• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Mandel
    Anonym (Bitterf*itta) skrev 2024-04-29 18:35:14 följande:
    att kalla någon för lågbegåvad, noll social kompetens och helt sakna självinsikt är bara rent mothugg, sure.  vissa säger att kritisera vissa kvinnor är kvinnohat. Du och några till uppvisar genuint manshat med samma logik.
    Nja, skillnaden är att i alla fall inte jag hatar män som grupp utan ger mothugg till det fåtal som om och om startar trådar här på fl om att kvinnor hånar sexlösa män, varför kvinnor anser att de inte behöver behandla män med respekt, att det är rätt åt kvinnor att de blir oattraktiva över natten deras 50-årsdag,varför kvinnor anser sig ha rätten att håna män för deras kroppar osv.

Hade det varit en tråd per frågeställning hade jag och troligen en hel del andra inte heller haft något problem med det. Och om frågeställaren hade läst svaren och tagit till sig av svaren och tipsen istället för att dagen efter starta en nu tråd med samma ältande så hade man kanske inte direkt dragit parallellen till lågbegåvad, socialt inkompetent osv.
    När mängder av andra trådar kapas av ältandet att min mamma och min syster var dumma mot mig när jag var ung eller att man inte vågade ta steget och fråga den unga snygga kollegan om dejt/ligga för att mamma och syster sa att hon inte vad intresserad osv.

Får liksom inga positiva vibbar alls av den/dessa medlemmar. Det var kanske roligt första gångerna, men efter flera år...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-29 18:40:25 följande:

För att spela djävulens advokat, så när du skriver att "bara om de kunde släppa sina mobiler och gå ut i solen bland folk, skulle det göra en väsentligt skillnad" så är det ett typiskt kvinnligt perspektiv som speglar en kvinnas realitet, inte en mans. För en kvinna gör det säkert stor skillnad för allt hon behöver göra är att visa sig så kommer männen till henne och ju mer hon visar sig desto fler män kommer lägga märke till henne, logiskt. För en man gör det faktiskt i stort sett NOLL skillnad om han är ute i solen eller hemma om han är dålig på att ragga för ingen kvinna kommer ju ragga upp honom så han kommer ju förbli lika obemärkt i solen som hemma. Den enda skillnaden är väl möjligen att den som är ute blir brunare än den andra. Flört
    Det handlar kanske inte om att de ska gå ut i solskenet för att bli uppraggade den dagen, utan för att släppa ältandet, må bättre, testa nya saker och visp så kanske de brunbrända och på ex salsakursen som de hoppar på till hösten någon faktiskt ger dem en flirt - inte första kurstillfället, men så småningom när de lärt sig och varit med på träffar något år eller två så kanske de har en chans.

Vi har alla våra olika bagage att bära och det är okej att ta på sig offerkoftan ibland, men man är sin egen lyckas smed. Fastnar man i koftan som det lätt blir framför datorn så kommer man heller inte ur den och det kommer inte att bli någon förändring i ens liv. Och det är helt ok att inte vilja ha förändring, men då får man acceptera sin situation och sluta älta den här på fl. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-29 18:40:25 följande:

För att spela djävulens advokat, så när du skriver att "bara om de kunde släppa sina mobiler och gå ut i solen bland folk, skulle det göra en väsentligt skillnad" så är det ett typiskt kvinnligt perspektiv som speglar en kvinnas realitet, inte en mans. För en kvinna gör det säkert stor skillnad för allt hon behöver göra är att visa sig så kommer männen till henne och ju mer hon visar sig desto fler män kommer lägga märke till henne, logiskt. För en man gör det faktiskt i stort sett NOLL skillnad om han är ute i solen eller hemma om han är dålig på att ragga för ingen kvinna kommer ju ragga upp honom så han kommer ju förbli lika obemärkt i solen som hemma. Den enda skillnaden är väl möjligen att den som är ute blir brunare än den andra.  // Flört

Så, nja, visst finns det en del män här som det skriker incel om och jag håller med om att de är jobbiga och uppenbart knäppa, MEN det finns en minst lika polariserad och hatisk skara kvinnor på detta forum som inte mister en chans att ge sig på män vid första bästa tillfälle och väger allt som sägs av en man i guldvåg där minsta lilla grej räcker för att trigga igång ett rejält dampanfall och skrikande om incels och kvinnohat. Var och varannan man på detta forum har nog blivit anklagad för att vara kaffedraken och anmäld så fort han sagt något negativt om en kvinna.  

