att påverkas av något?
  • Anonym (Blocket)
    Anonym (medalj) skrev 2024-05-27 19:34:46 följande:
    Och när argumenten tryter så drar man fram offekoftan och känner sig kränkt.... men OJ vad otippat.

Ok, så du menar alltså att du INTE sagt att du tycker man SKA lära barn värderingar som kommer från genusflum?
    Oj så lättkränkt! Vad ska du komma med härnäst? Alla är nazister, rasister, feminister eller genusflummare? Det är väl lättare att hålla på med sånt gnällande och spela offer för alla "manshatare" där ute än att faktiskt argumentera för sin sak. 
  • Anonym (Blocket)
    Xenia skrev 2024-05-27 19:44:38 följande:
    Man behöver inte ha en negativ syn på män i allmänhet för att ha en negativ syn på dig och dina åsikter.
    Eller hur.
  • Anonym (Blocket)
    Xenia skrev 2024-05-27 19:49:13 följande:
    Eftersom barn påverkas ("hjärntvättas" som du skriver) av sin omgivning så vill jag givetvis att det ska påverkas av vettiga värderingar. Jag har aldrig påstått att alla värderingar är bra.

Påverkan ("hjärntvätt") är oundviklig som sagt. Hur har du tänkt att barn skulle växa upp utan att påverkas av något?
    Det är en form av "hjärntvätt" att låta flickorna agera avskiljare och hjälplärare mellan pojkarna i förskolan. 
  • Anonym (Vh)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-21 11:52:45 följande:
    Förskolan arbetar inte genusmedvetet, anmäla

På mitt barns förskola så arbetar inte personalen genusmedvetet. Det saknas även kompetens inom grundläggande basic pedagogik. 

Borde jag anmäla detta till någon. 

Exempel på detta kan vara att när barnen ska måla så får tjejerna röd målarfärg och killarna blå. 

Sedan så skulle det göra någon liten minipjäs och killarna skulle då vara brandmän och flickorna skulle vara sjuksköterskor. Barnen fick olika utklädningskläder beroende på deras kön. 

Jag anser att detta är väldigt konstigt och anmärkningsvärt. Det vill absolut inte erbjuda alla barn alternativ. 

Ibland får man använda ordet idiot till vissa 😂
    Du är inte helt frisk, du finns två kön pojkar o flickor som sedan blir män o kvinnor.
    Förstör inte barn, vi har tillräckligt psyksjuka i detta land 
  • Anonym (Blocket)
    Anonym (Vh) skrev 2024-05-27 20:41:13 följande:
    Förskolan arbetar inte genusmedvetet, anmälaIbland får man använda ordet idiot till vissa 😂
    Du är inte helt frisk, du finns två kön pojkar o flickor som sedan blir män o kvinnor.
    Förstör inte barn, vi har tillräckligt psyksjuka i detta land 
    Det här är samma person som "medalj" så hjärndött.
  • Anonym (Loke)
    Anonym (Blocket) skrev 2024-05-27 20:33:54 följande:
    Det är en form av "hjärntvätt" att låta flickorna agera avskiljare och hjälplärare mellan pojkarna i förskolan. 
    Nej, det är sunt förnuft att inte sätta två stökiga barn bredvid varandra oavsett kön. Nu brukar säkert 75-80 procent av alla stökiga barn vara killar, så då kan man säkert få intrycket av att killarna tar all plats. Fast egentligen handlar det inte om kön.
Svar på tråden Förskolan arbetar inte genusmedvetet, anmäla