• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Usch)

Blir rädd för honom när han är så empatilös. Är han en psykopat? har min hjärna typ kollapsat, det känns verkligen som jag bara lever i en förvirrande mardröm. 

• Anonym (Ui)

Men TS, du ska väl ändå inte stanna hos honom?!

• Anonym (Usch)
    Anonym (Ui) skrev 2024-05-19 23:16:55 följande:

Men TS, du ska väl ändå inte stanna hos honom?!

Nej jag vill inte det men har inte så mycket val i nuläget när jag ska till sjukhuset. Har ingen annanstans att vila. Har inte heller någon som känner till min situation så jag känner mig så jävla ensam med att gå igenom den här aborten.
  • Anonym (Linda)

Tycker du borde lämna honom.. vet inte i vilken stad du bor och hur lätt det är att få boende men försök börja leta efter eget. Du kan träffa någon mycket bättre som dessutom vill ha barn. 

• molly50
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 23:08:49 följande:

Blir rädd för honom när han är så empatilös. Är han en psykopat? har min hjärna typ kollapsat, det känns verkligen som jag bara lever i en förvirrande mardröm. 

Jag vill inte sätta någon diagnos,men normalt beter han sig inte.
    Han verkar ju totalt känslokall.
    Jag tycker du ska söka ett eget boende och lämna honom så fort du kan.
    Jag tror också att du gör rätt som gör abort så du slipper sätta ett barn till världen.med en sådan känslokall pappa.
    Även om jag förstår att det är svårt.
    Du förtjänar bättre än så här.
  • Anonym (Nina)

Vilken jobbig situation, jag har själv varit i liknande, och förstår ju att man såklart behöver vara en vuxen och ta hand om partnerns barn om de är små.
    Nu har jag bara läst de första och sista inläggen, men vad för halvdött djur kastade han i väggen?
    Tycker att det är ett extremt oroväckande beteende att plåga djur. 

• Anonym (Usch)
    molly50 skrev 2024-05-19 23:21:36 följande:
    Jag vill inte sätta någon diagnos,men normalt beter han sig inte.
    Han verkar ju totalt känslokall.
    Jag tycker du ska söka ett eget boende och lämna honom så fort du kan.
    Jag tror också att du gör rätt som gör abort så du slipper sätta ett barn till världen.med en sådan känslokall pappa.
    Även om jag förstår att det är svårt.
    Du förtjänar bättre än så här.
    Ännu ett lager till detta är ju hans barn. då ska jag lämna dom i hans vård. Och ja jag vet att det inte är mina barn men det går emot mina värderingar att inte reagera när barn riskerar att fara illa. Gjorde själv det i barndomen och kan fortfarande bli arg när jag tänker på att ingen i min närhet lyfte ett finger.
    det är fint tänkt men i mitt huvud finns ingen annan än honom. Det är han eller ingen. Jag vet det är idiotiskt 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Nina) skrev 2024-05-19 23:25:43 följande:

Vilken jobbig situation, jag har själv varit i liknande, och förstår ju att man såklart behöver vara en vuxen och ta hand om partnerns barn om de är små.
    Nu har jag bara läst de första och sista inläggen, men vad för halvdött djur kastade han i väggen?
    Tycker att det är ett extremt oroväckande beteende att plåga djur. 

Hur menar du liknande? Har du lämnat ett destruktivt förhållande där mannen hade barn sen innan?
  • molly50
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 23:25:55 följande:
    Ännu ett lager till detta är ju hans barn. då ska jag lämna dom i hans vård. Och ja jag vet att det inte är mina barn men det går emot mina värderingar att inte reagera när barn riskerar att fara illa. Gjorde själv det i barndomen och kan fortfarande bli arg när jag tänker på att ingen i min närhet lyfte ett finger.
    det är fint tänkt men i mitt huvud finns ingen annan än honom. Det är han eller ingen. Jag vet det är idiotiskt 
    Det du kan göra är att göra en orosanmälan. Och den kan du göra anonymt.
    Då blir han utredd och med lite tur så får barnen bo hos sin mamma.
    Då har du i alla fall gjort det du kan.

Och för din egen skull så tycker jag du ska söka egen bostad.
    Han kommer bara att trycka ner dig ännu mer ju längre du stannar där.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 23:31:39 följande:
    Hur menar du liknande? Har du lämnat ett destruktivt förhållande där mannen hade barn sen innan?
    Det har jag.  
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet