• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:42:42 följande:
    Jag vet vad många kvinnor har för bild av mig, och det är helt ok. Vissa har bestämt sig helt enkelt och ser inte de positiva sakerna jag skriver. Jag kommer inte ändra på mig, bara för att vissa kvinnor inte tål att man kritiserar kvinnor som beter sig illa.
    Men det är ju just det din attityd, jag ska inte ändra mig.
    Du har ju då totalt missförstått meningen, du skriver ofta att folk inte ser dina bra sidor utan bara ser dom dåliga och bestämt sig , om du vill att folk inte ska uppfatta dig som klagande, gnällig och ältande, och att ha en negativ bild av dig då får du tänka till om hur du profilerar dig när du skriver men det är ju inte för andras skull du ska tänka till eller ändra dig, utan bara om du inte vill att folk bara ska se din gnälliga sida utan även se dom bra sidorna som många inte gör.
    Du har nog inte förstått att folk säger till dig för att du just inte framstår som en empatisk och snäll person som du kanske är.
    Men om du inte bryr dig om vad kvinnor tycker om dig är det ok men då får du heller inte klaga på att kvinnor har en åsikt om dig eller klaga på att dom inte ser bra sidor.
    Du förstår nog inte att du bara är ett anonymt nick, du betyder ingenting för någon här förutom att du är en folk anonymt kan skriva med.
    Du får det till att du tror att folk vill att du ska ändra dig för deras skull, nej det är för din skull om du inte vill att folk ska uppfatta dig som en negativ person.
    För det vill du ju inte har du skrivit tidigare. 
    Men du kan fortsätta kritisera kvinnor men du får ju också tåla att folk kritiserar dig för att vara negativ, gnällig, inte snäll utan dömande och framför allt ältande 
    person som folk tröttnar på.
    Vill du vara en sådan person i många kvinnor ögon?
    Vill du det ok för du är bara en anonym person här som inte betyder något IRL för någon här. 
    Men du vill att kvinnor ska bry sig istället vänder du många emot dig pga ditt dömande och generaliserande om kvinnor. 
    Det är ingen sympatisk sida och det är du som lever ensam utan en kvinna och utan vänner och utan jobb. 
    Då är det viktigare för dig vad folk har för uppfattning om dig om du vill träffa en kvinna än det är för andra här som har ett socialt liv och en partner.
    Det kommer att bli väldigt svårt för dig att hitta en kvinna med din inställning till andra.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 13:00:57 följande:

En kvinna behöver bara skapa ett konto på valfri dejting sajt för att män ska kontakta henne. En kvinna behöver bara gå ut på valfri ställe för män ska kontakta henne. Men du menar att det är precis samma sak som att själv vara den som tar kontakt med 150 kvinnor på sajter, själv vara den som tar kontakt med kvinnor ute.

Tack för att du så tydligt bekräftar min poäng, de flesta kvinnor verkar ha NOLL förståelse för hur verkligheten ser ut för män utan utgår ifrån sina egen verklighet och tror att det gäller för män med. Det gör det inte, det är två helt skilda verkligheter som har olika kriterier och svårigheter.

OBS! Detta är INTE en tävling i vem som är det största offret eller vinnaren, vem har det lättast eller jobbigast. Min poäng är ATT verkligheten kring dejting faktiskt är väldigt olika för kvinnor och män. Och att det väldigt märkligt att personer som bevisligen har noll koll på hur verkligheten ser ut för män kan ha så fasta åsikter om saker de bevisligen inte vet något om. 

Jag vet mycket väl hur dejting ser ut för män och för mig som kvinna.
    jag vill inte ha 150 män som skriver till mig bara för att jag är kvinna så fort jag reggar mig på en dejtingsida. Det är rätt jobbigt och oftast inte män som är som jag, utan ensamma män som desperat försöker med alla.

Detta beteendet är det jag försökte påpeka. Var lite mer selektiva med de ni skickar till (så som kvinnor är) och letar  efter en riktig "match" där ni faktiskt har något gemensamt och är på samma plats i livet. Att jag är kvinna och har en fitta verkar vara många mäns baskrav och det är inget som intresserar mig och jag kallar inte de kontaktförsöken som "ragg" ens.
    vill jag träffa någon som är på samma plan i livet och med värderingar så behöver jag själv titta runt och skicka flörtar. 

den enda fördelen med att vara kvinna i dejting är att man kan få ligga (ons) om man vill. Men få kvinnor utnyttjar detta då de oftast söker mer seriöst eller långvarigt än ett dåligt ligg med någon som allt för ofta ändå inte bryr sig om min upplevelse eller behov.

• Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 13:19:33 följande:
    Är det rätt män som kontaktar då? 145 av 150 som man inte är intresserad av är inget värt för mig. Det blir svårt att sålla igenom alla dom som inte är på samma nivå. Och är det ens välkommet att bli kontaktad irl av främlingar om det inte är vänskapligt..inte för mig.

Hade noll problem att vara den drivande när jag var singel, visst det svider lite om det inte faller väl ut men sånt är livet.

Din fråga är lite som att säga, om det finns 150 restauranger, serverar alla dessa rätt mat som just jag vill ha då? Givetvis kommer alla restauranger inte servera den mat just du vill ha, men det är FORTFARANDE väldigt stor skillnad mellan att ha 150 restauranger som skickar inbjudningar till dig som du kan välja mellan och att inte ha några inbjudningar alls. Så ja det är faktiskt väldigt helt olika verkligheter män och kvinnor ställs inför på dejting marknaden och det är urlöjligt att låtsas som att det inte är så.

Ja alla säger ju det, jag har minsann inga problem med att vara drivande, men i praktiken så är det ju väldigt få kvinnor som är det, eller hur? Å andra sidan så är det väl kanske ganska självförklarande, kommer andra till dig så behöver ju du inte vara drivande, det löser ju sig ändå. 

Det är är inte direkt rocket science, så är det för de allra flesta däggdjur, och människor är inget undantag. Hur man fångar en kvinnas intresse så hon ska välja just dig är något alla män alla behöver lära sig under sin uppväxt, oftast sker det under tonåren, dock bli alla inte lika bra på det, i hård konkurrens kommer det alltid finnas vinnare och förlorare. Oftast jämnar det ut sig i längden för alla kvinnor kan heller inte alltid få just den man de önskat sig.
  • Anonym (Lol)

Btw, nej det är ingen tävling i vem som har det svårast. Jag fattar att det känns trist att inte lyckas få kontakt med någon alls på en dejtsida. Men i slutändan så handlar det om hur man försöker och vad för förväntningar man har. Om man skickar 300
       "hej snygging"
       "du verkar intressant"
       "vill du knulla"
       "du ser bystig ut"
    samtidigt som en massa andra män gör samma inne på hp så har man nog låg förståelse för vad som krävs för att få igång ett vettigt samtal och en skev bild på vad för slags ansträngning som behövs för att trigga igång nyfikenhet.

jag kan bara säga att sånt här har gjort att jag tappat lusten att vara med på dejtingsidor. Det är en massa "spam" man behöver sålla genom för att kanske kanske (på egen hand) hitta någon man känner nyfikenhet och kemi för, som sen ändå kommer ghosta en efter några dejter som tillslut leder till sex.

jag smärtar för de som verkligen vill träffa någon men inte lyckas, men tricket där är att ta en tjejkompis, mamma eller liknande till hjälp både med bilder och profil och hur man inleder och underhåller ett samtal.
    de gånger jag bett om råd av manliga vänner eller min bror och delat med mig av min erfarenhet med en specifik dejt så får jag alltid svaret "han är helt enkelt inte intresserad av dig, hade han varit det så hade han visat det".

• Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 14:19:54 följande:

Jag vet mycket väl hur dejting ser ut för män och för mig som kvinna.
    jag vill inte ha 150 män som skriver till mig bara för att jag är kvinna så fort jag reggar mig på en dejtingsida. Det är rätt jobbigt och oftast inte män som är som jag, utan ensamma män som desperat försöker med alla.

Detta beteendet är det jag försökte påpeka. Var lite mer selektiva med de ni skickar till (så som kvinnor är) och letar  efter en riktig "match" där ni faktiskt har något gemensamt och är på samma plats i livet. Att jag är kvinna och har en fitta verkar vara många mäns baskrav och det är inget som intresserar mig och jag kallar inte de kontaktförsöken som "ragg" ens.
    vill jag träffa någon som är på samma plan i livet och med värderingar så behöver jag själv titta runt och skicka flörtar. 

den enda fördelen med att vara kvinna i dejting är att man kan få ligga (ons) om man vill. Men få kvinnor utnyttjar detta då de oftast söker mer seriöst eller långvarigt än ett dåligt ligg med någon som allt för ofta ändå inte bryr sig om min upplevelse eller behov.

En till som inte kan skilja vilja och kunna, som inte kan skilja på ATT ha 150 att välja mellan och inte ha något att välja mellan alls. Att ha 150 val men inte gilla någon av dem är INTE samma sak som att inte ha något att välja mellan alls.

