Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 15:55:55 följande:
Jag har provat det och jag har manliga vänner som är singlar. Jag fattar att det är svårare och känns uppgivet för många och av båda könen och av olika anledningar.
jag har dejtat kvinnor med och det är faktiskt inte så svårt, men kanske för jag faktiskt är en kvinna och vet vad jag själv hade funnit attraktivt i kontaktförsök.
Om du är kvinna och dejtar andra kvinnor så är du förmodligen bisexuell och det i sig är ju förmodligen en betydligt snävare marknad än för heterosexuella så det är ju kanske inte så konstigt att det var lättare för dig som bisexuell att få kontakt med en annan bisexuell kvinna. Så min gissning är att den smidigheten främst berodde på sexuell läggning och inte på kön.
Det jag upplever ofta på dejtsidor är att många män inte letar efter en djupare vänskap, de vill inte lära känna utan ser kvinnor som något annorlunda väsen som de vill "ha" men inte anstränga sig eller faktiskt förstå djupare. De är både dåliga på att kommunicera och att flörta.
Ja för ingen eller vettiga män som söker något seriös kommer ju vara kvar på den marknaden, de som är kvar är de som INTE är seriösa och då är det ju kanske inte så konstigt att det just det du ser. Om man befinner sig i ett dårhus, är det så konstigt om det är just galningar man träffar på?
För många av oss så handlar det inte om att få många mail eller likes, utan vi vill hitta en bra match med gemensam nyfikenhet och kemi. En i taget princip. Vi orkar inte chatta med många parallellt och gå på hundra dejter och spela massa spel.
Japp men så är det ju för vettiga män oxå, de gillar inte att kufäktas med kåtbockar om kräsna kvinnor så de lägger ner och vettiga kvinnor blir ju tvungna att vara kräsna för att värja sig mot kåtbockar, det är ett hjul som driver sig självt typ.
Men som kvinna som söker man så kvittar det om vi försöker "nischa" oss i profilen för att begränsa urvalet, för den stora skaran män bryr sig inte om vem jag är och vad jag söker utan bara vad han söker (och han vill inte begränsa sig i sin sökning då han tror att han kanske då missar ett knull. men i slutändan så missar han de som faktiskt hade matchat honom om han bara visat lite mer av sina drömmar och personlighet).
Japp som kvinna är man nog så illa tvungen att bli kräsen om man blir konstant överöst men "ska vi knulla" meddelande. Men samtidigt så leder ju den nödvändiga selektiviteten till att seriösa men tröttar på att försöka och lägger ner.... som sagt, ett hjul som driver sig självt.