Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:27:05 följande:
Män måste ju tänka på hur vi uppför oss, då många kvinnor är känsliga. Man är rädd att vara för påflugen, hon kanske inte alls känner som vi tror att hon känner. Och eftersom vi män måste tänka på det, att inte vara för på, för snabbt, så att det upplevs som obehagligt för henne, så är det svårt att veta ibland vad man ska göra, och när. Kvinnor har väl istället pressen på sig att inte visa om de är tända på mannen, för de ska hålla på sig, för att inte framstå på ett visst sätt.
Går du på 2-3 dejter och inte visar något som helst mer intresse än "vänskapsintresse" så är det klart att det rinner ut i sanden eller den andra tröttnar. Om hon skickar signaler och du gillar henne så måste du svara på hennes signaler, annars kan inte hon heller ta initiativ och "vissnar" i sina försök att känna av ditt intresse.
det är helt enkelt inte roligt att dejta någon som inte flörtar tillbaka. Det finns inget som gör att man drivs närmare varandra då. Jag kan mycket väl ta i initiativ till första kyssen, men då måste han ha flörtat lite tillbaka med mig så jag vet att han är intresserad mer än vänskapligt.
du behöver förstå att det var du som gjorde fel som inte ens kunde flörta lite tillbaka. sluta skyll på att det var kvinnans fel som inte tog initiativ, hon tog ju initiativ och flörtade och du svarade inte ordentligt på flörten, hade du gjort det så kanske hon hade varit den som tagit det sista steget dvs en kyss och mera.
Även blyga människor (oavsett kön) måste svara på flört med lite flört tillbaka för att det ska kunna tas vidare av någon av parterna.