• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 19:29:47 följande:

Tar upp detta igen hoppas på nån feedback. 

efter att ha spenderat några dagar iväg valde jag ändå att åka tillbaka. Jag vet jag är en idiot. men även en idiot kan känna sig ovälkommen vart hon än tar vägen.

vi har självklart fortsatt att diskutera och bråka om det här och det landar i att jag ska ta bort det. Till stor del för att jag känner att jag inte hade klarat av det själv.

så nu går jag och räknar ner dagarna till jag ska till barnmorskan. Graviditeten har känts av extra mycket. Under de senaste dagarna har jag knappt kommit ur sängen, till sambos förtret. Han hanterar känslor med att göra massa saker, när jag är helt tvärtom. Jag blir lamslagen. Att räkna ner dagarna till jag ska ta bort ett liv, och i nån mening även mitt eget, har gjort mig totalt omotiverad. Nu är det dessutom inte många timmar kvar. 

idag för första gången på länge tog jag ändå några steg utanför dörren. Började långsamt fixa lite i en rabatt, så plötsligt pang! Min sambo hade då kastat ett halvdött djur i väggen precis framför mig där jag satt. han ville lätta på stämningen och såg det som ett skämt. Jag såg det som oerhört respektlöst och på gränsen till förnedrande och gick in igen och låste in mig i sovrummet. Efter att jag kallade honom ett par väldigt kränkande ord. Så nu är han förbannad på mig.

snälla jag har verkligen inget grepp om rätt och fel längre. Gjorde jag rätt? Fel? var det en överreaktion? 

Så han har tagit dig tillbaka nu?
  • Anonym (Kalle)

Du måste ta dig bort från honom 

• Anonym (Usch)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-05-19 19:40:24 följande:

Du måste ta dig bort från honom 

Menar du att du liksom jag tycker det är ett märkligt beteende?
  • Tow2Mater

idag för första gången på länge tog jag ändå några steg utanför dörren. Började långsamt fixa lite i en rabatt, så plötsligt pang! Min sambo hade då kastat ett halvdött djur i väggen precis framför mig där jag satt. han ville lätta på stämningen och såg det som ett skämt. Jag såg det som oerhört respektlöst och på gränsen till förnedrande och gick in igen och låste in mig i sovrummet. Efter att jag kallade honom ett par väldigt kränkande ord. Så nu är han förbannad på mig.

snälla jag har verkligen inget grepp om rätt och fel längre. Gjorde jag rätt? Fel? var det en överreaktion? 

Det är djurmisshandel i högsta grad! Tycker du det bara är lite märkligt??
  • Anonym (Kvinna 39)

Tar upp detta igen hoppas på nån feedback. 

efter att ha spenderat några dagar iväg valde jag ändå att åka tillbaka. Jag vet jag är en idiot. men även en idiot kan känna sig ovälkommen vart hon än tar vägen.

vi har självklart fortsatt att diskutera och bråka om det här och det landar i att jag ska ta bort det. Till stor del för att jag känner att jag inte hade klarat av det själv.

så nu går jag och räknar ner dagarna till jag ska till barnmorskan. Graviditeten har känts av extra mycket. Under de senaste dagarna har jag knappt kommit ur sängen, till sambos förtret. Han hanterar känslor med att göra massa saker, när jag är helt tvärtom. Jag blir lamslagen. Att räkna ner dagarna till jag ska ta bort ett liv, och i nån mening även mitt eget, har gjort mig totalt omotiverad. Nu är det dessutom inte många timmar kvar. 

Jättebra att du ska göra abort. Det kommer att bli bäst så.

Totalt respektlöst och sjukt av honom att kasta ett dött djur framför dig, det hade det varit även i den bästa av världar men nu extra sjukt när han behandlar dig så illa och dessutom eftersom han vet att du snart ska göra abort.

Snälla säg att du har börjat söka eget boende också!
  • Anonym (Låter sådär)

Det här måste ju va nån mytoman som gillar att hitta på historier.

• Tow2Mater
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-05-19 21:29:32 följande:
    Jättebra att du ska göra abort. Det kommer att bli bäst så.

Totalt respektlöst och sjukt av honom att kasta ett dött djur framför dig, det hade det varit även i den bästa av världar men nu extra sjukt när han behandlar dig så illa och dessutom eftersom han vet att du snart ska göra abort.

Snälla säg att du har börjat söka eget boende också!
    Djuret var inte dött. Men det kanske dog då det kastades i väggen. Förhoppningsvis dog det.
  • Anonym (Anna77)

Du ska bara behålla barnet om du kan tänka dig att du klarar dig och barnet ensam.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Låter sådär) skrev 2024-05-19 22:15:28 följande:

Det här måste ju va nån mytoman som gillar att hitta på historier.

Vet inte vad jag ska säga men det är helt sant. När jag blev upprörd bara hånflinar han åt mig och säger att jag är de känslig, att det inte går att skämta med mig. 

jag försöker om och om igen förklara att det är ett sjukt beteende, han svarar med att himla med ögonen. Jag frågade honom om han hade berättat om det för någon annan, hade dom tyckt det var roligt. Han svara ja de hade dom.

• Anonym (Usch)
    Anonym (Anna77) skrev 2024-05-19 22:45:04 följande:

Du ska bara behålla barnet om du kan tänka dig att du klarar dig och barnet ensam.

I skicket jag är i klarar jag inte det
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet