Inlägg från: Anonym (Nyseparerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyseparerad)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Är just nyseparerad, fyller 48 senare i år. Är inte ett dugg orolig för om jag ska hitta någon ny eller inte. Skiter faktiskt högaktningsfullt i det. Blir det så blir det. 

Vad gäller hur gammal jag ser ut så är det tydligen betydligt yngre ut. Oftast leggad på bolaget de få gånger jag handlar där. För några veckor sedan på OKQ8 då jag handlade 3,5or åt nyblivna exet. Inte ett endaste grått hårstrå, inte mycket rynkor. Kommer snarare att se yngre och gladare ut framöver och må så mycket bättre. 

Vad gäller exet så har han bara blivit tjockare med åren och definitivt inte snyggare.

• Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 09:17:08 följande:
    Ja, många kvinnor känner så, och väljer yngre män istället. 
    Känner vad? 
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 09:40:42 följande:
    Att äldre män är oattraktiva.
    Vart sa jag det? Jag sa att MITT ex har blivit fet och oattraktiv. En killkompis är däremot snyggare 20+ år senare. Finns massor med snygga män i min ålder, likväl som att det finns massor med oattraktiva. 
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 11:01:22 följande:
    Jo. Jag gillar själv yngre. Och jämnåriga. Jag skrev bara att många kvinnor hellre väljer yngre män.
    Nej, de föesta väljer oftast att leva ensamma (eller med andra kvinnor). Möjligen en älskare om man så önskar men att leva med en man igen tycker många kvinnor är onödigt. 

Och vad spelar det för roll om kvinnor väljer yngre? Det har ju männen gjort i alla tider.
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:08:28 följande:
    Han har större chans att hitta någon än dig fast han är tjock.
    Näpp! Det vet jag redan (och hanmed). Det är därför han ena stunden hatar mig för att i nästa stund vilja försöka igen. Hans stora chans till sex är att betala för det. 
  • Anonym (Nyseparerad)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:35:41 följande:
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
    Jag tar hellre inga kontaktförslag än just "ska vi knulla?" etc och där man får höra att man ändå är en ful skata om man säger nej (eller något annat "gulligt"). Du verkar inte förstå vilken avsmak man får just pga dessa och då vill man inte gå på någon restaurang (för att använda din omskrivning). 
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?