• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 00:09:03 följande:
    Skrev inget om det, bara om hans senaste fru som är snygg trots att han är lönnfet.
    Du är ju för fan inte på riktigt? Hur är han lönnfet?!?!
    Han är ju smäll-jävla-fet?!
  • Anonym (Gift mamma)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 22:23:23 följande:
    Det är ingen hemlighet direkt. Ja, jag är bitter.
    Bitterhet är extremt oattraktivt, ja.

Jag är 45 år, så närmar mig 50. 
    Har inga problem med att åldras, jag har redan varit ung och vacker med allt vad det innebär.
    Har fött fem barn.    
    Om min man lämnar mig för en yngre tjej, så är det hans val.    

Jag är ingen bitter människa, jag uppskattar det jag har, och de som inte vill vara med mig är inga jag vill vara med heller.
  • Anonym (L)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Oj, jag har aldrig känt mig så attraktiv som nu vid 50+. Kul för mig! Dock brukar jag ju inte håna sexlösa män. Eller nån annan heller för den delen. Om min man lämnar mig så gör han, det är upp till honom. 

Om jag inte dör nu kommer jag att åldras mer, det gör vi alla, kvinnor som män. Alternativet mot att åldras är ju värre. 
  • Anonym

Tidernas sämsta rebell.
    Du inser alltså att du inte kommer att få sex förrän tidigast vid en ålder av 50 år och tror att detta då kommer att påverka någon annan än dig, den som tveksamt ställt upp samt de som ser eller känner lukten?
    Att andra på fullaste allvar kommer att känna sig träffade eller bli det minsta påverkade?
    Var du rebell. Du är ganska tacksam och harmlös som sådan.

• Anonym (Gift mamma)

Jag tycker inte att äldre män är attraktiva, det har jag aldrig tyckt.
    Har aldrig hört om någon tjej/kvinna som attraheras av äldre män pga deras ålder.   
    Bortsett från vissa kändisar då, fast där är det inte just åldern som är det attraktiva.   Få kvinnor attraheras av just ålderdomen.

Tänker du att när du blir gammal så kommer du plötsligt bli attraktiv för yngre kvinnor, som inte funnit dig attraktiv innan du blev "gammal"? 

• Anonym (Rättvisa för vem ?)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:

För det första är livet inte rättvist och efter några år är attraktionen man kände en gång nästan om inte helt borta.

De flesta av oss lär sig att överse med denna brist och relationen tuffar på . Vi ställer upp på familjen och är nöjda med det.

Andra gör det inte och relationen dör. 
  • Anonym (H)

Tycker min man blir mer attraktiv när han blivit äldre, han fyllde 54 nyss. Jag är två år äldre och upplever imte att hans intresse för mig minskat - tvärtom är vi i en fas då vi har mer tid för varann då barnen är mer självgående

• Anonym (Isa)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:38:01 följande:
    Yngre män som vill vara swingers med dig och din man räknas inte.

Jag pratar om möjligheten att hitta en normal respektabel man för ett monogamt förhållande.
    Du missuppfattade nog mig.. eller så var det jag som skrev fel..

Men vi är absolut inte swingers...hell no! Sånt tänder inte jag på.

Dom män som jag har träffat är helt normala män i sina bästa år och vi har faktiskt varit monogama och respektabla..utan min man.haha.

Så skulle jag inte ha varit gift med en annan man,  så skulle jag ha varit tillsammans med dom männen..Inte samtidigt såklart.
    Någon måtta får det ju vara, men jag har inte haft en älskare som jag inte velat vara tillsammans med iaf..och som jag inte har tyckt om..
  • Anonym (Inte coolt)

Dom flesta män blir tunnhåriga eller flintskalliga i 40-50 årsåldern. Skulle inte tro att unga tjejer är intresserade av en sån man. Däremot många kvinnor håller stilen, långt upp i åldern. 

• Anonym (SL)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 00:07:26 följande:
    Upprättelse i form av att män blir mer attraktiva med åldern, till skillnad från kvinnor. Då är det kvinnorna som blir ensamma.

Jag behöver inte böga loss, för pendeln kommer svänga och slå tillbaka mot er mobbare ju äldre ni blir.
    Så du tycker Leif G w är attraktiv? Eftersom du väljer honom som exempel.
    Nja, alla tänder vi på olika..

Sen beskriver du hans fru som snygg...men hur går det ihop med din teori. Hon är väl en bra bit över 60, närmare 70...och borde enligt dig vara den fula i paret...

Även om pendeln svänger som du tror så är det fortfarande vissa män som dessvärre aldrig blir valda...kvinnor väljer med andra parametrar än utseende...och bitterhet och illa dolt kvinnoförakt ligger inte högt på listan av önskvärda egenskaper...
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?