• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Anna)

Så hemskt allt har blivit! Sverige har varit skonade från krig och nu måste våra politiker öppna sina munnar och lägga sig i det här också! Det hade inte skadat om politikerna försåg sig själva med munkavel för att förstå värdet av att vara diplomatisk!

Det är bara en tidsfråga innan Sverige har ett eget inbördeskrig för att våra politiker inte kan se vad som sker på hemmaplan.

Vad är det som händer med vänsterrörelsen egentligen? Vänsterrörelsen tillsammans med Greta Thunberg har tappat det helt! 

• AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-30 13:05:46 följande:
    Nu är det Israel som anfaller Palestina. Det är Israel som dödat tiotusentals kvinnor och barn.

Israels dödande av civila är liksom Rysslands anfall mot Ukraina avskyvärt och bör fördömas av alla. 
    Äh, vad??? Menar du allvar? Det var Hamas som har börjat och angripit Israel. Och inte "bara" genom att skicka raketer - vilket de har gjort i många år - utan de har tagit sig över gränsen och gjort ett koordinerat anfall. Det var planerat att de skulle ta över militära poster och liknande. Istället gav de sig mest på harmlösa civila som låg och sov. 

Palestinierna visste precis att Israel skulle försvara sig och att Israel har mycket mer potenta vapen för att göra det.Det är en väldigt speciell situation när en liten svag stat, eller en sån organisation angriper ett land med mycket bättre möjlighet att försvara sig. Men  man kan inte förvänta sig av Israel att de alltid ignorerar när Hamas dödar Israeler, bara för att de har sämre vapen (det som de har är ju finansierat av Europas bidrag för palestinierna). 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-30 13:05:46 följande:
    Nu är det Israel som anfaller Palestina. Det är Israel som dödat tiotusentals kvinnor och barn.

Israels dödande av civila är liksom Rysslands anfall mot Ukraina avskyvärt och bör fördömas av alla. 
    Och det finns inget Palestina. Inte för att Israel inte skulle acceptera det, utan framför allt för att inte ens palestinierna är intresserade av det. 
  • Anonym (fi)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-24 20:30:40 följande:
    Nä, det råkar bara gynna din antagonist.
    Jag tror det räcker med att detta.

Du "stödjer" inte min antagonist (dvs Hamas) du bara råkar "gynna" dem.
     Dessutom har du lagt till ett till moment, förutom kritik, nämligen hindrande. Det var inte tal om något sådant i det jag kommenterade, endast kritik.
    Anonym (fi) skrev 2024-07-24 20:18:25 följande:
    Att du och andra inte r beredd att ta ansvar för vad era handlingar är helt förväntat.

Ni inte bara passivt ser på när Hamas försöker döda judar. Ni jobbar aktivt med att sprida Hamas propaganda som syftar till att hindra Israel från att försvara sig självt.

Men jag kan svara på detta också.

Hamas målsättning med att få sådan som dig att "kritisera" Israel är att försvåra för Israel, hindra Israel, från att bekämpa Hamas.

Jag har inte lagt till någonting. Du har möjligen inte funderat på vad din "Israelkritik" leder till.

• Rataxes

Heilarna blev avvisade från arenan och åklagarkammaren i Paris har inlett en undersökning om hatbrott.

m.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-812500

Prussilusskan som påstår att det aldrig har hänt kan ju vända sig till åklagarkammaren in Paris med sin "bevisning".

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (fi)
    PNG hade kunnat bekämpa Nazityskland aktivt, precis som Indien eller Marshallöarna.
    Anonym (fi) skrev 2024-07-24 20:18:25 följande:
    Om min antagonist ska till att döda mig och du kritiserar mig och försöker hindra mig när jag försöker rädda mig själv så, jo, det är stöd från dig till min antagonist.
    Men det här är bara för dumt för att inte få ett kort och koncist svar, även om det är off topic.

Papua Nya Guinea och Marshallöarna var ockuperade av Japan och som sådana stred man mot dessa så gott man kunde. Så småningom befriades man av allierade styrkor.

Över två miljoner indiska soldater stred mot Nazityskland och dess allierade på plats i bland annat Nordafrika och Italien.

Fartyg ur den Indiska flottan skyddade konvojer på Atlanten mot tyska ubåtar.

Knappt 100000 indier dog i strid mot Nazityskland, Italien och Japan.
  • Anonym (fi)
    Anonym (Inte ok att döda massa människor) skrev 2024-07-25 23:37:06 följande:
    Men är det då ok att döda de mänskliga sköldrarna bestående av civila där dessutom en stor del är barn? Är inte det bestialiskt? Barnen och de civila vuxna agerar inte mänskliga sköldrar frivilligt. Är det verkligen ok att döda barn på detta sätt? Enligt detta synsätt är det alltid ok att skjuta gisslan.
    Det enkla svaret, och krigets lagar, är att det beror på vad du tjänar på att döda dem.

Ett dödat spädbarn i barnvagn mot att hela Hamas ledarskap dödas - ja, med all säkerhet.

1000 barn mot en av Hamas minst betydelsefulla terrorister med bara ett gevär i handen - kanske inte.

Och sedan en skala där emellan

Det är alltså inte alltid ok att "skjuta gisslan"
  • Anonym (fi)
    Anonym (Inte ok att döda massa människor) skrev 2024-07-28 04:35:58 följande:
    Hur hjälper det Israel att använda det våld de använder nu menar du? 

Hamas är skapad av staten Israel själv en gång i tiden 
    Du får vidga dina vyer. Världen står på Israels sida

*
    Och du tror på och sprider en gammal antisemitisk myt. Hamas kommer ur Egyptiska Muslimska Brödraskapet som en motvikt mot Fatah/PLO efter decennier av strider dem emellan.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-31 10:24:35 följande:

Heilarna blev avvisade från arenan och åklagarkammaren i Paris har inlett en undersökning om hatbrott.

m.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-812500

Prussilusskan som påstår att det aldrig har hänt kan ju vända sig till åklagarkammaren in Paris med sin "bevisning".

Att någon har anmält något innebär inte att det det stämmer och det vet du förstås..

x.com/PolliticalWatch/status/1818575154869338372

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (fi)
    KillBill skrev 2024-07-29 21:41:22 följande:

Göran Rosenberg är son till en judisk förintelse-överlevare..

Vilket inte gör honom till expert på krigföring.

Husen ser ut så där för att: 

1) Hamas gömt sig i dem
    2) De rasar ihop när Hamas tunnlar under dem sprängs
    3) Hamas har försåtminerat dem och sedan sprängt dem i ett försök att döda israeliska soldater

Här får du en bild av Hamburg 1945 att kontemplera över
    -

Svar på tråden Israel folkmord