• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (nazzarärde)
    KillBill skrev 2024-07-27 14:55:22 följande:

Detta visar uppsåt till folkmord.

x.com/gorberg/status/1817123602312896615

Pågår ingen genocide . bara ett argument från nazister som vill att Judar ska utrotas 

Varför sprider du nazistisk propaganda? 

Lite mer sådär röd nazism  😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Rataxes
    Anonym (nazzarärde) skrev 2024-07-27 15:11:21 följande:
    Pågår ingen genocide . bara ett argument från nazister som vill att Judar ska utrotas 

Varför sprider du nazistisk propaganda? 

Lite mer sådär röd nazism  😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Det pågår inget folkmord i Gaza, däremot skulle de nazistinska terrorgrupperna såsom hamaz, knazbollah m.fl med glädje utföra ett folkmord i Israel om de hade haft förmågan. 
    hamas "hälsoministerie" hävdar att 38 000 dött sedan 7/10, minst hälften av dessa är terrorister som eliminerats. 

Det kan jämföras med "Operation Gomorrah" 1943, då eldstormen krävde 44 000 civila liv. Detta under en veckas bombningar. 

Starta inte krig som du inte kan vinna... något som både hamas och Doffe borde ha tänkt på...

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Mentat
    Rataxes skrev 2024-07-27 18:06:53 följande:

Det pågår inget folkmord i Gaza, däremot skulle de nazistinska terrorgrupperna såsom hamaz, knazbollah m.fl med glädje utföra ett folkmord i Israel om de hade haft förmågan. 
    hamas "hälsoministerie" hävdar att 38 000 dött sedan 7/10, minst hälften av dessa är terrorister som eliminerats. 

Det kan jämföras med "Operation Gomorrah" 1943, då eldstormen krävde 44 000 civila liv. Detta under en veckas bombningar. 

Starta inte krig som du inte kan vinna... något som både hamas och Doffe borde ha tänkt på...

Drygt nio månaders krig i stadsmiljö och t.o.m. enligt Hamas siffror skulle bara 38.000 ha dött, varav en hel del givetvis är stridande Hamasmedlemmar. Visst är det tragiskt för alla de oskyldiga som drabbats av att Hamas startade krig men det är för mig en förvånansvärt låg siffra efter ett så långvarigt krig i sådan terräng.

Det i sig borde vara ett bevis för att talet om "folkmord" mest handlar om propaganda. Den verkar ju dessutom vara framgångsrik.
  • Anonym (Inte ok att döda massa människor)
    AndreaBD skrev 2024-07-26 11:47:03 följande:
    Klyschor som dessutom inte passar här. Det hjälper inte Israel att INTE använder våld. De hotas hela tiden av palestinierna och andra islamister som vill utplåna dem. De har inte valet att bara vara "fredliga". Just de som blev mördade brutalt i kibuzerna den 7. oktober var ju såna som var vänster och ville ha fred med palestinierna. 
    Hur hjälper det Israel att använda det våld de använder nu menar du? De har snart hela världen emot sig. Det kan måhända vara klyschor jag drar upp men det betyder inte att de inte stämmer. Det är inte det Israeliska folket som handlar så här det är en maktelit i Israel som utför omänskliga handlingar för att kunna behålla sin makt (detta för att mörka att de inte kunde skydda sin egen befolkning). Hamas är skapad av staten Israel själv en gång i tiden men om man inte handlar med hjärtat utan med makten i åtanke är det inte alls konstigt att detta händer. Vilker stämmer mycket väl med mina "klyschor".
  • Rataxes
    Anonym (Inte ok att döda massa människor) skrev 2024-07-28 04:35:58 följande:
    Hur hjälper det Israel att använda det våld de använder nu menar du? De har snart hela världen emot sig. Det kan måhända vara klyschor jag drar upp men det betyder inte att de inte stämmer. Det är inte det Israeliska folket som handlar så här det är en maktelit i Israel som utför omänskliga handlingar för att kunna behålla sin makt (detta för att mörka att de inte kunde skydda sin egen befolkning). Hamas är skapad av staten Israel själv en gång i tiden men om man inte handlar med hjärtat utan med makten i åtanke är det inte alls konstigt att detta händer. Vilker stämmer mycket väl med mina "klyschor".
    Ta ditt gråtande med hamas och knazbollah, de senare mördade 13 barn på en fotbollsplan igår. Druser, det bor en halv miljon druser i knazbollahockuperade Libanon. Risk för nytt inbördeskrig i Libanon. 
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2024-07-28 10:27:02 följande:
    Ta ditt gråtande med hamas och knazbollah, de senare mördade 13 barn på en fotbollsplan igår. Druser, det bor en halv miljon druser i knazbollahockuperade Libanon. Risk för nytt inbördeskrig i Libanon. 
    Innan gråtvänstern som vanligt börjar skylla på Israel:

De iranstödda terroristerna tog alltså credit för massakern, tills de förstod att det var barn de mördat. Då börjar de skylla på Israel. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-28 10:32:38 följande:
    Innan gråtvänstern som vanligt börjar skylla på Israel:

De iranstödda terroristerna tog alltså credit för massakern, tills de förstod att det var barn de mördat. Då börjar de skylla på Israel. 
    Vad svamlar du om? Vänstern är lika kritiska mot terroristerna i Hamas och de Iranstödda terroristerna i Hizbollah som alla andra. Det är förstås lika fruktansvärt när Israel dödar barn som när Hizbollah eller Hams gör det. Håller du inte med?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

När något så ovanligt som en modig journalist avslöjar extrema islamister i vänsterpartiet, svarar de med allvarliga hot.

Naturligtvis relativiserar "public service"

Man kan ju fundera på hur medias och ordningsmakten reagerat om det istället varit byfånarna i vita skjortor med gröna flaggor prydda med runor som samlats utanför en journalists hem...

Nu var det ju vänstern...

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-28 11:20:03 följande:

När något så ovanligt som en modig journalist avslöjar extrema islamister i vänsterpartiet, svarar de med allvarliga hot.

Naturligtvis relativiserar "public service"

Man kan ju fundera på hur medias och ordningsmakten reagerat om det istället varit byfånarna i vita skjortor med gröna flaggor prydda med runor som samlats utanför en journalists hem...

Nu var det ju vänstern...

Detta fördöms självklart av alla.  Du svarade inte på frågan. Tycker du att det är lika fruktansvärt när  när Israel dödar barn som när Hizbollah eller Hams gör det?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2024-07-28 11:31:05 följande:
    Detta fördöms självklart av alla.  Du svarade inte på frågan. Tycker du att det är lika fruktansvärt när  när Israel dödar barn som när Hizbollah eller Hams gör det?
    Du vet mycket vi att jag inte längre har minsta lilla intresse av att föra diskussioner med sojapojkar som springer till fröken och gråter när ni får mothugg.
    Du kan sluta citera och svara på mina inlägg, jag skiter fullständigt i dig.
Svar på tråden Israel folkmord