Israel folkmord
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Palestinska området styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder dem. Hamas vill utrota judar.
Idag fick jag veta att en minister i Israels regering ( Bezalel Smotrich) sa att det skulle va moraliskt att två miljoner palestinier dör av svält.
Vad skulle man kalla en sådant person.
Gaza styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder Hamas. Hamas vill utplåna Israel. Jag tycker Israel ska få finnas liksom jag tycker att ett självständigt Palestina ska få finnas som styrs av den kloka minoritet som inte stöder Hamas och som inte vill utplåna Israel. Men hur uppnår man det? Just nu är det inte ett alternativ. Den palestinska sidan representeras nu av galna Hamas, alltså måste den sidan fördömas. Israel strävar efter judars rätt till att få leva i fred i ett eget land, alltså måste de stödjas. Om man inte stöder dem, betyder det att man inte vill att judar ska få leva i fred. Dvs man är på samma sida som Hamas. Om judar ska få leva är binärt, ja eller nej.
Jag tycker att Ryssland ska få finnas men ett Ryssland som styrs av någon vettig människa och inte av Putin. Hur uppnår man det? Just nu måste man fördöma Ryssland.
Detta är ren ondska. Israels finansminister Bezalel Smotrich anser att det är rimligt att låta 2 miljoner Gazabor varav många är kvinnor och barn svälta till döds.
www.timesofisrael.com/smotrich-it-may-be-justified-to-starve-2-million-gazans-but-world-wont-let-us/
Israelkritiker i Helsingborg demonstrerar med skyltar med namnen på "palestinska" städer.
.
Detta är ren ondska. Israels finansminister Bezalel Smotrich anser att det är rimligt att låta 2 miljoner Gazabor varav många är kvinnor och barn svälta till döds.
www.timesofisrael.com/smotrich-it-may-be-justified-to-starve-2-million-gazans-but-world-wont-let-us/