• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 17:59:53 följande:
    Ja, jag tycker själv jag är lyhörd. Jag har haft fel några gånger, men även haft rätt med några kvinnor. Jag var fortfarande oskuld när jag var 26 och träffade en lite äldre kvinna. Jag fick för mig att hon verkade sugen men vågade inte göra nåt, rädd förstöra vänskapen. Fick bekräftat sen att hon velat, men inte trodde jag ville för jag visade inget.
    En äldre kvinna på jobbet var jag hemma hos en gång. Jag kände spänningen mellan oss, så när jag skulle gå så var jag tvungen att göra nåt. Jag tog tag i henne och vi började hångla. Vi hade nog haft sex om inte barnen varit hemma.
    Minns en annan dejt med en yngre kvinna. Vi satt nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. Nästan säker på att jag missade en chans där, för jag var osäker och feg.
    Om man är osäker på signalerna så kan man faktiskt prova att öppna munnen och fråga.
    Man kan faktiskt ställa frågan efter någon dejt eller tre - vart står vi? 

Det gjorde jag med en man jag var på dejt med och som jag umgicks med ett tag och inget hände liksom. Inga tydliga signaler alls och alla kan som sagt vara blyga och inte vilja/våga ta första steget.
    Då frågade jag faktiskt vad "vi" var. Vad han ansåg om "oss" och vad han hade för förväntningar. Jag var väl inte helt hundra på vad jag själv ville, men det kan ju ändå vara bra att reda ut vart man står.
    Fick svaret att vi så klart var vänner och han är sedan dess en av mina bästa vänner!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-02 08:13:43 följande:
    Om man är osäker på signalerna så kan man faktiskt prova att öppna munnen och fråga.
    Man kan faktiskt ställa frågan efter någon dejt eller tre - vart står vi? 

Det gjorde jag med en man jag var på dejt med och som jag umgicks med ett tag och inget hände liksom. Inga tydliga signaler alls och alla kan som sagt vara blyga och inte vilja/våga ta första steget.
    Då frågade jag faktiskt vad "vi" var. Vad han ansåg om "oss" och vad han hade för förväntningar. Jag var väl inte helt hundra på vad jag själv ville, men det kan ju ändå vara bra att reda ut vart man står.
    Fick svaret att vi så klart var vänner och han är sedan dess en av mina bästa vänner!
    Ja, senaste tjejen jag träffade (mycket yngre) var rak och frågade vad jag kände. Hon ville vi skulle bli ihop redan efter första träffen. Jag sa att jag inte visste, för det gjorde jag inte. Vi sågs 4 ggr och jag visste bara att jag var attraherad, men inte om jag ville ha ett förhållande. Jag sa att vi kan fortsätta att träffas, så får man se. Det tar tid för mig ibland att få såna känslor. Det ville inte hon, tyckte det var bättre vi avslutade. Senare ville hon ändå ses och då pratade hon mer om sex, hon ville ligga. Så vi var ju ärliga mot varann i alla fall, det är bra.
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 08:19:37 följande:
    Ja, senaste tjejen jag träffade (mycket yngre) var rak och frågade vad jag kände. Hon ville vi skulle bli ihop redan efter första träffen. Jag sa att jag inte visste, för det gjorde jag inte. Vi sågs 4 ggr och jag visste bara att jag var attraherad, men inte om jag ville ha ett förhållande. Jag sa att vi kan fortsätta att träffas, så får man se. Det tar tid för mig ibland att få såna känslor. Det ville inte hon, tyckte det var bättre vi avslutade. Senare ville hon ändå ses och då pratade hon mer om sex, hon ville ligga. Så vi var ju ärliga mot varann i alla fall, det är bra.
    Fasts varför skriver du att kvinnor inte tar initiativ, både en äldre kvinna tog initiativ till sex och sen är då denna kvinna på, då stämmer ju inte det du skriver att kvinnor inte tar initiativ. 
    Det är alltså kvinnor som tagit initiativ när ni träffats.
    Har du själv tagit initiativ till sex någon gång eller till en kyss? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-02 09:39:56 följande:
    Fasts varför skriver du att kvinnor inte tar initiativ, både en äldre kvinna tog initiativ till sex och sen är då denna kvinna på, då stämmer ju inte det du skriver att kvinnor inte tar initiativ. 
    Det är alltså kvinnor som tagit initiativ när ni träffats.
    Har du själv tagit initiativ till sex någon gång eller till en kyss? 
    Det var bara den äldre (som var enda jag haft sex med) som tydligt visade att hon var sugen. Den senaste visade ju också tydligt, men då 2 år senare, och jag tyckte inte att vi borde ses då, med tanke på covid-restriktionerna. Så visst har kvinnor tagit initiativ, men oftast inte tydligt. De har säkert gett signaler, men eftersom jag är försiktig, och hade dåligt självförtroende då, rädd göra fel, så blev det inget.
    Ja, jag har tagit initiativ till en kyss med 3 kvinnor, alla äldre än mig. 10-12 år äldre.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 10:19:37 följande:
    Det var bara den äldre (som var enda jag haft sex med) som tydligt visade att hon var sugen. Den senaste visade ju också tydligt, men då 2 år senare, och jag tyckte inte att vi borde ses då, med tanke på covid-restriktionerna. Så visst har kvinnor tagit initiativ, men oftast inte tydligt. De har säkert gett signaler, men eftersom jag är försiktig, och hade dåligt självförtroende då, rädd göra fel, så blev det inget.
    Ja, jag har tagit initiativ till en kyss med 3 kvinnor, alla äldre än mig. 10-12 år äldre.
    Ok så du och dom tre kvinnorna kysstes, det blev kyssar då?
    Men varför måste du hela tiden ta upp kvinnors ålder?
    Antingen är dom äldre eller yngre men varför är det viktigt att upp det hela tiden?
    Har du inte dejtat eller träffat jämnåriga där det blivit något?
    Verkar hela tiden handla om äldre eller yngre. Ålder verkar väldigt viktigt för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-02 10:40:45 följande:
    Ok så du och dom tre kvinnorna kysstes, det blev kyssar då?
    Men varför måste du hela tiden ta upp kvinnors ålder?
    Antingen är dom äldre eller yngre men varför är det viktigt att upp det hela tiden?
    Har du inte dejtat eller träffat jämnåriga där det blivit något?
    Verkar hela tiden handla om äldre eller yngre. Ålder verkar väldigt viktigt för dig?
    Jag kände mig mer trygg med att de var äldre, jag vågade mer. Jag har varit på dejt med yngre, men då kände jag mig inte lika avslappnad. Den senaste var 25 år yngre och då var jag spänd. Kunde knappt gå när jag reste mig från soffan, hade kramp för jag hade suttit på helspänn länge.
    Nej, inget fysiskt med nån jämnårig. Bara när jag var 13-14 år. Har du problem med att jag nämner åldrar?
  • Anonym (man)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 10:45:56 följande:
    Jag kände mig mer trygg med att de var äldre, jag vågade mer. Jag har varit på dejt med yngre, men då kände jag mig inte lika avslappnad. Den senaste var 25 år yngre och då var jag spänd. Kunde knappt gå när jag reste mig från soffan, hade kramp för jag hade suttit på helspänn länge.
    Nej, inget fysiskt med nån jämnårig. Bara när jag var 13-14 år. Har du problem med att jag nämner åldrar?
    Du har själv skrivit att du anmäler alla OT-inlägg i dina trådar. Tycker du att det du skriver här i dina inlägg har någon koppling till trådstarten?

Är du en hycklare?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 10:45:56 följande:
    Jag undrar mer varför ålder verkar vara så viktigt för dig att nämna hela tiden, man kan givetvis nämna en persons ålder men när du nämner kvinnor verkar det vara viktigt för dig att just skriva det var 3 kvinnor 10-12 år äldre eller hon var 25 år yngre, ser inte att andra hela tiden tar upp åldrar om dom inte specifikt just vill ta upp något där ålder är viktigt eller tråden just tar upp något där ålder har med saken att göra men annars nämner man inte ålder.
    Ma kan ju skriva att jag stötte på en kvinna på jobbet eller kvinna som är en väns vän eller på sin fritidsaktivitet men just åldern är ju inte viktig då.
    Ålder påpekar man om det skulle påverka något annat som t ex att skaffa barn eller pension eller flytt om man pluggar eller annat men just att man hade en dejt eller stötte på någon som man berättar om brukar man inte ta upp ålder.
    Det blir mer om man blir ihop.
    En tråd kan handla om åldersskillnad och då tar man ju upp dejter mm med åldersskillnad men just bara i frågor om dejter och annat tar man ju sällan upp ålder men det verkar vara viktigt för dig att poängtera just åldrar att dom är ganska så mycket äldre eller yngre.
    Därför undrar jag varför just ålder är så viktigt för dig att ta upp när du berättar om t ex en kvinna du gått på dejt med, varför är hennes ålder så viktig att ta med?
    Känner inte igen att andra tar upp det om det inte handlar om ålder i frågan.
    Är ålder väldigt viktigt för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (man) skrev 2024-05-02 11:14:44 följande:
    Du har själv skrivit att du anmäler alla OT-inlägg i dina trådar. Tycker du att det du skriver här i dina inlägg har någon koppling till trådstarten?

Är du en hycklare?
    Jag gjorde det ett tag, men orkar inte nu. Den här tråden är inte min. Allt jag skriver här har nog inte relevans, men några av mina inlägg tycker jag har det. Jag tycker inte själv det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-02 11:15:40 följande:
    Jag undrar mer varför ålder verkar vara så viktigt för dig att nämna hela tiden, man kan givetvis nämna en persons ålder men när du nämner kvinnor verkar det vara viktigt för dig att just skriva det var 3 kvinnor 10-12 år äldre eller hon var 25 år yngre, ser inte att andra hela tiden tar upp åldrar om dom inte specifikt just vill ta upp något där ålder är viktigt eller tråden just tar upp något där ålder har med saken att göra men annars nämner man inte ålder.
    Ma kan ju skriva att jag stötte på en kvinna på jobbet eller kvinna som är en väns vän eller på sin fritidsaktivitet men just åldern är ju inte viktig då.
    Ålder påpekar man om det skulle påverka något annat som t ex att skaffa barn eller pension eller flytt om man pluggar eller annat men just att man hade en dejt eller stötte på någon som man berättar om brukar man inte ta upp ålder.
    Det blir mer om man blir ihop.
    En tråd kan handla om åldersskillnad och då tar man ju upp dejter mm med åldersskillnad men just bara i frågor om dejter och annat tar man ju sällan upp ålder men det verkar vara viktigt för dig att poängtera just åldrar att dom är ganska så mycket äldre eller yngre.
    Därför undrar jag varför just ålder är så viktigt för dig att ta upp när du berättar om t ex en kvinna du gått på dejt med, varför är hennes ålder så viktig att ta med?
    Känner inte igen att andra tar upp det om det inte handlar om ålder i frågan.
    Är ålder väldigt viktigt för dig?
    Jag förklarade varför jag tog initiativ med äldre, och att jag inte vågat på samma sätt med yngre. jag tycker inte det är konstigt att man nämner åldern, det är många som gör det. Måste vara jobbigt om du stör dig på det, då har du mycket att göra här. Jättemånga trådar du kan gå in och styra upp, så att folk slutar med att nämna åldrar.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?