• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-22 08:45:53 följande:
    På 70-talet fanns det 2,5% kristna i Israel så andelen kristna har minskat med nästan 25%.
    Haha! På västbanken fanns hela städer med kristna, t.ex. Bethlehem. Numera finns det så gott som inga. Och de har mobbats bort där! Mycket större minskning där än i Israel! 

Kristna har minskat lite i Israel? Kanske för att andra grupper skaffar så många barn? Ortodoxa judarna har ofta 6 - 10 barn. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-20 11:10:26 följande:

Norges Utrikesminister är kristallklar i sitt budskap till Israel. Tror någon att den SD-styra (M/KD/L) regeringen kommer vara lika tydlig?

1. Har någon här bestridit detta? Nej.

2. Har det något med ämnet att göra? Nej. 
  • AndreaBD
    Bergegardh skrev 2024-07-11 21:54:53 följande:
    Även om du hade haft en källa på det hade jag inte trott dig. Israel har fördrivit palestinier så pass länge att de finns i alla åldrar runt om i världen. De glömmer inte vad de kommer ifrån, vad som gjordes mot dem och vad som görs idag. En protest är väl det minsta man kan förvänta sig. Möjligen att den finansierats av Iran men letts tror jag inte ett ögonblick på. 
    Löjligt. De är bara så många "flyktingar" för att de ärver flyktingstatus. Vilket ingen annan grupp av flyktingar får göra. Då är det klart att det blir fler och fler palestinska "flyktingar". Det är verkligen en BJÖRNTJÄNST som man gör dem, dessutom. Istället för att rota sig någonstans och ha ett liv, förblir de eviga flyktingar och många radikaliserar sig istället för att ha ett bra liv. Hur kan man försvara det!!!
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-07-22 09:08:54 följande:
    Vad svamlar du om? Det är terroristorganisationen Hamas som är tveksamma till tvåstatslösningen men Hamas är inte synonym med det palestinska folket.  Den palestinske myndigheten med presidenten Mahmoud Abbas i spetsen accepterar inget annat än en tvåstatslösning:

www.svd.se/a/5a301/abbas-accepterar-bara-en-tvastatslosning-inget-annat

Sedan Osloavtalet på 90-talet har det palestinska styret varit inriktat mot en tvåstatslösning.
    Du vet mycket väl att 70 - 80 %, minst, av palestinierna stödjer detta. Abbas har inte mycket stöd. 
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-07-22 08:01:11 följande:

Det verkar vara tvärtom mot vad du säger, de ökar tydligen i Israel. Har du källa på att de inte minskar i Libanon? 

The Christian community in Israel is the one of the few growing Christian populations in the Middle East.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Israel#:~:text=Christianity%20(Hebrew%3A%20%D7%A0%D7%A6%D7%A8%D7%95%D7%AA%2C%20romanized,in%20Israel%20are%20Arab%20Christians.

Jag orkar inte riktigt kolla upp det just nu, har annat att göra, men jag bevivlar verkligen att kristna inte skulle minska i Libanon. De har ju varit en majoritet tidigare om jag inte minns helt fel. 
  • Anonym (Omänskligt)
    AndreaBD skrev 2024-07-22 23:18:10 följande:
    Tror du fortfarande på den myten? De svälter inte. Hela Gaza är full med matsändningar. 
    Myt? Är du en av dom som tror förintelsen var en myt oxå eller? Nej det är ingen myt. Hur kan du ens föreslå det? 
  • Rataxes

Snart får vi se moderata ministrar tåga med nazister Kräks

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
Svar på tråden Israel folkmord