• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Teodor Brasved)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:
    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

Allt handlar givetvis om tycke och smak, men personligen tycker jag att svenskan börjar tappa det redan vid runt 35. Jämför en 35-årig svenska med t.ex en thailändsk dito. Rätt stor skillnad. Svenskan börjar se sliten och trött ut medan thailändskan behåller sin skönhet. Det kan förstås finnas rimliga orsaker till skillnaderna. Ätvanor, klimatet, kampen att få det att gå ihop med barn, ekonomi  och arbetslivet om man är ensamstående och andra saker spelar säkert in. Livet för en ensamstående mamma i Thailand är sannerligen ingen dans på rosor det heller, men ändå tycks de ta sig tid till att ta hand om sig själva. De är alltid så vackra och fräscha. Man ser vackra kvinnor överallt och redan i terminalen efter återkomsten till Sverige ser man en stor skillnad. Svenskorna 35+ ser allmänt slitna ut. Märkligt detta.

Men jag kom visst från ämnet. Jodå. Karma svider och mången surer svensk käring glor surt när en i deras tycke oattraktiv man kommer hand i hand med en vacker utländsk skönhet. Men i ärlighetens namn finns det män som beter sig likadant. Hånar kvinnor som de tycker är oattraktiva och dömer till hån och ensamhet.
  • Anonym (Inte helt rättvist)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 21:49:43 följande:
    Nej, det är det inte om det är fel män. Tänk dig känslan av att bli tafsad på av sliriga Stina 67 år som inte bryr sig om att du inte vill. Eller en gayman som inte heller bryr sig och som fortsätter att skriva äckliga grejer även när du artigt tackar nej. 

Fina grejer det. Eller?
    "Tack vare" i alla fall om 67 åriga kvinnan tafsar på dessa män så blir det svårare för er i alla fall att påstå att skulden är på dessa män varför de inte har sex.
    Det finns då personer som är intresserad i dom. 
    Anonym (Pollen) skrev 2024-04-30 22:08:25 följande:

Det är alltså en tävling i vem det är mest synd om?

Antagligen 
    Nej, det är det inte om det är fel män. Tänk dig känslan av att bli tafsad på av sliriga Stina 67 år som inte bryr sig om att du inte vill. Eller en gayman som inte heller bryr sig och som fortsätter att skriva äckliga grejer även när du artigt tackar nej. 

Fina grejer det. Eller?
    Du använder det troligen mer som en förevändning. 
    Om någon man säger ja till att Stina 67 år ska tafsa på honom så skulle du troligen säga att man måste förtjäna det. 
    Att kvinnor tar inte på vilken man som helst 

Fina grejer det. Eller?
    Då är troligen "Stina 67 år" intresserad i en om hon hade velat tafsa på en. 
    Kan finnas en fördel om man har en riktig 67 årig kvinna som är intresserad i en tydligen.
  • Anonym (Martin x2)

TS, missade jag ditt svar på det här? Tråden har blivit så lång!

Anonym (Martin x2) skrev 2024-04-28 18:25:21 följande:
    Vad menar du har blivit så illa?

Okej, jag får erkänma att jag inte är helt insatt i incelkulturen och har mest reagerat på inlägg om att fördela kvinnor, ge droger så de vill ha sex med fler och så vidare.
    Vilka ideer tycker du de har rätt i?

Fina grejer det. Eller?
    Inte mitt problem då om kvinnor inte tafsar på mig för de är inte intresserad i en. 
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 22:35:29 följande:
    Inte mitt problem då om kvinnor inte tafsar på mig för de är inte intresserad i en. 
    Tillägg. 
    Det skulle inte vara rättvist säger många 
  • New  Dawn
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 22:04:36 följande:
    Inte samma sak. 
    Du får klaga på utbudet av det kön som du är intresserad av. 
    Hel del personer tycker det är männen som är felet på om de inte hittar någon kvinna. 
    Genom att du får intresse för du är kvinna så kan du lägga skulden på männen utan att det kallas rättighet till sex och rättighet till männens kroppar. Hel del personer hävdar att skulden är på personer som blir ratade av andra människor. Du kan lägga skulden på männen även om de gillar dig för andra orsaker än vad du vill att de ska göra det för. 
    Vad har heterosexuella män för användning att få klaga på utbudet av homosexuella män?
    Det är väl snarare ett problem att män INTE klagar på de "utbudet". Det finns för många män som inte har några krav alls.
    Inget av detta har med rättighet att göra. Det finns män som uttalar sig som om sex en rättighet, tyvärr. Då är det deras attityd och inställning som är fel. 

Ang homosexuella män var det ett sätt att förstå hur lite intressant dessa flåskåta män utan krav är. De är lika ointressanta för många av oss kvinnor, som de vore om de började stöta på er. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Wowser)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 18:11:24 följande:

Wow ändå... snyggt sätt att snacka bort fakta med lättkränkthetsargument.

Att be någon skilja på fakta och känslor är inte ett härskarteknik, fakta och känslor ÄR inte samma saker oavsett hur kränkande du anser att det är att det påpekas.

Verklighetsfrånvaro är snarare att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när realiteten inte lirar med vad man känner.... det borde vara ganska självförklarande bara av själva ordet du tydligen slänger dig med utan att förstå dess innebörd. Verkligheten är så som saker faktiskt är, dvs fakta. INTE vad du känner. En röd bil blir liksom inte grön bara för att du känner så. Och att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när det påpekas är både barnsligt och irrationellt, dvs verklighetsfrånvarande.

Fortfarande en massa känsloargument från dig. Oväntat. Du bör försöka inse att dina känslor inte är lika med fakta. 

Kränkande? Offekofta? Projicera inte dina känslor på mig, det blir jättekonstigt. 

Du kan inte argumentera utifrån att dina känslor är fakta och andras åsikter och upplevelser därför är felaktiga. Om en kvinna säger att 150 påträngande och opersonliga frågor om att knulla inte är något hon inte vill ha så kan du inte argumentera mot det bara för att DU känner att du tror det vore kul att få dem. 

Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?