• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Rataxes
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 11:25:04 följande:
    Vilket inte gör honom till expert på krigföring.

Husen ser ut så där för att: 

1) Hamas gömt sig i dem
    2) De rasar ihop när Hamas tunnlar under dem sprängs
    3) Hamas har försåtminerat dem och sedan sprängt dem i ett försök att döda israeliska soldater

Här får du en bild av Hamburg 1945 att kontemplera över
    -

Göran Rosenberg är en avdankad KFML(r) are som ingen kan ta på allvar. Dumvänstern är full av såna som sett en bättre karriär inom S, t.ex. Marita Ulvskog och Ulf Bjereld. 
    Det är som att.hänvisa till avdankade nazister, värt att ta på lika stort allvar som det den judiske nazisten Lasse Wilhelmson sagt.
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (fi)
    KillBill skrev 2024-07-29 21:41:22 följande:

Göran Rosenberg är son till en judisk förintelse-överlevare..

Och här kan du se i en video hur dessa husruiner uppstår.

IDF spränger Hamas tunnlar

• fultextad användarhandbok
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 10:15:19 följande:
    Du "stödjer" inte min antagonist (dvs Hamas) du bara råkar "gynna" dem.
    På vilket vis?
    Hamas målsättning med att få sådan som dig att "kritisera" Israel är att försvåra för Israel, hindra Israel, från att bekämpa Hamas.
    Hur är en sådan som jag? Var i kedjan har jag kritiserat någon av parterna? Citera. På vilket vis påverkas en stat av mina eventuella åsikter? Mitt påpekande att kritik mot A innebär stöd för B kontra en stats ageranden har inget med varandra att göra.
    Jag har inte lagt till någonting. Du har möjligen inte funderat på vad din "Israelkritik" leder till.
    Du har lagt till andra faktorer, så som hindrande till exempel. Från början var det endast tal om kritik. Var har jag kritiserat någon av parterna? Citera.
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 10:30:21 följande:
    Papua Nya Guinea och Marshallöarna var ockuperade av Japan och som sådana stred man mot dessa så gott man kunde. Så småningom befriades man av allierade styrkor.
    Agerade PNG och Marshallöarna aktivt mot Nazityskland? Annars är de ju, enligt de argument jag fått i kedjan, medskyldiga. Dessutom, om de bekämpade Nazityskland, stödde de även Sovjetunionen genom detta, då deras kritiska agerande mot A tydligen innebär ett stöd för B. Återigen enligt de argument som hävdar att så är fallet.
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 10:30:21 följande:
    Över två miljoner indiska soldater stred mot Nazityskland och dess allierade på plats i bland annat Nordafrika och Italien.

Fartyg ur den Indiska flottan skyddade konvojer på Atlanten mot tyska ubåtar.

Knappt 100000 indier dog i strid mot Nazityskland, Italien och Japan.
    Ja, då stödde dessa soldater alltså Sovjetunionen. Jag påstod att då man kritiserar A så stödjer man inte B, det fanns motstånd mot det, och enligt precis samma resonemang så var då dessa indiska soldater på Sovjets sida. Motsätter du dig det så motsätter du ditt tidigare påstående, att kritik av A stödjer B.
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 10:39:14 följande:
    Det enkla svaret, och krigets lagar, är att det beror på vad du tjänar på att döda dem.

Ett dödat spädbarn i barnvagn mot att hela Hamas ledarskap dödas - ja, med all säkerhet.

1000 barn mot en av Hamas minst betydelsefulla terrorister med bara ett gevär i handen - kanske inte.
    Ett klassiskt utilitaristiskt påstående, att man tro att man, med hjälp av en endimensionell analys där man dessutom väger liv mot varandra, kunna förutse framtida konsekvenser.
  • Rataxes
    Tow2Mater skrev 2024-07-31 22:16:28 följande:
    Många av de israeler som Hamas tog som gisslan i samband med attacken i oktober har ännu inte återbördats.

Hamasledaren Ismail Haniya är iallafall död nu.

svenska.yle.fi/a/7-10061420

Så otroligt ledsamt för trollen från Sveavägen 68 och deras anhang.
    Nu får Europa hitta någon annan att ösa biståndsmiljarder över.
  • felix le chat
    Anonym (fi) skrev 2024-07-31 11:25:04 följande:
    Vilket inte gör honom till expert på krigföring.

Husen ser ut så där för att: 

1) Hamas gömt sig i dem
    2) De rasar ihop när Hamas tunnlar under dem sprängs
    3) Hamas har försåtminerat dem och sedan sprängt dem i ett försök att döda israeliska soldater

Här får du en bild av Hamburg 1945 att kontemplera över
    -

Hemsk bild från Hamburg.
    Churchill och Roosevelt borde ha åtalats vid någon FN tribunal för
    folkmord på den Tyska befolkningen som var helt oskyldiga till att ha
    röstat fram nazisterna till makten.
  • Rataxes
    Nazistinas representant fördömer dödandet av terroristledaren av Hamas. 
    Jag som trodde att nazistinierna tog avstånd från Hamas och terrordådet den 7:e oktober? Det är iallafall vad dumvänstern hävdar.

Hon började sitt tal med att tacka ryzzland för dess fantastiska ledarskap i en svår tid. 
    Can?t make this shit up?

• Anonym (Bengt)
    Rataxes skrev 2024-08-01 10:15:45 följande:
    Nazistinas representant fördömer dödandet av terroristledaren av Hamas. 
    Jag som trodde att nazistinierna tog avstånd från Hamas och terrordådet den 7:e oktober? Det är iallafall vad dumvänstern hävdar.
    Hon började sitt tal med att tacka ryzzland för dess fantastiska ledarskap i en svår tid. 
    Can?t make this shit up?
    Varför tycker du att hela vänsterrörelsen är nazister? Kanske borde läsa på lite?
  • Anonym (fi)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-31 13:30:40 följande:
    På vilket vis?
    Hamas målsättning med att få sådan som dig att "kritisera" Israel är att försvåra för Israel, hindra Israel, från att bekämpa Hamas.
    Tja, det är dina egna ord.

Dina eventuellt bristande historiekunskaper får du åtgärda utan min medverkan.
Svar på tråden Israel folkmord