Ingen (utom möjligen kaffedraken) säger att du bara måste välja varenda en av dessa 150. Det jag säger är ATT det faktisk är skillnad på att ha 150 kandidater att välja mellan och att vara en av dessa 150 kandidater som du ska välja mellan. Det borde vara ganska självförklarande men är tydligen en jättekänslig fråga som alltid leder till ändlösa diskussioner.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 14:36:41 följande:

Btw, nej det är ingen tävling i vem som har det svårast. Jag fattar att det känns trist att inte lyckas få kontakt med någon alls på en dejtsida. Men i slutändan så handlar det om hur man försöker och vad för förväntningar man har. Om man skickar 300
       "hej snygging"
       "du verkar intressant"
       "vill du knulla"
       "du ser bystig ut"
    samtidigt som en massa andra män gör samma inne på hp så har man nog låg förståelse för vad som krävs för att få igång ett vettigt samtal och en skev bild på vad för slags ansträngning som behövs för att trigga igång nyfikenhet.

jag kan bara säga att sånt här har gjort att jag tappat lusten att vara med på dejtingsidor. Det är en massa "spam" man behöver sålla genom för att kanske kanske (på egen hand) hitta någon man känner nyfikenhet och kemi för, som sen ändå kommer ghosta en efter några dejter som tillslut leder till sex.

jag smärtar för de som verkligen vill träffa någon men inte lyckas, men tricket där är att ta en tjejkompis, mamma eller liknande till hjälp både med bilder och profil och hur man inleder och underhåller ett samtal.
    de gånger jag bett om råd av manliga vänner eller min bror och delat med mig av min erfarenhet med en specifik dejt så får jag alltid svaret "han är helt enkelt inte intresserad av dig, hade han varit det så hade han visat det".

Det är det här som är så lustig med såna här diskussioner, du skriver själv i klartext att du får en massa "spam" som du behöver sålla bort men förnekar ändå att det skulle vara någon skillnad mellan kvinnor och män på dejtingmarknade. Tro du män oxå blir spammade med 300 "hej snygging", "du verkar intressant", "vill du knulla" meddelanden?

Gör ett enkelt experiment, prova o skapa ett konto som en man på någon av dessa sajter och försök få kontakt med en kvinna så får du snart se om det är så enkelt som att "bara säga rätt saker" och så kan du jämföra med ditt verkliga konto och se om det är så lika?

Hela dejting träsket är ju trasig för både kvinnor och män. Någorlunda mentalt friska kvinnor som söker nåt seröst blir dränkta av "vill du knulla" förslag, blir tvungna att bli extrem kräsna för att värja sig mot alla kåtbockar eller tappar snabbt intresset och lägger ner. Någorlunda mentalt friska män som söker nåt seriöst inser snabbt det lönlösa i att kukfäktas med 300 kåtbockar för att försöka fånga kräsna kvinnors intresse, tappar intresset och lägger ner.

Jag har ett flertal vänner av båda könen som provat och lagt ner av samma anledning, samtliga är välutbildade med ordnad ekonomi och långa relationer bakom sig och alla säger samma sak, det är helt jävla omöjligt att försöka hitta en någorlunda vettig människa i det dårhuset, inte värt det. Samtliga valde medvetet valt att leva ensamma istället. Några lyckades senare träffa en partner på andra sätt, oftast av ren slump, andra är ff singlar och trivs bra med det.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 14:29:41 följande:

Din fråga är lite som att säga, om det finns 150 restauranger, serverar alla dessa rätt mat som just jag vill ha då? Givetvis kommer alla restauranger inte servera den mat just du vill ha, men det är FORTFARANDE väldigt stor skillnad mellan att ha 150 restauranger som skickar inbjudningar till dig som du kan välja mellan och att inte ha några inbjudningar alls. Så ja det är faktiskt väldigt helt olika verkligheter män och kvinnor ställs inför på dejting marknaden och det är urlöjligt att låtsas som att det inte är så.

Ja alla säger ju det, jag har minsann inga problem med att vara drivande, men i praktiken så är det ju väldigt få kvinnor som är det, eller hur? Å andra sidan så är det väl kanske ganska självförklarande, kommer andra till dig så behöver ju du inte vara drivande, det löser ju sig ändå. 

Det är är inte direkt rocket science, så är det för de allra flesta däggdjur, och människor är inget undantag. Hur man fångar en kvinnas intresse så hon ska välja just dig är något alla män alla behöver lära sig under sin uppväxt, oftast sker det under tonåren, dock bli alla inte lika bra på det, i hård konkurrens kommer det alltid finnas vinnare och förlorare. Oftast jämnar det ut sig i längden för alla kvinnor kan heller inte alltid få just den man de önskat sig.
    Om 145 av restaurangerna har mat du inte tål eller blir magsjuk av så är det väl inget värt? Jag låtsas inte att det inte är skillnad men dom som blivit mina partners som jag träffat på tinder är 1/1000 kanske som det ens varit värt att träffa. Varför är inte män extremt mycket mer selektiva än dom är? Det är av noll intresse med någon som skriver tråkigt utan nåt som fångar just mitt intresse oavsett utseende.

Det är nog olika ja, men jag är ju framåt på jobbet så jag är det såklart privat med. Nej, är det inte rätt personer som kommer till mig så spelar det ingen roll. Ett fåtal har varit intressanta men då rör det sig om jobbflirtar t ex där båda varit drivande. 

