• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Rataxes

Bildjäveln missade det värdelösa forumet att ta in...

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • AndreaBD
    Anonym (Omänskligt) skrev 2024-07-23 00:43:52 följande:
    Myt? Är du en av dom som tror förintelsen var en myt oxå eller? Nej det är ingen myt. Hur kan du ens föreslå det? 
    Självklart tror jag inget sånt om förintelsen! Vad är det för jämnförelse! 

En himla skillnad! Här har vi Hamas ord på att det är svält. Hamas ord, inga andra belägg. Och vi vet - det har t.o.m.  Hamas också erkännt - att det har kommit in mer mat/hjälpsändningar till Gaza än någonsin tidigare. Siffrorna har alltså bekräftats av UNWRA. Hur kan de svälta om de har 5 gånger så mycket mat än vad de kan äta??? Det är belagt att det har kommit in mycket. Även av amerikanerna och av UNWRA och andra palestinska ställen. 

OM vissa skulle ha brist på mat så kan det bara bero på att Hamas håller undan mat. Men inte ens det är särskilt sannolikt, eftersom det finns så pass mycket att de knappt kan klara av det. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-23 09:05:59 följande:
    ANDREABD kommer aldrig att erkänna att barn barn har dött av svält  i Palestina 

www.expressen.se/nyheter/varlden/10-ariga-yazan-dog-av-svalt-i-gaza/
    Och du ljuger här uppenbarligen med flit. Du vet bättre, vi har jämnfört siffrorna som Israel har angett och UNWRAS siffror och har konstaterat att båda anger ungefär samma stora mängder av mattransporter som har gått in i Gaza. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-23 10:00:55 följande:

Alla borde hålla med om att detta är svinaktigt. 

x.com/ytirawi/status/1815470207487422486

Ja, om det stämmer. Vi vet att Hamas för ett propagandakrig och påstår många osanningar för att framställa palestinierna som offer. . Det har de gjort i många år. 
  • Anonym (nazzarärde)

Kunde fan i mig inte ens drömma om att hamas och deras övertygelse om att judar bör utrotas skulle få så starkt stöd på FL 

Fy fan och skäms på er. Ert vurmande för nazism är vidrigt  

• Mentat
    Anonym (nazzarärde) skrev 2024-07-23 16:13:47 följande:

Kunde fan i mig inte ens drömma om att hamas och deras övertygelse om att judar bör utrotas skulle få så starkt stöd på FL 

Av någon fullkomligt obegriplig anledning har det ju blivit en vänsterpolitisk ståndpunkt att ständigt klaga på Israel och därmed indirekt stödja Hamas. 

Hur det kan vara vänster att stödja en rörelse som behandlar kvinnor som boskap, kastar homosexuella från hustak och kräver dödsstraff för alla som vill avvika från deras variant av opium för folket är inte lätt att förstå. Ändå har det blivit så.
  • fultextad användarhandbok
    Mentat skrev 2024-07-23 16:50:23 följande:
    Av någon fullkomligt obegriplig anledning har det ju blivit en vänsterpolitisk ståndpunkt att ständigt klaga på Israel och därmed indirekt stödja Hamas. 
    Att kritisera A innebär inte att man stödjer B, varken direkt eller indirekt. 
  • KillBill
    Anonym (nazzarärde) skrev 2024-07-23 16:13:47 följande:

Det finns ingen här i tråden som vurmar för Hamas utan det handlar om förståelse för det palestinska folkets situation.  Att du kommer med så grova och felaktiga anklagelser om nazism är anmärkningsvärt. Hur gammal är du egentligen? Ett barn? 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Israel folkmord