• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:18:10 följande:
    Jag gjorde nog inte mycket. Jag höll mig på min kant så att säga. Jag visade intresse för henne som person, frågade om hennes intressen t ex. Och var närvarande i nuet. Pratade inte om andra kvinnor jag träffat (som flera kvinnor gjort på dejter, pratat om andra män)
    Jag kunde känna vibbar, men vågade inte göra nåt. Rädd för att det gick för snabbt, att jag läst signalerna fel. Jag tänkte nog så att eftersom jag ville träffa henne igen, om vi redan haft en dejt, så borde hon förstå att jag hade ett intresse. Men att jag inte ha bråttom. Jag tycker visst man kan gnälla eftersom det ligger på mig som man att våga. Jag kan inte skylla på att jag är för blyg, eller rädd att vara för på. Inte utan att anses vara omanlig i alla fall. Kvinnor kan vara blyga och inte våga, utan att de anses vara okvinnliga.
    Varför kan det inte börja med vänskap? Många kvinnor säger ju att det började så. Och känslorna kom med tiden. Måste man ha bråttom?
    Män måste ju tänka på hur vi uppför oss, då många kvinnor är känsliga. Man är rädd att vara för påflugen, hon kanske inte alls känner som vi tror att hon känner. Och eftersom vi män måste tänka på det, att inte vara för på, för snabbt, så att det upplevs som obehagligt för henne, så är det svårt att veta ibland vad man ska göra, och när. Kvinnor har väl istället pressen på sig att inte visa om de är tända på mannen, för de ska hålla på sig, för att inte framstå på ett visst sätt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:20:09 följande:
    Menar du att det att ta första steget inte existerar? Är du kvinna? Om en kvinna skulle röra vid mig på det sättet på en dejt då skulle jag nog känna lite att hon kanske är flirtig. Men det gjorde inte kvinnor på dejterna.
    På sätt och vis finns det ett första steg men det är litet eftersom samspelet finns innan det. Jag har aldrig rört vid ngn utan att veta att det kommer att vara helt välkommet när jag gör det. Det är något som jag gör på dejt om jag är attraherad, är extra nära ibland, rör extra mkt vid personen men ändå vardagligt obekymrat. Det är för att det är trevligt, visa mitt intresse och för att se reaktionen. Den säger mkt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-01 14:27:48 följande:
    På sätt och vis finns det ett första steg men det är litet eftersom samspelet finns innan det. Jag har aldrig rört vid ngn utan att veta att det kommer att vara helt välkommet när jag gör det. Det är något som jag gör på dejt om jag är attraherad, är extra nära ibland, rör extra mkt vid personen men ändå vardagligt obekymrat. Det är för att det är trevligt, visa mitt intresse och för att se reaktionen. Den säger mkt.
    Är kvinna ja.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-01 14:27:48 följande:
    modette.se/livsstil/833808-dejting-darfor-ska-du-ta-forsta-steget

Vad tycker du om det som står här, är det nåt som du har upplevt?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-01 13:50:58 följande:

Det var det mest dumma påstående jag hört.. Alla åldras men alla tappar absolut inte sin attraktionskraft vare sig kvinnor eller män.  Finns vackra människor långt upp i åldrarna. 

Ja kolla tex Isabella Scorupco
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:27:05 följande:
    Män måste ju tänka på hur vi uppför oss, då många kvinnor är känsliga. Man är rädd att vara för påflugen, hon kanske inte alls känner som vi tror att hon känner. Och eftersom vi män måste tänka på det, att inte vara för på, för snabbt, så att det upplevs som obehagligt för henne, så är det svårt att veta ibland vad man ska göra, och när. Kvinnor har väl istället pressen på sig att inte visa om de är tända på mannen, för de ska hålla på sig, för att inte framstå på ett visst sätt.
    Går du på 2-3 dejter och inte visar något som helst mer intresse än "vänskapsintresse" så är det klart att det rinner ut i sanden eller den andra tröttnar. Om hon skickar signaler och du gillar henne så måste du svara på hennes signaler, annars kan inte hon heller ta initiativ och "vissnar" i sina försök att känna av ditt intresse.

det är helt enkelt inte roligt att dejta någon som inte flörtar tillbaka. Det finns inget som gör att man drivs närmare varandra då. Jag kan mycket väl ta i initiativ till första kyssen, men då måste han ha flörtat lite tillbaka med mig så jag vet att han är intresserad mer än vänskapligt.

du behöver förstå att det var du som gjorde fel som inte ens kunde flörta lite tillbaka. sluta skyll på att det var kvinnans fel som inte tog initiativ, hon tog ju initiativ och flörtade och du svarade inte ordentligt på flörten, hade du gjort det så kanske hon hade varit den som tagit det sista steget dvs en kyss och mera.

