• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (martin)
    Anonym (SL) skrev 2024-04-28 06:09:21 följande:
    Så du tycker Leif G w är attraktiv? Eftersom du väljer honom som exempel.
    Nja, alla tänder vi på olika..

Sen beskriver du hans fru som snygg...men hur går det ihop med din teori. Hon är väl en bra bit över 60, närmare 70...och borde enligt dig vara den fula i paret...

Även om pendeln svänger som du tror så är det fortfarande vissa män som dessvärre aldrig blir valda...kvinnor väljer med andra parametrar än utseende...och bitterhet och illa dolt kvinnoförakt ligger inte högt på listan av önskvärda egenskaper...
    Hon var 38 år när de träffades och han var en fet 50-åring.

Exakt, jag har all tid i världen på mig att hitta någon eftersom kvinnor väljer efter annat än utseende. För er mobbare stannar den biologiska klockan och sen går det utför. Tänk på det när ni kommer med era hån.
  • Anonym (martin)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-04-28 08:50:00 följande:
    Jag håller inte med om det. Kvinnor är generellt mycket bättre på att leva en sund livsstil, äta nyttigare och hålla sig fräschare. De är också mer för att hålla sin kropp i trim och använda botox, sminka sig snyggt och klä sig snyggt.
    En femtioårig kvinna ser nästan alltid yngre ut än en femtioår man. De lever helt enkelt sundare.
    Botox ser hemskt ut. Inbilla dig inte att det går att förhindra åldrandet.
  • Anonym (martin)
    Anonym (Nyseparerad) skrev 2024-04-28 09:09:03 följande:

Är just nyseparerad, fyller 48 senare i år. Är inte ett dugg orolig för om jag ska hitta någon ny eller inte. Skiter faktiskt högaktningsfullt i det. Blir det så blir det. 

Vad gäller hur gammal jag ser ut så är det tydligen betydligt yngre ut. Oftast leggad på bolaget de få gånger jag handlar där. För några veckor sedan på OKQ8 då jag handlade 3,5or åt nyblivna exet. Inte ett endaste grått hårstrå, inte mycket rynkor. Kommer snarare att se yngre och gladare ut framöver och må så mycket bättre. 

Vad gäller exet så har han bara blivit tjockare med åren och definitivt inte snyggare.

Han har större chans att hitta någon än dig fast han är tjock.
  • Anonym (martin)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-04-28 09:27:52 följande:

TS vilken tråkig attityd du har.
    Åldrande hör till livet. Har vi tur får vi vara med om det
    Om en man/kvinna lämnar parter pga åldrande så är det inte någon som man bör starta ett liv med.
    "Offerkofte personlighet" är inte attraktivt alls.

Jag hade inte haft en tråkig attityd om ni inte ha mobbat sexlösa män.
  • Anonym (Martin x2)

Jag vet inte om jag håller med dig. Är 36 och nu har en del av vännerna (31-49) börjat gå isär från fruar eller sambos. Är ganska få av dom som lyckats bra på dejtingsidan, medan deras ex blir uppvaktade.

Eller måste de bli ännu äldre innan de uppskattas?

• Anonym (Martin x2)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:10:30 följande:
    Jag hade inte haft en tråkig attityd om ni inte ha mobbat sexlösa män.
    Var läser du att sexlösa män mobbas?
    Jag ser ibland att kvinnor ryter ifrån till incels med idéer som är helt galna, men inte att sexlösa skulle mobbas.
    Har du länk till nån tråd så jag kan se?
  • Anonym (Pollen)

Ja, kvinnors utseende och ungdom värderas högre än mäns. Mäns prestation och framgång värderas högre än kvinnors när det kommer till partnerval.

Men det känns döfött att diskutera det på Familjeliv, eftersom det bara kommer dra till sig alla krigslystna individer här och det kommer inte att komma något konstruktivt ur detta.

• Anonym (martin)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-04-28 17:52:25 följande:
    Jag anser inte att man ska håna någon och har aldrig hånat sexlösa män men när du går på kvinnor över en viss ålder blir det som att mobb offret mobbar andra som inte alls har med saken att göra.
    Alla kvinnor över 50 hånar inte sexlösa män och du ska inte håna andra bara för att dom har en viss ålder.

Du beter dig vidrigt och mobbar själv andra det säger mycket om dig som person.
    Otrevlig egenskap du har. Klaga inte när du själv ger dig på folk!!!!!!
    Lägg bara ner de flesta kvinnor hånar inte sexlösa män men du däremot ger dig på alla kvinnor över en viss ålder.

Jag känner sympati för folk som mobbas eller hånas men om sen gör exakt likadant själv då känner jag noll empati och respekt!
    Du beter dig skamligt!!!!!!!!!
    De flesta kvinnor här hånar sexlösa män. Varför ser man nästan aldrig någon som försvarar sexlösa män?
  • Anonym (Martin x2)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:15:49 följande:
    De flesta kvinnor här hånar sexlösa män. Varför ser man nästan aldrig någon som försvarar sexlösa män?
    Varför behöver sexlösa män försvaras?
    Visa mig en tråd så kan jag skriva!
  • Anonym (martin)
    Fiona M skrev 2024-04-28 17:54:05 följande:

Du avslöjar bara din bitterhet TS. 

Min bitterhet är berättigad. 
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?