Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:23:05 följande:
Det är det här som är så lustig med såna här diskussioner, du skriver själv i klartext att du får en massa "spam" som du behöver sålla bort men förnekar ändå att det skulle vara någon skillnad mellan kvinnor och män på dejtingmarknade. Tro du män oxå blir spammade med 300 "hej snygging", "du verkar intressant", "vill du knulla" meddelanden?
Gör ett enkelt experiment, prova o skapa ett konto som en man på någon av dessa sajter och försök få kontakt med en kvinna så får du snart se om det är så enkelt som att "bara säga rätt saker" och så kan du jämföra med ditt verkliga konto och se om det är så lika?
Hela dejting träsket är ju trasig för både kvinnor och män. Någorlunda mentalt friska kvinnor som söker nåt seröst blir dränkta av "vill du knulla" förslag, blir tvungna att bli extrem kräsna för att värja sig mot alla kåtbockar eller tappar snabbt intresset och lägger ner. Någorlunda mentalt friska män som söker nåt seriöst inser snabbt det lönlösa i att kukfäktas med 300 kåtbockar för att försöka fånga kräsna kvinnors intresse, tappar intresset och lägger ner.
Jag har ett flertal vänner av båda könen som provat och lagt ner av samma anledning, samtliga är välutbildade med ordnad ekonomi och långa relationer bakom sig och alla säger samma sak, det är helt jävla omöjligt att försöka hitta en någorlunda vettig människa i det dårhuset, inte värt det. Samtliga valde medvetet valt att leva ensamma istället. Några lyckades senare träffa en partner på andra sätt, oftast av ren slump, andra är ff singlar och trivs bra med det.
Jag har provat det och jag har manliga vänner som är singlar. Jag fattar att det är svårare och känns uppgivet för många och av båda könen och av olika anledningar.
jag har dejtat kvinnor med och det är faktiskt inte så svårt, men kanske för jag faktiskt är en kvinna och vet vad jag själv hade funnit attraktivt i kontaktförsök.
Det jag upplever ofta på dejtsidor är att många män inte letar efter en djupare vänskap, de vill inte lära känna utan ser kvinnor som något annorlunda väsen som de vill "ha" men inte anstränga sig eller faktiskt förstå djupare. De är både dåliga på att kommunicera och att flörta.
För många av oss så handlar det inte om att få många mail eller likes, utan vi vill hitta en bra match med gemensam nyfikenhet och kemi. En i taget princip. Vi orkar inte chatta med många parallellt och gå på hundra dejter och spela massa spel.
Men som kvinna som söker man så kvittar det om vi försöker "nischa" oss i profilen för att begränsa urvalet, för den stora skaran män bryr sig inte om vem jag är och vad jag söker utan bara vad han söker (och han vill inte begränsa sig i sin sökning då han tror att han kanske då missar ett knull. men i slutändan så missar han de som faktiskt hade matchat honom om han bara visat lite mer av sina drömmar och personlighet).