Får man aldrig något intresse från någon så finns det orsaker, då får man självrannsaka. Eller gilla läget. Att skaffa en partner är lite som vänskaper, har man lätt att få nya vänner så är det saker som klaffar. Ett socialt samspel man behärskar.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 15:31:10 följande:
    Om 145 av restaurangerna har mat du inte tål eller blir magsjuk av så är det väl inget värt? Jag låtsas inte att det inte är skillnad men dom som blivit mina partners som jag träffat på tinder är 1/1000 kanske som det ens varit värt att träffa. Varför är inte män extremt mycket mer selektiva än dom är? Det är av noll intresse med någon som skriver tråkigt utan nåt som fångar just mitt intresse oavsett utseende.

Det är nog olika ja, men jag är ju framåt på jobbet så jag är det såklart privat med. Nej, är det inte rätt personer som kommer till mig så spelar det ingen roll. Ett fåtal har varit intressanta men då rör det sig om jobbflirtar t ex där båda varit drivande. 

Får man aldrig något intresse från någon så finns det orsaker, då får man självrannsaka. Eller gilla läget. Att skaffa en partner är lite som vänskaper, har man lätt att få nya vänner så är det saker som klaffar. Ett socialt samspel man behärskar.
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:35:41 följande:
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
    Jag håller inte med. För mig är det samma sak. Att gå på en ointressant dejt skulle jag inte göra, gör hellre rent ugnen den tiden. Det är mkt värre att träffa någon man inte är attraherad av än att vara själv. Du menar nog att det känns bättre att bli tillfrågad om dejt av quasimodo men så ser inte jag det, tvärtom. Om du är hetero, tänk dig att du har 145 gaykillar som inget hellre vill än att rycka kalsingarna av dig, blir du glad av det? 
  • Anonym (Lol)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:23:05 följande:

Det är det här som är så lustig med såna här diskussioner, du skriver själv i klartext att du får en massa "spam" som du behöver sålla bort men förnekar ändå att det skulle vara någon skillnad mellan kvinnor och män på dejtingmarknade. Tro du män oxå blir spammade med 300 "hej snygging", "du verkar intressant", "vill du knulla" meddelanden?

Gör ett enkelt experiment, prova o skapa ett konto som en man på någon av dessa sajter och försök få kontakt med en kvinna så får du snart se om det är så enkelt som att "bara säga rätt saker" och så kan du jämföra med ditt verkliga konto och se om det är så lika?

Hela dejting träsket är ju trasig för både kvinnor och män. Någorlunda mentalt friska kvinnor som söker nåt seröst blir dränkta av "vill du knulla" förslag, blir tvungna att bli extrem kräsna för att värja sig mot alla kåtbockar eller tappar snabbt intresset och lägger ner. Någorlunda mentalt friska män som söker nåt seriöst inser snabbt det lönlösa i att kukfäktas med 300 kåtbockar för att försöka fånga kräsna kvinnors intresse, tappar intresset och lägger ner.

Jag har ett flertal vänner av båda könen som provat och lagt ner av samma anledning, samtliga är välutbildade med ordnad ekonomi och långa relationer bakom sig och alla säger samma sak, det är helt jävla omöjligt att försöka hitta en någorlunda vettig människa i det dårhuset, inte värt det. Samtliga valde medvetet valt att leva ensamma istället. Några lyckades senare träffa en partner på andra sätt, oftast av ren slump, andra är ff singlar och trivs bra med det.

Jag har provat det och jag har manliga vänner som är singlar. Jag fattar att det är svårare och känns uppgivet för många och av båda könen och av olika anledningar.
    jag har dejtat kvinnor med och det är faktiskt inte så svårt, men kanske för jag faktiskt är en kvinna och vet vad jag själv hade funnit attraktivt i kontaktförsök.

Det jag upplever ofta på dejtsidor är att många män inte letar efter en djupare vänskap, de vill inte lära känna utan ser kvinnor som något annorlunda väsen som de vill "ha" men inte anstränga sig eller faktiskt förstå djupare. De är både dåliga på att kommunicera och att flörta.

För många av oss så handlar det inte om att få många mail eller likes, utan vi vill hitta en bra match med gemensam nyfikenhet och kemi. En i taget princip. Vi orkar inte chatta med många parallellt och gå på hundra dejter och spela massa spel.

Men som kvinna som söker man så kvittar det om vi försöker "nischa" oss i profilen för att begränsa urvalet, för den stora skaran män bryr sig inte om vem jag är och vad jag söker utan bara vad han söker (och han vill inte begränsa sig i sin sökning då han tror att han kanske då missar ett knull. men i slutändan så missar han de som faktiskt hade matchat honom om han bara visat lite mer av sina drömmar och personlighet).

Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?