• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 15:44:38 följande:
    Jag håller inte med. För mig är det samma sak. Att gå på en ointressant dejt skulle jag inte göra, gör hellre rent ugnen den tiden. Det är mkt värre att träffa någon man inte är attraherad av än att vara själv. Du menar nog att det känns bättre att bli tillfrågad om dejt av quasimodo men så ser inte jag det, tvärtom. Om du är hetero, tänk dig att du har 145 gaykillar som inget hellre vill än att rycka kalsingarna av dig, blir du glad av det? 
    Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 15:55:55 följande:

Jag har provat det och jag har manliga vänner som är singlar. Jag fattar att det är svårare och känns uppgivet för många och av båda könen och av olika anledningar.
    jag har dejtat kvinnor med och det är faktiskt inte så svårt, men kanske för jag faktiskt är en kvinna och vet vad jag själv hade funnit attraktivt i kontaktförsök.

Om du är kvinna och dejtar andra kvinnor så är du förmodligen bisexuell och det i sig är ju förmodligen en betydligt snävare marknad än för heterosexuella så det är ju kanske inte så konstigt att det var lättare för dig som bisexuell att få kontakt med en annan bisexuell kvinna. Så min gissning är att den smidigheten främst berodde på sexuell läggning och inte på kön.

Det jag upplever ofta på dejtsidor är att många män inte letar efter en djupare vänskap, de vill inte lära känna utan ser kvinnor som något annorlunda väsen som de vill "ha" men inte anstränga sig eller faktiskt förstå djupare. De är både dåliga på att kommunicera och att flörta.

Ja för ingen eller vettiga män som söker något seriös kommer ju vara kvar på den marknaden, de som är kvar är de som INTE är seriösa och då är det ju kanske inte så konstigt att det just det du ser. Om man befinner sig i ett dårhus, är det så konstigt om det är just galningar man träffar på?

För många av oss så handlar det inte om att få många mail eller likes, utan vi vill hitta en bra match med gemensam nyfikenhet och kemi. En i taget princip. Vi orkar inte chatta med många parallellt och gå på hundra dejter och spela massa spel.

Japp men så är det ju för vettiga män oxå, de gillar inte att kufäktas med kåtbockar om kräsna kvinnor så de lägger ner och vettiga kvinnor blir ju tvungna att vara  kräsna för att värja sig mot kåtbockar, det är ett hjul som driver sig självt typ. 

Men som kvinna som söker man så kvittar det om vi försöker "nischa" oss i profilen för att begränsa urvalet, för den stora skaran män bryr sig inte om vem jag är och vad jag söker utan bara vad han söker (och han vill inte begränsa sig i sin sökning då han tror att han kanske då missar ett knull. men i slutändan så missar han de som faktiskt hade matchat honom om han bara visat lite mer av sina drömmar och personlighet).

Japp som kvinna är man nog så illa tvungen att bli kräsen om man blir konstant överöst men "ska vi knulla" meddelande. Men samtidigt så leder ju den nödvändiga selektiviteten till att seriösa men tröttar på att försöka och lägger ner.... som sagt, ett hjul som driver sig självt.  

• Anonym (Lol)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 16:08:07 följande:
    Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.

Men hur skulle du känna som hetroman om du fick 150 mail från gaymän varje gång du går med i en dejtsida? Skulle du känna dig lite positiv som att du har en massa val eller skulle du känna dig äcklad och vara på din vakt?

jag tycker denna jämförelse var väldigt bra. För det är så det känns. Män som inte läst min profil eller lever i samma värld som jag hör av sig och undrar om jag kan tänka mig och knulla. Män som är 30 år yngre, 30år äldre, män som är arbetslösa eller lever 30mil bort ute i skogen, män som inte matchar min livsstils alls. Det handlar inte bara om utseende utan att hela vår värld är totalt annorlunda. Det finns ingen logik i de kontaktförsöken och i de perioder det kommer många så börjar man tvivla på om män som grupp lever i en fantasivärld vilket för att man tappar den lust och nyfikenhet som tidigare fanns. 

lägg på att vi är uppväxta med att alltid behöva vara försiktiga och se oss om när vi går ensamma hem på kvällen. Hur vi lärt oss att undvika ögonkontakt med främmande män på tåget eller krogen då det kan bli en jobbig situation osv. Som kvinna tar man inte de riskerna helt enkelt. Kanske mannen i skogen hade varit mitt livs knull, men det finns inte en chans att man skulle ens tänka på att utforska det då han direkt visat 10 röda flaggor på potentiella risker. Har du aldrig varit kvinna så kommer du aldrig förstå dessa bitarna.

• Anonym (M)

Men sluta med detta jävla tramsande om vem som har det värst här livet. ?Om inte jag får, ska inte du ha.? Vuxna människor som beter sig som bortskämda barn. 

Livet är inte rättvist, emellanåt suger det rejält, men man kan inte leva i ett konstant offerskap och vältra sig i självömkan. 

Varför bry sig så mycket om vad andra människor som man aldrig kommer att träffa skriver på nätet? Det är inte verkligheten, det händer bara i läsarens huvud, det är skapade problem och det är ett privilegium att kunna ägna tid och energi åt låtsasproblem. 

Du får inte ligga så det du har gjort hittills funkar uppenbarligen inte så gör något annat. Stick ut och res, träffa nya människor, lev på riktigt inte på nätet eller i ditt huvud. Anta inte en massa skit som blir en självuppfyllande profetia. 

Se dig omkring och inse att alla möjliga människor får ligga trots att de inte ser ut som modeller. Vad gör de? Ta reda på det i stället för att bekräfta din egen hypotes om och om igen med dina egna extremt vinklade iakttagelser. 

?Du fattar inte, du vet inte hur hemskt det är, du har det så bra.? lär svaren bli men nej mitt liv är så jävla tragiskt att det är komiskt men har jag gett upp? Nej, jag faller och reser mig gång på gång för det finns inget alternativ.

Lägg ner mobilen, gå ut i vårsolen och LEV.

• Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 17:02:39 följande:

Men hur skulle du känna som hetroman om du fick 150 mail från gaymän varje gång du går med i en dejtsida? Skulle du känna dig lite positiv som att du har en massa val eller skulle du känna dig äcklad och vara på din vakt?

jag tycker denna jämförelse var väldigt bra. För det är så det känns. Män som inte läst min profil eller lever i samma värld som jag hör av sig och undrar om jag kan tänka mig och knulla. Män som är 30 år yngre, 30år äldre, män som är arbetslösa eller lever 30mil bort ute i skogen, män som inte matchar min livsstils alls. Det handlar inte bara om utseende utan att hela vår värld är totalt annorlunda. Det finns ingen logik i de kontaktförsöken och i de perioder det kommer många så börjar man tvivla på om män som grupp lever i en fantasivärld vilket för att man tappar den lust och nyfikenhet som tidigare fanns. 

lägg på att vi är uppväxta med att alltid behöva vara försiktiga och se oss om när vi går ensamma hem på kvällen. Hur vi lärt oss att undvika ögonkontakt med främmande män på tåget eller krogen då det kan bli en jobbig situation osv. Som kvinna tar man inte de riskerna helt enkelt. Kanske mannen i skogen hade varit mitt livs knull, men det finns inte en chans att man skulle ens tänka på att utforska det då han direkt visat 10 röda flaggor på potentiella risker. Har du aldrig varit kvinna så kommer du aldrig förstå dessa bitarna.

Som sagt, försök skilja på känsloargument och faktiska argument, vad du KÄNNER förändrar inte det FAKTUM att du fortfarande har en drös alternativ att välja mellan. Att du inte KÄNNER dig sugen på att äta upp någon av de 10 maträtter som läggs fram åt åt dig på ett matbord är fortfarande INTE samma sak som ett tomt matbord. Har du 10 rätter att välja mellan så har du råd att vara kräsen, står det mellan att äta nåt äckligt eller svälta så är du förmodligen inte lika kräsen längre.

Att likställa sexuell läggning med relationer är i sig irrationellt, ur flera perspektiv:

Det skillnad på att söka sex och att söka en relation. Ska man bara knulla så kvittar det hur vettig personen är, man knullar och så behöver man aldrig träffas igen. Söker man en relation så spelar vettighet däremot väldigt stor roll. Så din jämförelse haltar rejält med tanke på att allt vi sagt här bygger på att försöka träffa en vettig människa och inte vilken slags sexuell läggning personen har.
  • Anonym (Wowser)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 17:28:16 följande:

Som sagt, försök skilja på känsloargument och faktiska argument, vad du KÄNNER förändrar inte det FAKTUM att du fortfarande har en drös alternativ att välja mellan. Att du inte KÄNNER dig sugen på att äta upp någon av de 10 maträtter som läggs fram åt åt dig på ett matbord är fortfarande INTE samma sak som ett tomt matbord. Har du 10 rätter att välja mellan så har du råd att vara kräsen, står det mellan att äta nåt äckligt eller svälta så är du förmodligen inte lika kräsen längre.

Att likställa sexuell läggning med relationer är i sig irrationellt, ur flera perspektiv:

Det skillnad på att söka sex och att söka en relation. Ska man bara knulla så kvittar det hur vettig personen är, man knullar och så behöver man aldrig träffas igen. Söker man en relation så spelar vettighet däremot väldigt stor roll. Så din jämförelse haltar rejält med tanke på att allt vi sagt här bygger på att försöka träffa en vettig människa och inte vilken slags sexuell läggning personen har.
    Wow ändå... snyggt att beordra någon att lägga ner känsloargumenten (vilket det för övrigt inte var) för att sen komma med en hel hög känsloargument. Det måste man ändå ge dig cred för. En sån verklighetsfrånvaro är det sällan man ser.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Wowser) skrev 2024-04-30 17:53:01 följande:
    Wow ändå... snyggt att beordra någon att lägga ner känsloargumenten (vilket det för övrigt inte var) för att sen komma med en hel hög känsloargument. Det måste man ändå ge dig cred för. En sån verklighetsfrånvaro är det sällan man ser.

Wow ändå... snyggt sätt att snacka bort fakta med lättkränkthetsargument.

Att be någon skilja på fakta och känslor är inte ett härskarteknik, fakta och känslor ÄR inte samma saker oavsett hur kränkande du anser att det är att det påpekas.

Verklighetsfrånvaro är snarare att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när realiteten inte lirar med vad man känner.... det borde vara ganska självförklarande bara av själva ordet du tydligen slänger dig med utan att förstå dess innebörd. Verkligheten är så som saker faktiskt är, dvs fakta. INTE vad du känner. En röd bil blir liksom inte grön bara för att du känner så. Och att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när det påpekas är både barnsligt och irrationellt, dvs verklighetsfrånvarande.
  • New  Dawn
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:35:41 följande:
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
    Fast tänk att du får 145 svar från bögar. (förutsatt att du är heterosexuell) Lika lite intresserad är kvinnor av många av dessa män som inte har några som helst krav på dig mer än att du har en fitta.
    Du tappar ALLT värde. Du betyder absolut ingenting. Det kan sällan män förstå. 
    Många män kan inte sätta sig in i situationen att man kan känna mer tomhet då än någonsin annars, för ni tänker er in i situationen att så många kvinnor varit intresserad av er, och det är helt fel. Kvinnor som söker kontakt med män gör det för att de upplever mannen intressant på något sätt. Det är givetvis något helt annat. 

Ett tips! Män som saknar sex kan ha sex med varandra.

Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er. 

Nu finns det ju tack och lov vettiga män som förstår allt detta. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 09:15:13 följande:
    nej det är en väldigt liten del kvinnor som går ut och inte behöver göra någon ansträngning för att män ska dras till dom. I verkligheten så är det väldigt många kvinnor som aldrig får uppmärksamhet. De som får uppmärksamhet är snygga, unga och smala. Vi andra gråa möss behöver anstränga oss precis som män med att skicka ut positiva signaler och vara öppna för nya kontakter.

ska man generalisera så är män mindre selektiva än kvinnor och därmed öppna för bredare grupp. Medans kvinnor är försiktigare i vem dom kan tänka sig för att inte bli någons "bättre än inget".

män fiskar med nät och kvinnor med spö.
    Vilket skitsnack rent ut sagt som du kommer med!

Jag vet ju såklart inte hur du ser ut!? Jag vet ju inte om du är skitful som kvinna (inom och utom dig)..eller om du är snygg eller åtm ser normal ut.. Det vet ju inte jag..Så jag säger inte att du ÄR ful..Däremot är ju det något som är fel..Om du är en vacker kvinna på utsidan (som inte betyder jack shit egentligen)  och inte lyckas få en man..Kolla upp din personlighet. Din mentala hälsa. För Något är helt fel! 
    Karlar gillar inte vilka kvinno-utseende eller personligheter som helst heller..Lika lite som män vill ligga med en tjockis, så vill än inte heller ligga med en torris..(alltså en humorlös oattraktiv kvinna )

Man kan inte BARA vara snygg som kvinna.. Man måste också ha lite humor, ha lite innanför pannbenet (alltså vara smart på något åtm) innan man kan hitta en man som vill ha en längre tid haha..

Män HAR DET svårare att hitta en kvinna(att ligga med eller som partner) ..Det är liksom bevisat..over and over! men pga att du själv är ful som stryk som kvinna så jämför du alla män med dig själv och dina misslyckanden, eller? 

Även om du är fruktansvärt FUL (obs jag säger inte att du är det, det är återigen hypotetiskt) så skulle du kunna få en man som kvinna.om du bara ansträngde dig lite, lite granna..

Sparka inte på män som redan kämpar i motvind många ggr.

Jag tycker att karlar är fantastiska och skulle inte vilja leva utan dom..

Jag är själv en kvinna, men jag vet att det är svårare för män att hitta någon.Vare sig det gäller onenight stand eller en relation.
    Och det borde du också fatta om du är en riktig kvinna!
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:35:41 följande:
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
    Jag tar hellre inga kontaktförslag än just "ska vi knulla?" etc och där man får höra att man ändå är en ful skata om man säger nej (eller något annat "gulligt"). Du verkar inte förstå vilken avsmak man får just pga dessa och då vill man inte gå på någon restaurang (för att använda din omskrivning). 
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?