• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • fultextad användarhandbok
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-08-05 21:25:14 följande:

Palestinska området styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder dem. Hamas vill utrota judar. 

Ryssland styrs av Putin, många ryssar stödjer honom. Ryssland vill överta Ukraina. Jag tycker att Ukraina ska få vara självständigt, liksom jag tycker att Ryssland ska få finnas.
  • AndreaBD
    Anonym (Folkmordare) skrev 2024-08-05 16:26:37 följande:

Idag fick jag veta att en minister i Israels regering ( Bezalel Smotrich)  sa att det skulle va moraliskt att två miljoner palestinier dör av svält.
    Vad skulle man kalla en sådant person.

Det finns två extremister i den israeliska regeringen - Smotrich och Ben Gvir. Ingen av dessa borde vara minister. Men de är som sagt extremister. Jag tänkte just säga att det är som att ha Jimmy Åkesson som minister, men dessa två israeliska ministrar är faktiskt tydligt värre. Det är som att ha Trump som president. Galningar, helt olämpliga personer, helt enkelt. 
  • FuckGoggleAskMe
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-05 21:30:59 följande:
    Ryssland styrs av Putin, många ryssar stödjer honom. Ryssland vill överta Ukraina. Jag tycker att Ukraina ska få vara självständigt, liksom jag tycker att Ryssland ska få finnas.

Gaza styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder Hamas. Hamas vill utplåna Israel. Jag tycker Israel ska få finnas liksom jag tycker att ett självständigt Palestina ska få finnas som styrs av den kloka minoritet som inte stöder Hamas och som inte vill utplåna Israel. Men hur uppnår man det? Just nu är det inte ett alternativ. Den palestinska sidan representeras nu av galna Hamas, alltså måste den sidan fördömas. Israel strävar efter judars rätt till att få leva i fred i ett eget land, alltså måste de stödjas. Om man inte stöder dem, betyder det att man inte vill att judar ska få leva i fred. Dvs man är på samma sida som Hamas. Om judar ska få leva är binärt, ja eller nej. 

Jag tycker att Ryssland ska få finnas men ett Ryssland som styrs av någon vettig människa och inte av Putin. Hur uppnår man det? Just nu måste man fördöma Ryssland. 

• Anonym (fi)
    KillBill skrev 2024-08-05 17:27:09 följande:
    Vad fjantig du är. S har ingen som helst koppling till denna moské. 
    Åh, du skojande Israelkritiker där:
    .

.

"... ingen som helst koppling ..."
  • Rataxes
    Anonym (fi) skrev 2024-08-06 07:15:46 följande:
    Åh, du skojande Israelkritiker där:
    .

.

"... ingen som helst koppling ..."
    Det är till dessa församlingsmedlemmar 
    Jonas Attenius (S) riktade sitt Israelhatiska tal i Slottskogen om Göteborg kommuns bojkott av israeliska varor.

"...Ingen som helst koppling..."
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • Anonym (fi)

Israelkritiker i Helsingborg demonstrerar med skyltar med namnen på "palestinska" städer.
    .

• Anonym (fi)
    KillBill skrev 2024-08-06 10:50:54 följande:

Detta är ren ondska. Israels finansminister Bezalel Smotrich anser att det är rimligt att låta 2 miljoner Gazabor  varav många är kvinnor och barn svälta till döds. 

www.timesofisrael.com/smotrich-it-may-be-justified-to-starve-2-million-gazans-but-world-wont-let-us/

Nu är du så där småbusig igen, Israelkritiker där ...

Jag ser på sociala medier att ni inom partiet har dragit igång en kampanj kring detta. Ni är många sossar som försöker sprida samma budskap. 

Som försöker få det att låta som något det inte är, när ni vill sprida er kritik av Israel

"Until our hostages are returned"

Ja, det är ondska. Ondskan är Hamas som håller 100+ judar som gisslan i tunnlarna under Gaza.

Ondskan är också de individer som försöker hindra Israel från att rädda sin gisslan. 

Var står du i detta?

-

• KillBill
    Anonym (fi) skrev 2024-08-06 17:01:12 följande:

Jag ser på sociala medier att ni inom partiet har dragit igång en kampanj kring detta. Ni är många sossar som försöker sprida samma budskap. 

Som försöker få det att låta som något det inte är, när ni vill sprida er kritik av Israel

"Until our hostages are returned"

Ja, det är ondska. Ondskan är Hamas som håller 100+ judar som gisslan i tunnlarna under Gaza.

Ondskan är också de individer som försöker hindra Israel från att rädda sin gisslan. 

Var står du i detta?

-
    Menar du att du tycker att det är rimligt att två miljoner människor i Gaza ska svältas till döds bara för att terroristerna i Hamas inte släpper gisslan?

Förstår du inte att Israel gör sig skyldiga till samma bestialiska handlingar som Hamas om de låter oskyldiga människor vara av många är kvinnor och barn svälta till döds?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • ClumsySmurf
    Anonym (fi) skrev 2024-08-06 17:01:12 följande:
    Israelkritiker? Är det såna där som rycker att israel medmänskligt ska ge upp för att skydda fiendens kvinnor och barn, även om det innebär att fienden fortsätter deras slakta kvinnor och barn?
Svar på tråden Israel folkmord