• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (fi) skrev 2024-08-04 20:26:08 följande:
    Tja, det är dina egna ord.

Dina eventuellt bristande historiekunskaper får du åtgärda utan min medverkan.
    Det här handlar inte om historia eller krig, utan om ett felaktigt påstående, nämligen att kritisera A innebär inte att man stödjer B, varken direkt eller indirekt. Kan du inte citera någon kritik jag skrivit mot någondera parter kan vi nog konstatera att du av någon anledning har hittat på om mig vad jag skulle ha skrivit. Vidare till den falska dikotomin du lagt fram.
    Byter vi ut Israel och Hamas mot Nazityskland och Sovjetunionen får vi samma resonemang. Att kritisera Nazityskland innebär alltså att man stödjer Sovjetunionen. Samma resonemang gäller givetvis oavsett vad A och B representerar. Lika väl kan man säga A=kreationism B=Darwinism. Eller vad som helst. Om det ena falsifieras måste det andra accepteras. Giltiga slutledningar vilka grundar sig på språkliga entiteters form, inte innehåll.
    Åtminstone har vi följande kombinationer: 
    För Palestina mot Israel
    För Palestina utan att vara emot Israel
    För Israel mot Palestina
    För Israel utan att vara emot Palestina
    Mot Israel och mot Palestina
    För Israel och för Palestina
    Varken emot eller för vare sig Palestina eller Israel
    Vi kan skriva på ett mer logiskt språk än svenska. Får skriva på datorn och laga en bild hit då alla nödvändiga tecken nog inte ryms hit. Hoppas att du förstår bättre då.

• Anonym (Folkmordare)

Idag fick jag veta att en minister i Israels regering ( Bezalel Smotrich)  sa att det skulle va moraliskt att två miljoner palestinier dör av svält.
    Vad skulle man kalla en sådant person.

• Rataxes
    doku.nu/2024/08/05/bon-for-hamasledaren-i-goteborgs-moske/

I det socialdemokratiskt styrda Göringborg hyllas hamasledare i moské. 

Under den sista bönen hörs från en ljudupptagning som Doku tagit del av hätska utfall mot Israeler: ?Förgör israelerna och zionisterna O gud och åstadkom [så att deras] tillgångar [blir krigsbyte] till oss?.
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-08-05 16:35:37 följande:
    doku.nu/2024/08/05/bon-for-hamasledaren-i-goteborgs-moske/

I det socialdemokratiskt styrda Göringborg hyllas hamasledare i moské. 

Under den sista bönen hörs från en ljudupptagning som Doku tagit del av hätska utfall mot Israeler: ?Förgör israelerna och zionisterna O gud och åstadkom [så att deras] tillgångar [blir krigsbyte] till oss?.
    Vad fjantig du är. S har ingen som helst koppling till denna moské. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Det finns nog många såssar som håller med om detta.

Bild

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-08-05 18:14:37 följande:

Det finns nog många såssar som håller med om detta.

Bild

Finner du nöje när du fantiserar här i tråden?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Jag minns när forumvänstern på prussilusskvis bestämt förnekade detta:

Bild

• flemens

Jag förstår nu Israel på ett sätt. Hamas var faktiskt någonting som det palestinska folket frivilligt röstade på i början (och som jag förstår var seriösa val), och det med fullständiga vetskapen om vad de ville göra med alla judar.

Hamas och andra muslimska terrorister har ju som modus operandi att ha befolkningen som sköld, det är liksom deras grej i grunden, så frågan är hur man agerar mot en terroristgrupp då om man vill överleva? Vilket är ditt svar?

• FuckGoggleAskMe
    fultextad användarhandbok skrev 2024-08-05 15:26:49 följande:
    Det här handlar inte om historia eller krig, utan om ett felaktigt påstående, nämligen att kritisera A innebär inte att man stödjer B, varken direkt eller indirekt. Kan du inte citera någon kritik jag skrivit mot någondera parter kan vi nog konstatera att du av någon anledning har hittat på om mig vad jag skulle ha skrivit. Vidare till den falska dikotomin du lagt fram.
    Byter vi ut Israel och Hamas mot Nazityskland och Sovjetunionen får vi samma resonemang. Att kritisera Nazityskland innebär alltså att man stödjer Sovjetunionen. Samma resonemang gäller givetvis oavsett vad A och B representerar. Lika väl kan man säga A=kreationism B=Darwinism. Eller vad som helst. Om det ena falsifieras måste det andra accepteras. Giltiga slutledningar vilka grundar sig på språkliga entiteters form, inte innehåll.
    Åtminstone har vi följande kombinationer: 
    För Palestina mot Israel
    För Palestina utan att vara emot Israel
    För Israel mot Palestina
    För Israel utan att vara emot Palestina
    Mot Israel och mot Palestina
    För Israel och för Palestina
    Varken emot eller för vare sig Palestina eller Israel
    Vi kan skriva på ett mer logiskt språk än svenska. Får skriva på datorn och laga en bild hit då alla nödvändiga tecken nog inte ryms hit. Hoppas att du förstår bättre då.

Palestinska området styrs av Hamas, de flesta palestinier stöder dem. Hamas vill utrota judar. 

Alltså är dina alternativ
    För judeutrotning, mot Israel 
    För judeutrotning utan att vara emot Israel
    För Israel mot judeutrotning
    För Israel utan att vara emot judeutrotning
    Mot Israel och mot judeutrotning
    För Israel och för judeutrotning
    Varken för eller emot Israel eller judeutrotning

Svar på tråden Israel folkmord