• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Pollen)
    New Dawn skrev 2024-05-01 09:06:21 följande:
    Det är väl snarare ett problem att män INTE klagar på de "utbudet". Det finns för många män som inte har några krav alls.
    Inget av detta har med rättighet att göra. Det finns män som uttalar sig som om sex en rättighet, tyvärr. Då är det deras attityd och inställning som är fel. 

Ang homosexuella män var det ett sätt att förstå hur lite intressant dessa flåskåta män utan krav är. De är lika ointressanta för många av oss kvinnor, som de vore om de började stöta på er. 
    Jag förstår att det kan vara jobbigt att ha någon enstaka man som går över gränsen. Jag kanske är naiv, men jag tänker att dom flesta har någon slags respekt och backar om intresset inte är ömsesidigt.

Men verkligheten för många incel är ju att dom inte får någon uppmärksamhet överhuvudtaget. Ingen hjälp, inget trevligt bemötande, ingen bekräftelse alls.
  • Anonym (Wowser)
    Anonym (Pollen) skrev 2024-05-01 10:01:04 följande:
    Jag förstår att det kan vara jobbigt att ha någon enstaka man som går över gränsen. Jag kanske är naiv, men jag tänker att dom flesta har någon slags respekt och backar om intresset inte är ömsesidigt.

Men verkligheten för många incel är ju att dom inte får någon uppmärksamhet överhuvudtaget. Ingen hjälp, inget trevligt bemötande, ingen bekräftelse alls.
    Och varför får de inte det?

(Ledtråd: det är inte kvinnors fel). 
  • Mandel
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 16:08:07 följande:
    Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.
    Jag har manliga singelvänner i 50- årsåldern.
    De ser helt normala ut med normala intressen, ordnad ekonomi osv.
    De blir kontaktade av ex Anna-Greta 68 och liknande och de uppskattar det lika lite som vi kvinnor som blir kontaktade av arbetslöse quasimodo som någon tidigare nämnde.

Så lyckas ex du och andra män inte ens få kontakt av Anna-Gretor behöver man nog se övet profilbild, text och sin kravspec. 

Och helt ärligt så är jag hellre helt utan matchningar/högerswipes/meddelanden osv än som nu bara få enbart grundat på att jag har en f*tta.

Istället för att dividera om valmöjligheter eller inte så kanske fokus skulle läggas på att få män att vara mer selektiva på dejtingsidor och ta ansvar för att de själva förstör nätdejting både för andra och sig själva när de skickar till alla kvinnor.

Testade faktiskt att bara lägga ut bilder på min kropp utan ansikte och herregud vad snygg jag är och vad många män som ville gå på dejt med mig och många ville ligga utan att vi aldrig ens mötts...

Så nu blir det inga fler dejtingsidor för min del. Majoriteten av män är inte intresserade av mig som person utan bara mitt kön och det är otroligt avtändande.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-01 10:39:15 följande:
    De blir kontaktade av ex Anna-Greta 68 och liknande och de uppskattar det lika lite som vi kvinnor som blir kontaktade av arbetslöse quasimodo som någon tidigare nämnde.

Så lyckas ex du och andra män inte ens få kontakt av Anna-Gretor behöver man nog se övet profilbild, text och sin kravspec. 

Och helt ärligt så är jag hellre helt utan matchningar/högerswipes/meddelanden osv än som nu bara få enbart grundat på att jag har en f*tta.

Istället för att dividera om valmöjligheter eller inte så kanske fokus skulle läggas på att få män att vara mer selektiva på dejtingsidor och ta ansvar för att de själva förstör nätdejting både för andra och sig själva när de skickar till alla kvinnor.

Testade faktiskt att bara lägga ut bilder på min kropp utan ansikte och herregud vad snygg jag är och vad många män som ville gå på dejt med mig och många ville ligga utan att vi aldrig ens mötts...