Många av de bittra diskussionerna som utspelar sig i diverse trådar beror nog inte enbart på gnällande incelmän, det drivs lika mycket av deras kvinnliga motpol på FL. Jag tror tex inte att kaffedrakens hundratals trådar skulle ha ens hälften så många inlägg om det inte vore för att vissa kvinnor här verkar vara väldigt lätta att trigga.
    nej det är en väldigt liten del kvinnor som går ut och inte behöver göra någon ansträngning för att män ska dras till dom. I verkligheten så är det väldigt många kvinnor som aldrig får uppmärksamhet. De som får uppmärksamhet är snygga, unga och smala. Vi andra gråa möss behöver anstränga oss precis som män med att skicka ut positiva signaler och vara öppna för nya kontakter.

ska man generalisera så är män mindre selektiva än kvinnor och därmed öppna för bredare grupp. Medans kvinnor är försiktigare i vem dom kan tänka sig för att inte bli någons "bättre än inget".

män fiskar med nät och kvinnor med spö.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-30 08:55:29 följande:
    Det handlar kanske inte om att de ska gå ut i solskenet för att bli uppraggade den dagen, utan för att släppa ältandet, må bättre, testa nya saker och visp så kanske de brunbrända och på ex salsakursen som de hoppar på till hösten någon faktiskt ger dem en flirt - inte första kurstillfället, men så småningom när de lärt sig och varit med på träffar något år eller två så kanske de har en chans.

Vi har alla våra olika bagage att bära och det är okej att ta på sig offerkoftan ibland, men man är sin egen lyckas smed. Fastnar man i koftan som det lätt blir framför datorn så kommer man heller inte ur den och det kommer inte att bli någon förändring i ens liv. Och det är helt ok att inte vilja ha förändring, men då får man acceptera sin situation och sluta älta den här på fl. 
    Du har rätt här. Jag har själv offerkoftan på men vet att jag har stor del i det själv. Lyssnat för mycket på kvinnor, och är för känslig, ältar gammalt, och blivit bitter för ingen vill ha mig, jag kommer aldrig träffa nån, buhu snyft. Men som jag skrev till en man i en annan tråd, det är en tröst att tänka att om man försökt med en kvinna som inte kände attraktion, då är det inget man kan göra. Bara så det är. Kvinnor har velat ha mig men då kände inte jag attraktion. Alla har olika smak, så det är bara att fortsätta försöka. Och försöka tänka att man faktiskt har nåt som rätt person attraheras av.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-04-30 08:43:50 följande:
    Nja, skillnaden är att i alla fall inte jag hatar män som grupp utan ger mothugg till det fåtal som om och om startar trådar här på fl om att kvinnor hånar sexlösa män, varför kvinnor anser att de inte behöver behandla män med respekt, att det är rätt åt kvinnor att de blir oattraktiva över natten deras 50-årsdag,varför kvinnor anser sig ha rätten att håna män för deras kroppar osv.

Hade det varit en tråd per frågeställning hade jag och troligen en hel del andra inte heller haft något problem med det. Och om frågeställaren hade läst svaren och tagit till sig av svaren och tipsen istället för att dagen efter starta en nu tråd med samma ältande så hade man kanske inte direkt dragit parallellen till lågbegåvad, socialt inkompetent osv.
    När mängder av andra trådar kapas av ältandet att min mamma och min syster var dumma mot mig när jag var ung eller att man inte vågade ta steget och fråga den unga snygga kollegan om dejt/ligga för att mamma och syster sa att hon inte vad intresserad osv.

Får liksom inga positiva vibbar alls av den/dessa medlemmar. Det var kanske roligt första gångerna, men efter flera år...
    Här vill jag försvara mig lite. Jag är tydlig med att jag inte kritiserar alla kvinnor. 
    Och jag har varit tydlig med att jag gör det som jag själv, trots vad kvinnor säger. Jag stötte på tjejen, och träffade den andra ännu yngre tjejen. För jag ville det själv. Jag styrs inte av kvinnor. Men jag stör på mig att många har dubbelmoral.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:26:40 följande:
    Här vill jag försvara mig lite. Jag är tydlig med att jag inte kritiserar alla kvinnor. 
    Och jag har varit tydlig med att jag gör det som jag själv, trots vad kvinnor säger. Jag stötte på tjejen, och träffade den andra ännu yngre tjejen. För jag ville det själv. Jag styrs inte av kvinnor. Men jag stör på mig att många har dubbelmoral.
    Jag lägger mig inte i kvinnors liv, talar inte om för kvinnor vilka de får träffa, vad fel det är osv. Det angår inte mig. Som min syster t ex som träffade en mycket yngre man. Trots att hon sa till mig att jag inte skulle träffa yngre tjejer och att man inte kan ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad, så sa jag inget när hon träffade en mycket yngre man.
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-30 10:26:40 följande:
    Tror tyvärr inte du inser vad många kvinnor har för bild av dig, du har din bild av hur du är, men folk ser ju bara den du visar och här på FL går kvinnor på vad du skriver och du kanske inte klagar på kvinnor till folk IRL men här ser ju alla bara dina trådar och det är ett upprepande av negativitet som du skriver om kvinnor och det är det alla läser så då uppfattas du som en klagande,  gnällande framför allt ältande person när det gäller kvinnor, det blir ju så du uppfattas, vi ser ju inte dina andra sidor, så när många kvinnor skriver att dom uppfattar dig så som jag skrev är det för att du bara tar upp samma negativa saker om kvinnor och då blir det den bild många får. Sen säger du att du är annorlunda men hur ska folk veta det när det bara är dom ältande trådarna vi ser.
    Så många uppfattar dig på ett annat sätt än du själv gör och det för du förstå
    vill du inte det får du tänka på hur du framställer dig i dina trådar.
    När många anser samma sak om en får man tänka till varför det är så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-04-30 10:40:21 följande:
    Tror tyvärr inte du inser vad många kvinnor har för bild av dig, du har din bild av hur du är, men folk ser ju bara den du visar och här på FL går kvinnor på vad du skriver och du kanske inte klagar på kvinnor till folk IRL men här ser ju alla bara dina trådar och det är ett upprepande av negativitet som du skriver om kvinnor och det är det alla läser så då uppfattas du som en klagande,  gnällande framför allt ältande person när det gäller kvinnor, det blir ju så du uppfattas, vi ser ju inte dina andra sidor, så när många kvinnor skriver att dom uppfattar dig så som jag skrev är det för att du bara tar upp samma negativa saker om kvinnor och då blir det den bild många får. Sen säger du att du är annorlunda men hur ska folk veta det när det bara är dom ältande trådarna vi ser.
    Så många uppfattar dig på ett annat sätt än du själv gör och det för du förstå
    vill du inte det får du tänka på hur du framställer dig i dina trådar.
    När många anser samma sak om en får man tänka till varför det är så.
    Jag vet vad många kvinnor har för bild av mig, och det är helt ok. Vissa har bestämt sig helt enkelt och ser inte de positiva sakerna jag skriver. Jag kommer inte ändra på mig, bara för att vissa kvinnor inte tål att man kritiserar kvinnor som beter sig illa.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 09:15:13 följande:
    nej det är en väldigt liten del kvinnor som går ut och inte behöver göra någon ansträngning för att män ska dras till dom. I verkligheten så är det väldigt många kvinnor som aldrig får uppmärksamhet. De som får uppmärksamhet är snygga, unga och smala. Vi andra gråa möss behöver anstränga oss precis som män med att skicka ut positiva signaler och vara öppna för nya kontakter.

ska man generalisera så är män mindre selektiva än kvinnor och därmed öppna för bredare grupp. Medans kvinnor är försiktigare i vem dom kan tänka sig för att inte bli någons "bättre än inget".

män fiskar med nät och kvinnor med spö.

En kvinna behöver bara skapa ett konto på valfri dejting sajt för att män ska kontakta henne. En kvinna behöver bara gå ut på valfri ställe för män ska kontakta henne. Men du menar att det är precis samma sak som att själv vara den som tar kontakt med 150 kvinnor på sajter, själv vara den som tar kontakt med kvinnor ute.

Tack för att du så tydligt bekräftar min poäng, de flesta kvinnor verkar ha NOLL förståelse för hur verkligheten ser ut för män utan utgår ifrån sina egen verklighet och tror att det gäller för män med. Det gör det inte, det är två helt skilda verkligheter som har olika kriterier och svårigheter.

OBS! Detta är INTE en tävling i vem som är det största offret eller vinnaren, vem har det lättast eller jobbigast. Min poäng är ATT verkligheten kring dejting faktiskt är väldigt olika för kvinnor och män. Och att det väldigt märkligt att personer som bevisligen har noll koll på hur verkligheten ser ut för män kan ha så fasta åsikter om saker de bevisligen inte vet något om. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 13:00:57 följande:

En kvinna behöver bara skapa ett konto på valfri dejting sajt för att män ska kontakta henne. En kvinna behöver bara gå ut på valfri ställe för män ska kontakta henne. Men du menar att det är precis samma sak som att själv vara den som tar kontakt med 150 kvinnor på sajter, själv vara den som tar kontakt med kvinnor ute.

Tack för att du så tydligt bekräftar min poäng, de flesta kvinnor verkar ha NOLL förståelse för hur verkligheten ser ut för män utan utgår ifrån sina egen verklighet och tror att det gäller för män med. Det gör det inte, det är två helt skilda verkligheter som har olika kriterier och svårigheter.

OBS! Detta är INTE en tävling i vem som är det största offret eller vinnaren, vem har det lättast eller jobbigast. Min poäng är ATT verkligheten kring dejting faktiskt är väldigt olika för kvinnor och män. Och att det väldigt märkligt att personer som bevisligen har noll koll på hur verkligheten ser ut för män kan ha så fasta åsikter om saker de bevisligen inte vet något om. 
    Är det rätt män som kontaktar då? 145 av 150 som man inte är intresserad av är inget värt för mig. Det blir svårt att sålla igenom alla dom som inte är på samma nivå. Och är det ens välkommet att bli kontaktad irl av främlingar om det inte är vänskapligt..inte för mig.

Hade noll problem att vara den drivande när jag var singel, visst det svider lite om det inte faller väl ut men sånt är livet.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?