Även blyga människor (oavsett kön) måste svara på flört med lite flört tillbaka för att det ska kunna tas vidare av någon av parterna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lol) skrev 2024-05-01 14:54:30 följande:
    Går du på 2-3 dejter och inte visar något som helst mer intresse än "vänskapsintresse" så är det klart att det rinner ut i sanden eller den andra tröttnar. Om hon skickar signaler och du gillar henne så måste du svara på hennes signaler, annars kan inte hon heller ta initiativ och "vissnar" i sina försök att känna av ditt intresse.

det är helt enkelt inte roligt att dejta någon som inte flörtar tillbaka. Det finns inget som gör att man drivs närmare varandra då. Jag kan mycket väl ta i initiativ till första kyssen, men då måste han ha flörtat lite tillbaka med mig så jag vet att han är intresserad mer än vänskapligt.

du behöver förstå att det var du som gjorde fel som inte ens kunde flörta lite tillbaka. sluta skyll på att det var kvinnans fel som inte tog initiativ, hon tog ju initiativ och flörtade och du svarade inte ordentligt på flörten, hade du gjort det så kanske hon hade varit den som tagit det sista steget dvs en kyss och mera.

Även blyga människor (oavsett kön) måste svara på flört med lite flört tillbaka för att det ska kunna tas vidare av någon av parterna.
    Varför är det mitt jobb att svara på hennes signaler? Jag har varit på dejt 2 o 3 där vi småretades och det var flirtigt, jag kände nåt, men jag vågade inte göra nåt. Varför gjorde inte kvinnorna nåt? De ville ju. Är det för att generellt så förväntar sig kvinnor att det är mannens jobb? Varför var det mitt fel? Varför det inte deras fel?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:34:09 följande:
    modette.se/livsstil/833808-dejting-darfor-ska-du-ta-forsta-steget

Vad tycker du om det som står här, är det nåt som du har upplevt?
    Ja, alla punkterna är ju rätt. Brukar få höra efteråt att den andre tyckte det var sexigt att jag gjorde det, det gjorde dom glada och på. Alla tycker om att man visar när man är attraherad av dom och inte spelar jobbiga spel. Flirten är ju ett sorts spel men med uppsåt att visa intresse och ha kul.

Det finns inte alls en press för kvinnor att dölja ett intresse som finns säger jag. Kanske på 50-talet men nu är det inte så. Skulle inte kalla kvinnor känsliga alls heller, vet inte varför du tänker det.
  • Anonym (Pollen)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-05-01 14:45:58 följande:
    Ja kolla tex Isabella Scorupco
    Hon är väl en på miljonen utseendemässigt.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:57:32 följande:
    Varför är det mitt jobb att svara på hennes signaler? Jag har varit på dejt 2 o 3 där vi småretades och det var flirtigt, jag kände nåt, men jag vågade inte göra nåt. Varför gjorde inte kvinnorna nåt? De ville ju. Är det för att generellt så förväntar sig kvinnor att det är mannens jobb? Varför var det mitt fel? Varför det inte deras fel?

Om du har varit på många sådana dejter där du märkt deras intresse men inte själv visat ordentligt intresse tillbaka så vågar dom ju inte själva ta de där stora initiativet och steget till en kyss. Kanske du tom utstrålar en osäkerhet som gör att det inte går och avgöra om du faktiskt vill. INGEN lutar sig in i en kyss med någon som verkar ointresserad och inte håller ögonkontakt och visar bekvämlighet att närma sig varandra, det hade inte du heller gjort om du vågat. Om du inte själv tar initiativ så kan du liksom inte klaga, då du inte tydligt visat dom att du velat. Ska du klaga så får du ta upp det med dom.

sen kan det vara så att du dras till kvinnor som själva är extremt blyga precis som du och inte vågar, då står ni där och båda är lika fega och kommer aldrig vidare.

Det finns massor av kvinnor dom tar initiativ när de ändå märker att mannen är intresserad och de kvinnorna bryr sig inte om vem det är som tar det där stora initiativet - så sluta klaga på kvinnor som grupp!!

Det är DU som är den gemensamma nämnaren i dessa "misslyckanden". Antingen går du hela livet och surar över sånt eller så försöker du ta dig framåt och lär dig av dina misstag. Du behöver helt enkelt våga mer om du ska ha en chans, man måste spela för att kunna vinna.

Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?