Så nu blir det inga fler dejtingsidor för min del. Majoriteten av män är inte intresserade av mig som person utan bara mitt kön och det är otroligt avtändande.
    En sak som är intressant är att ofta när man visar intresse för henne som person, och INTE är fokuserad på sex, och henne som eventuell sexpartner, då känner många kvinnor att det blir tråkigt, passivt, hon känner sig inte bekräftad som kvinna, känner inte att han vill ha henne, hon känner sig inte brudig, han är för tam, det rusar inte tag, finns ingen passion, det går för långsamt osv.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-01 10:39:15 följande:

Utsidan ger insidan en chans. Varför är det så svårt att förstå?
    Sen tycker jag kroppen är viktigare än ansiktet. Där är jag otroligt selektiv.  Är hon mullig/tjock går hon bort. Så alla män swipar inte på allt som har en f*tta. 
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 10:44:57 följande:
    En sak som är intressant är att ofta när man visar intresse för henne som person, och INTE är fokuserad på sex, och henne som eventuell sexpartner, då känner många kvinnor att det blir tråkigt, passivt, hon känner sig inte bekräftad som kvinna, känner inte att han vill ha henne, hon känner sig inte brudig, han är för tam, det rusar inte tag, finns ingen passion, det går för långsamt osv.
    Det måste väl även du förstå att det är en väldig skillnad på att skicka knulla? Som första kontaktförsök mot att efter 3 dejter fortfarande sitta på var sin sida av soffan med en kudde emellan och bara prata artigt.
    Eller detta "du får bestämma/välja" hela tiden 🤮
    Om vad som ska göras vart man ska ses, vad man ska äta, film som ska ses osv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-01 10:49:07 följande:
    Utsidan ger insidan en chans. Varför är det så svårt att förstå?
    Sen tycker jag kroppen är viktigare än ansiktet. Där är jag otroligt selektiv.  Är hon mullig/tjock går hon bort. Så alla män swipar inte på allt som har en f*tta. 
    Absolut. Skillnaden är att män objektifierar kvinnor och vi är ytliga. Kvinnor gör samma men då är det mer rätt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Pollen) skrev 2024-05-01 10:01:04 följande:

Jo, dom flesta har ju vett. Men varför skicka meddelanden till nån som inte är på deras nivå, det kommer ju inte att leda till något, bara avslag. Tinder t ex löser ju detta, är ju bra när man slipper kommunikation med dom man swipat vänster på.

Ja? Vad för hjälp skulle dom få i en dejtsituation, nån slags hjälpfunktion som rycker ut och stöttar eller? Ska samma hjälpservice trösta när en kvinna fått för många äckliga texter/dickpics? Trevliga kontakttaganden fick trevliga avslag från mig på hedenös när jag testade hp ett mkt kort tag. Bekräftelse, nej världen är ingen rättvis plats.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-01 10:52:10 följande:
    Det måste väl även du förstå att det är en väldig skillnad på att skicka knulla? Som första kontaktförsök mot att efter 3 dejter fortfarande sitta på var sin sida av soffan med en kudde emellan och bara prata artigt.
    Eller detta "du får bestämma/välja" hela tiden 🤮
    Om vad som ska göras vart man ska ses, vad man ska äta, film som ska ses osv.
    Ja, det är skillnad. Jag har själv erfarenhet av att jag inte hade jättebråttom att få sätta på mina dejter, jag ville lära känna dom, var intresserad av dom som personer. Det är inte heller bra många gånger. Några var sugna, men tyckte att jag skulle ta första steget. Bekvämt att lägga över ansvaret på mannen. Han ska vara tankeläsare och veta exakt när det är dags. Så att hon känner sig brudig, men han får inte ha för bråttom så att hon känner sig som nån han bara vill sätta på. Hon vill känna sig respekterad som en person.
  • Anonym (Pollen)
    Anonym (Wowser) skrev 2024-05-01 10:20:56 följande:
    Och varför får de inte det?

(Ledtråd: det är inte kvinnors fel). 
    Det är inte kvinnors fel. Det är bara så det fungerar. Titta runt i naturen hur det fungerar. Honor väljer för det mesta och många hanar får inte chansen att fortplanta sig.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?