fultextad användarhandbok skrev 2024-07-24 18:04:35 följande:
Nä, det finns inget sådant givet samband. Jag kan skriva en bok där hela boken går ut på att kritisera Kina, det innebär inte att jag stödjer Japan, eller Etiopien eller något annat land. Jag kan skriva en bok där jag kritiserar det historiska Sovjetunionen i varje kapitel, utan att för den skull stödja det historiska Nazityskland. Det innebär bara att där finns kritik mot det man kritiserar, inget annat. Resten är fantasier.
Anonym (nazzarärde) skrev 2024-07-24 17:20:20 följande:
Så vad ska exakt Israel göra för att hamas ska sluta mörda deras civila?
Ingen aning. Jag har inte bara påpekat det felaktiga i att kritik av A innebär stöd för B.
Men då tycker jag du ska leta på en lösning så att Hamas blir snälla,medan du sitter och funderar ut vilken sorts pizza eller fika som göra att hamas inte vill mörda mer judar så kommer IDF att tala det enda språk med dom som dom förstår
Undra om du hade varit lika mån med att dalta med terrorister om det var dina nära och kära som dom försökte ge sig på?
Israel har både rätt och en skyldighet att försvara sitt folk mot dessa hot
Men igen du är välkommen att åka ner till områden och försökas prata hamas till rätta ... Lycka till. Glöm inte armbanden och fikat bara