• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Inte helt rättvist)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 17:02:39 följande:

Men hur skulle du känna som hetroman om du fick 150 mail från gaymän varje gång du går med i en dejtsida? Skulle du känna dig lite positiv som att du har en massa val eller skulle du känna dig äcklad och vara på din vakt?

jag tycker denna jämförelse var väldigt bra. För det är så det känns. Män som inte läst min profil eller lever i samma värld som jag hör av sig och undrar om jag kan tänka mig och knulla. Män som är 30 år yngre, 30år äldre, män som är arbetslösa eller lever 30mil bort ute i skogen, män som inte matchar min livsstils alls. Det handlar inte bara om utseende utan att hela vår värld är totalt annorlunda. Det finns ingen logik i de kontaktförsöken och i de perioder det kommer många så börjar man tvivla på om män som grupp lever i en fantasivärld vilket för att man tappar den lust och nyfikenhet som tidigare fanns. 

lägg på att vi är uppväxta med att alltid behöva vara försiktiga och se oss om när vi går ensamma hem på kvällen. Hur vi lärt oss att undvika ögonkontakt med främmande män på tåget eller krogen då det kan bli en jobbig situation osv. Som kvinna tar man inte de riskerna helt enkelt. Kanske mannen i skogen hade varit mitt livs knull, men det finns inte en chans att man skulle ens tänka på att utforska det då han direkt visat 10 röda flaggor på potentiella risker. Har du aldrig varit kvinna så kommer du aldrig förstå dessa bitarna.

Om det är samma sak så borde även männen få klaga på utbudet av kvinnor. 
    Vad har heterosexuella män för användning att få klaga på att olika bögar skulle vara äckliga?! 
    Ditt klagande kan ge något när du klagar på männen, men inte när heterosexuella män klagar på homosexuella män. 

Om män skulle kalla kvinnor äckliga eller att de måste hitta vettiga kvinnor så hade det kallas rättighet till sex och rättighet till kvinnors kroppar 
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 21:49:43 följande:
    Nej, det är det inte om det är fel män. Tänk dig känslan av att bli tafsad på av sliriga Stina 67 år som inte bryr sig om att du inte vill. Eller en gayman som inte heller bryr sig och som fortsätter att skriva äckliga grejer även när du artigt tackar nej. 

Fina grejer det. Eller?
    Du kanske inte fått känna på hur det är att vara man. 
    Nej, det är det inte om det är fel män. Tänk dig känslan av att bli tafsad på av sliriga Stina 67 år som inte bryr sig om att du inte vill. Eller en gayman som inte heller bryr sig och som fortsätter att skriva äckliga grejer även när du artigt tackar nej. 

Fina grejer det. Eller?
    Jag smackade om att få intresse från någon, inte tafsande

Fina grejer det. Eller?
    Och du får klaga på utbudet utan att det kallas rättighet till männens kroppar 
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 21:51:49 följande:
    Jag snackade om att få intresse från någon, inte tafsande

Fina grejer det. Eller?
    Och du vill bestämma vad som är värst för andra människor 
    Anonym (Lova) skrev 2024-04-28 18:37:51 följande:

Det är nog svårare för en 50-årig man att få sex än vad det är för en 50-årig kvinna. Dessutom som någon skrev tidigare så är det oftast kvinnan som vill skiljas och mannen blir lämnad ensam och singel. 

Och det är betydligt mer socialt accepterat när gamla kvinnor köper sex av unga män. 
    New Dawn skrev 2024-04-30 19:21:31 följande:
    Fast tänk att du får 145 svar från bögar. (förutsatt att du är heterosexuell) Lika lite intresserad är kvinnor av många av dessa män som inte har några som helst krav på dig mer än att du har en fitta.
    Du tappar ALLT värde. Du betyder absolut ingenting. Det kan sällan män förstå. 
    Många män kan inte sätta sig in i situationen att man kan känna mer tomhet då än någonsin annars, för ni tänker er in i situationen att så många kvinnor varit intresserad av er, och det är helt fel. Kvinnor som söker kontakt med män gör det för att de upplever mannen intressant på något sätt. Det är givetvis något helt annat. 

Ett tips! Män som saknar sex kan ha sex med varandra.

Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er. 

Nu finns det ju tack och lov vettiga män som förstår allt detta. 
    Inte samma sak. 
    Du får klaga på utbudet av det kön som du är intresserad av. 
    Hel del personer tycker det är männen som är felet på om de inte hittar någon kvinna. 
    Genom att du får intresse för du är kvinna så kan du lägga skulden på männen utan att det kallas rättighet till sex och rättighet till männens kroppar. Hel del personer hävdar att skulden är på personer som blir ratade av andra människor. Du kan lägga skulden på männen även om de gillar dig för andra orsaker än vad du vill att de ska göra det för. 
    Vad har heterosexuella män för användning att få klaga på utbudet av homosexuella män?

Fina grejer det. Eller?
    Då skulle jag i alla fall kunna lägga skulden på kvinnor. 
    Visst sa ni heller hur att skulden är på en själv om inga personer är intresserad i en? 
  • Anonym (Pollen)

Det är alltså en tävling i vem det är mest synd om?

Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?