• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Linda) skrev 2024-05-10 12:59:15 följande:

Och om TS faktiskt hade varit 40+ och blivit oplanerat gravid utan barn sen innan och funderat på abort hade jag både som vän eller om jag träffade henne via mitt jobb sagt att om hon vill ha barn är det nog en bra idé att behålla eftersom det kan vara så att det är svårt att bli gravid igen. Men hon är inte 40+, hon är 33 och långt ifrån sista tåget om hon är frisk annars. Det är helt enkelt så det är. 

Vill hon behålla ska hon göra det men inte för att hon tror att det är försent att bli gravid om något eller några år. 

Vad får dig att tro att hon inom något år hittat en ny man, flyttat ihop med honom, lärt känna honom ordentligt och påbörjat barnskaffande?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 13:04:57 följande:
    Vad får dig att tro att hon inom något år hittat en ny man, flyttat ihop med honom, lärt känna honom ordentligt och påbörjat barnskaffande?

Om hon vill kan hon säkert det. Jag har en vän (man), 37 år gammal som var singel för 1,5 år sen på mitt barns 1-årskalas och pratade om att han ville träffa nån. Ett halvår senare väntade han tvillingar .. Det finns många män som inte vill vänta med barn. Det kanske var lite tidigt , vet inte om det var planerat men de verkar ha det bra nu iallafall. 

Det kan man såklart aldrig veta men om hon verkligen vill hitta någon att skaffa barn med så är det nog inte omöjligt Sen finns det faktiskt andra sätt också om hon fortfarande skulle vara ensam om 5 år eller så. Hon kan såklart behålla också men då tror jag ändå det är bättre att vara ensamstående än med hennes kille.

Jag gjorde själv en abort när jag var 33, då hade jag iförsej sen innan .. det var bara några veckor in i förhållandet och så hade jag tagit mediciner som man inte ska ta (smärtstillande mot inflammation i knät) , innan jag visste såklart. Ville inte bli ensamstående med ett till barn. Det var inte samma situation men iallafall. Jag blev gravid igen sen med samma person när vi kände varandra lite bättre och jag och pappan är fortfarande tillsammans nu. Jag ångrar inte aborten för skulle jag inte gjort den skulle jag inte haft vårt barn som vi har nu. 

Du har rätt till din åsikt men jag tycker inte man ska behålla ett barn i en dålig situation bara på grund av åldern när man bara är 33, jag tycker man kan vänta flera år med att tänka så.  Vill TS behålla ändå för att hon helt enkelt vill ha barn oavsett allt annat så ska hon såklart det. 

• Anonym (Linda)

Min yngsta föddes förresten ett år och några månader efter jag och pappan träffades .. då hade jag hunnit vara gravid en gång innan också.. Det kanske inte är optimalt att det går så fort men det händer. Pappan hade inte barn och ville ha det , han hade försökt  länge med sitt ex. 

Min poäng är inte att hon ska göra abort utan min poäng är att hon inte ska göra abort BARA för att hon tror att det här är sista chansen att få barn. 

• Anonym (Usch)
    Anonym (H) skrev 2024-05-10 10:04:51 följande:

Han är ett svin som inte är värd ett barn. 

Hoppas du har någon släkting du kan bo hos tills du hittar något eget. 

Har tyvärr inte det för tillfället så har ingen aning om vart jag kan ta vägen 
  • Anonym (Usch)
    Jag menar det.. lär väl handla om minst 5 år, om jag någonsin hämtar mig från den här historien 
  • Anonym (Gry)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 13:41:14 följande:
    Har tyvärr inte det för tillfället så har ingen aning om vart jag kan ta vägen 
    Det är så sorgligt ts. Ingenting kommer att bli bättre om du går igenom en abort. Erat förhållande är slut oavsett. Gå inte med på att "knulla och grilla" gå vidare med ditt liv. Det kommer att bli bättre.
  • Anonym (Usch)

Nu sitter jag i bilen utanför en kyrka mitt i ingenstans. Jag har i stort sätt bara kläderna jag har på mig med mig och min mobil och medicinerna mot bihåleinflammationen. Vad fan ska jag ta mig till? Har ingen jag kan tänka mig ta kontakt med och fråga om jag får vara där. Det absolut enda skulle vara en väldigt gammal väl som jag inte haft kontakt med på länge, men han bor en bra bit härifrån. Hade känts färjävligt att ta upp kontakten med honom bara för att fråga om jag får störa honom och hans familj med den här skiten. 

en sån här enorm hopplöshet och skam har jag aldrig känt. Så ber jag om råd och hjälp på familjeliv :p

• Anonym (Usch)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-05-10 12:26:16 följande:
    Men ska du göra abort också då eller? För den där kan du ju inte ha barn med. 

Har ärligt talat ingen aning. nu är prio på att komma underfund med vart jag ska ta vägen just idag. 

kan man adoptera bort spädbarn i Sverige? Vet att de låter sjukt men själv aborten för mig känns jobbigare än att eventuellt ?ge? det till någon annan så att det i alla fall får leva. önskar att jag hade en närmre relation med min storasyster och har varit ofrivilligt barnlös Hela livet, fantiserar om att det hade funnits som alternativ att ge det till henne. Då hade jag dessutom fått träffa barnet ibland?

• Anonym (Usch)
    Pundran skrev 2024-05-10 13:56:07 följande:

Var i landet håller du till?

Östergötland 
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet