Inlägg från: Anonym (feltänk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (feltänk)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:
    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

Tankevurpan med att tro att hon kommer vara ensam för att gubben drar med en yngre brud är att så länge hon har en fungerande fiffi så kommer hon aldrig bli ensam om hon själv inte vill det, det kommer alltid finnas nån som vill ha henne och så är det ju inte för män så det går liksom inte att jämföra.

Så ditt något bittra piskrapp mot kvinnor som förmodligen bottnar i att du känner dig frustrerad över att bli ständigt bortvald liknar mer ett självmål, eller hur kaffedraken?
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:17:25 följande:
    Min bitterhet är berättigad. 

Nej, det är självvald genom att använda FL som "terapi" istället för att gå i riktigt terapi.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Är_en_av_dem) skrev 2024-04-29 17:16:54 följande:
    Ja, märkligt att de inte själva ser vad de faller på. Social kompetens får man inte genom att gnälla på kvinnor på nätet. Bara det om de kunde släppa sina mobiler och gå ut i solen bland folk, skulle kanske göra en väsentlig skillnad för dem.

För att spela djävulens advokat, så när du skriver att "bara om de kunde släppa sina mobiler och gå ut i solen bland folk, skulle det göra en väsentligt skillnad" så är det ett typiskt kvinnligt perspektiv som speglar en kvinnas realitet, inte en mans. För en kvinna gör det säkert stor skillnad för allt hon behöver göra är att visa sig så kommer männen till henne och ju mer hon visar sig desto fler män kommer lägga märke till henne, logiskt. För en man gör det faktiskt i stort sett NOLL skillnad om han är ute i solen eller hemma om han är dålig på att ragga för ingen kvinna kommer ju ragga upp honom så han kommer ju förbli lika obemärkt i solen som hemma. Den enda skillnaden är väl möjligen att den som är ute blir brunare än den andra. Flört

Så, nja, visst finns det en del män här som det skriker incel om och jag håller med om att de är jobbiga och uppenbart knäppa, MEN det finns en minst lika polariserad och hatisk skara kvinnor på detta forum som inte mister en chans att ge sig på män vid första bästa tillfälle och väger allt som sägs av en man i guldvåg där minsta lilla grej räcker för att trigga igång ett rejält dampanfall och skrikande om incels och kvinnohat. Var och varannan man på detta forum har nog blivit anklagad för att vara kaffedraken och anmäld så fort han sagt något negativt om en kvinna.  

Många av de bittra diskussionerna som utspelar sig i diverse trådar beror nog inte enbart på gnällande incelmän, det drivs lika mycket av deras kvinnliga motpol på FL. Jag tror tex inte att kaffedrakens hundratals trådar skulle ha ens hälften så många inlägg om det inte vore för att vissa kvinnor här verkar vara väldigt lätta att trigga.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Donna) skrev 2024-04-29 18:44:05 följande:

Jag tycker att män blir oattraktiva med åldern. Själv är jag fortfarande både smal och snygg.
    Så, jag lever i en realtion med en 12 år yngre man.

Vilken man alltså!

Sorry to rain on your parade, men ska jag vara ärligt så tror jag faktiskt inte det beror på att du är så snygg som du verkar tro Donna, det beror nog snarare på att du har en fitta och det är allt som behövs för att få en man.Cool
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 09:15:13 följande:
    nej det är en väldigt liten del kvinnor som går ut och inte behöver göra någon ansträngning för att män ska dras till dom. I verkligheten så är det väldigt många kvinnor som aldrig får uppmärksamhet. De som får uppmärksamhet är snygga, unga och smala. Vi andra gråa möss behöver anstränga oss precis som män med att skicka ut positiva signaler och vara öppna för nya kontakter.

ska man generalisera så är män mindre selektiva än kvinnor och därmed öppna för bredare grupp. Medans kvinnor är försiktigare i vem dom kan tänka sig för att inte bli någons "bättre än inget".

män fiskar med nät och kvinnor med spö.

En kvinna behöver bara skapa ett konto på valfri dejting sajt för att män ska kontakta henne. En kvinna behöver bara gå ut på valfri ställe för män ska kontakta henne. Men du menar att det är precis samma sak som att själv vara den som tar kontakt med 150 kvinnor på sajter, själv vara den som tar kontakt med kvinnor ute.

Tack för att du så tydligt bekräftar min poäng, de flesta kvinnor verkar ha NOLL förståelse för hur verkligheten ser ut för män utan utgår ifrån sina egen verklighet och tror att det gäller för män med. Det gör det inte, det är två helt skilda verkligheter som har olika kriterier och svårigheter.

OBS! Detta är INTE en tävling i vem som är det största offret eller vinnaren, vem har det lättast eller jobbigast. Min poäng är ATT verkligheten kring dejting faktiskt är väldigt olika för kvinnor och män. Och att det väldigt märkligt att personer som bevisligen har noll koll på hur verkligheten ser ut för män kan ha så fasta åsikter om saker de bevisligen inte vet något om. 
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 13:19:33 följande:
    Är det rätt män som kontaktar då? 145 av 150 som man inte är intresserad av är inget värt för mig. Det blir svårt att sålla igenom alla dom som inte är på samma nivå. Och är det ens välkommet att bli kontaktad irl av främlingar om det inte är vänskapligt..inte för mig.

Hade noll problem att vara den drivande när jag var singel, visst det svider lite om det inte faller väl ut men sånt är livet.

Din fråga är lite som att säga, om det finns 150 restauranger, serverar alla dessa rätt mat som just jag vill ha då? Givetvis kommer alla restauranger inte servera den mat just du vill ha, men det är FORTFARANDE väldigt stor skillnad mellan att ha 150 restauranger som skickar inbjudningar till dig som du kan välja mellan och att inte ha några inbjudningar alls. Så ja det är faktiskt väldigt helt olika verkligheter män och kvinnor ställs inför på dejting marknaden och det är urlöjligt att låtsas som att det inte är så.

Ja alla säger ju det, jag har minsann inga problem med att vara drivande, men i praktiken så är det ju väldigt få kvinnor som är det, eller hur? Å andra sidan så är det väl kanske ganska självförklarande, kommer andra till dig så behöver ju du inte vara drivande, det löser ju sig ändå. 

Det är är inte direkt rocket science, så är det för de allra flesta däggdjur, och människor är inget undantag. Hur man fångar en kvinnas intresse så hon ska välja just dig är något alla män alla behöver lära sig under sin uppväxt, oftast sker det under tonåren, dock bli alla inte lika bra på det, i hård konkurrens kommer det alltid finnas vinnare och förlorare. Oftast jämnar det ut sig i längden för alla kvinnor kan heller inte alltid få just den man de önskat sig.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 14:19:54 följande:

Jag vet mycket väl hur dejting ser ut för män och för mig som kvinna.
    jag vill inte ha 150 män som skriver till mig bara för att jag är kvinna så fort jag reggar mig på en dejtingsida. Det är rätt jobbigt och oftast inte män som är som jag, utan ensamma män som desperat försöker med alla.

Detta beteendet är det jag försökte påpeka. Var lite mer selektiva med de ni skickar till (så som kvinnor är) och letar  efter en riktig "match" där ni faktiskt har något gemensamt och är på samma plats i livet. Att jag är kvinna och har en fitta verkar vara många mäns baskrav och det är inget som intresserar mig och jag kallar inte de kontaktförsöken som "ragg" ens.
    vill jag träffa någon som är på samma plan i livet och med värderingar så behöver jag själv titta runt och skicka flörtar. 

den enda fördelen med att vara kvinna i dejting är att man kan få ligga (ons) om man vill. Men få kvinnor utnyttjar detta då de oftast söker mer seriöst eller långvarigt än ett dåligt ligg med någon som allt för ofta ändå inte bryr sig om min upplevelse eller behov.

En till som inte kan skilja vilja och kunna, som inte kan skilja på ATT ha 150 att välja mellan och inte ha något att välja mellan alls. Att ha 150 val men inte gilla någon av dem är INTE samma sak som att inte ha något att välja mellan alls.

Ingen (utom möjligen kaffedraken) säger att du bara måste välja varenda en av dessa 150. Det jag säger är ATT det faktisk är skillnad på att ha 150 kandidater att välja mellan och att vara en av dessa 150 kandidater som du ska välja mellan. Det borde vara ganska självförklarande men är tydligen en jättekänslig fråga som alltid leder till ändlösa diskussioner.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 14:36:41 följande:

Btw, nej det är ingen tävling i vem som har det svårast. Jag fattar att det känns trist att inte lyckas få kontakt med någon alls på en dejtsida. Men i slutändan så handlar det om hur man försöker och vad för förväntningar man har. Om man skickar 300
       "hej snygging"
       "du verkar intressant"
       "vill du knulla"
       "du ser bystig ut"
    samtidigt som en massa andra män gör samma inne på hp så har man nog låg förståelse för vad som krävs för att få igång ett vettigt samtal och en skev bild på vad för slags ansträngning som behövs för att trigga igång nyfikenhet.

jag kan bara säga att sånt här har gjort att jag tappat lusten att vara med på dejtingsidor. Det är en massa "spam" man behöver sålla genom för att kanske kanske (på egen hand) hitta någon man känner nyfikenhet och kemi för, som sen ändå kommer ghosta en efter några dejter som tillslut leder till sex.

jag smärtar för de som verkligen vill träffa någon men inte lyckas, men tricket där är att ta en tjejkompis, mamma eller liknande till hjälp både med bilder och profil och hur man inleder och underhåller ett samtal.
    de gånger jag bett om råd av manliga vänner eller min bror och delat med mig av min erfarenhet med en specifik dejt så får jag alltid svaret "han är helt enkelt inte intresserad av dig, hade han varit det så hade han visat det".

Det är det här som är så lustig med såna här diskussioner, du skriver själv i klartext att du får en massa "spam" som du behöver sålla bort men förnekar ändå att det skulle vara någon skillnad mellan kvinnor och män på dejtingmarknade. Tro du män oxå blir spammade med 300 "hej snygging", "du verkar intressant", "vill du knulla" meddelanden?

Gör ett enkelt experiment, prova o skapa ett konto som en man på någon av dessa sajter och försök få kontakt med en kvinna så får du snart se om det är så enkelt som att "bara säga rätt saker" och så kan du jämföra med ditt verkliga konto och se om det är så lika?

Hela dejting träsket är ju trasig för både kvinnor och män. Någorlunda mentalt friska kvinnor som söker nåt seröst blir dränkta av "vill du knulla" förslag, blir tvungna att bli extrem kräsna för att värja sig mot alla kåtbockar eller tappar snabbt intresset och lägger ner. Någorlunda mentalt friska män som söker nåt seriöst inser snabbt det lönlösa i att kukfäktas med 300 kåtbockar för att försöka fånga kräsna kvinnors intresse, tappar intresset och lägger ner.

Jag har ett flertal vänner av båda könen som provat och lagt ner av samma anledning, samtliga är välutbildade med ordnad ekonomi och långa relationer bakom sig och alla säger samma sak, det är helt jävla omöjligt att försöka hitta en någorlunda vettig människa i det dårhuset, inte värt det. Samtliga valde medvetet valt att leva ensamma istället. Några lyckades senare träffa en partner på andra sätt, oftast av ren slump, andra är ff singlar och trivs bra med det.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 15:31:10 följande:
    Om 145 av restaurangerna har mat du inte tål eller blir magsjuk av så är det väl inget värt? Jag låtsas inte att det inte är skillnad men dom som blivit mina partners som jag träffat på tinder är 1/1000 kanske som det ens varit värt att träffa. Varför är inte män extremt mycket mer selektiva än dom är? Det är av noll intresse med någon som skriver tråkigt utan nåt som fångar just mitt intresse oavsett utseende.

Det är nog olika ja, men jag är ju framåt på jobbet så jag är det såklart privat med. Nej, är det inte rätt personer som kommer till mig så spelar det ingen roll. Ett fåtal har varit intressanta men då rör det sig om jobbflirtar t ex där båda varit drivande. 

Får man aldrig något intresse från någon så finns det orsaker, då får man självrannsaka. Eller gilla läget. Att skaffa en partner är lite som vänskaper, har man lätt att få nya vänner så är det saker som klaffar. Ett socialt samspel man behärskar.
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Haha) skrev 2024-04-30 15:44:38 följande:
    Jag håller inte med. För mig är det samma sak. Att gå på en ointressant dejt skulle jag inte göra, gör hellre rent ugnen den tiden. Det är mkt värre att träffa någon man inte är attraherad av än att vara själv. Du menar nog att det känns bättre att bli tillfrågad om dejt av quasimodo men så ser inte jag det, tvärtom. Om du är hetero, tänk dig att du har 145 gaykillar som inget hellre vill än att rycka kalsingarna av dig, blir du glad av det? 
    Jag tror du skulle behöva lära dig skilja på känsloargument och faktiska argument. Men vill du tro att ha en massa val som man inte gillar och inte ha några val alls är samma sak så får du väl tro det.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 15:55:55 följande:

Jag har provat det och jag har manliga vänner som är singlar. Jag fattar att det är svårare och känns uppgivet för många och av båda könen och av olika anledningar.
    jag har dejtat kvinnor med och det är faktiskt inte så svårt, men kanske för jag faktiskt är en kvinna och vet vad jag själv hade funnit attraktivt i kontaktförsök.

Om du är kvinna och dejtar andra kvinnor så är du förmodligen bisexuell och det i sig är ju förmodligen en betydligt snävare marknad än för heterosexuella så det är ju kanske inte så konstigt att det var lättare för dig som bisexuell att få kontakt med en annan bisexuell kvinna. Så min gissning är att den smidigheten främst berodde på sexuell läggning och inte på kön.

Det jag upplever ofta på dejtsidor är att många män inte letar efter en djupare vänskap, de vill inte lära känna utan ser kvinnor som något annorlunda väsen som de vill "ha" men inte anstränga sig eller faktiskt förstå djupare. De är både dåliga på att kommunicera och att flörta.

Ja för ingen eller vettiga män som söker något seriös kommer ju vara kvar på den marknaden, de som är kvar är de som INTE är seriösa och då är det ju kanske inte så konstigt att det just det du ser. Om man befinner sig i ett dårhus, är det så konstigt om det är just galningar man träffar på?

För många av oss så handlar det inte om att få många mail eller likes, utan vi vill hitta en bra match med gemensam nyfikenhet och kemi. En i taget princip. Vi orkar inte chatta med många parallellt och gå på hundra dejter och spela massa spel.

Japp men så är det ju för vettiga män oxå, de gillar inte att kufäktas med kåtbockar om kräsna kvinnor så de lägger ner och vettiga kvinnor blir ju tvungna att vara  kräsna för att värja sig mot kåtbockar, det är ett hjul som driver sig självt typ. 

Men som kvinna som söker man så kvittar det om vi försöker "nischa" oss i profilen för att begränsa urvalet, för den stora skaran män bryr sig inte om vem jag är och vad jag söker utan bara vad han söker (och han vill inte begränsa sig i sin sökning då han tror att han kanske då missar ett knull. men i slutändan så missar han de som faktiskt hade matchat honom om han bara visat lite mer av sina drömmar och personlighet).

Japp som kvinna är man nog så illa tvungen att bli kräsen om man blir konstant överöst men "ska vi knulla" meddelande. Men samtidigt så leder ju den nödvändiga selektiviteten till att seriösa men tröttar på att försöka och lägger ner.... som sagt, ett hjul som driver sig självt.  

• Anonym (feltänk)
    Anonym (Lol) skrev 2024-04-30 17:02:39 följande:

Men hur skulle du känna som hetroman om du fick 150 mail från gaymän varje gång du går med i en dejtsida? Skulle du känna dig lite positiv som att du har en massa val eller skulle du känna dig äcklad och vara på din vakt?

jag tycker denna jämförelse var väldigt bra. För det är så det känns. Män som inte läst min profil eller lever i samma värld som jag hör av sig och undrar om jag kan tänka mig och knulla. Män som är 30 år yngre, 30år äldre, män som är arbetslösa eller lever 30mil bort ute i skogen, män som inte matchar min livsstils alls. Det handlar inte bara om utseende utan att hela vår värld är totalt annorlunda. Det finns ingen logik i de kontaktförsöken och i de perioder det kommer många så börjar man tvivla på om män som grupp lever i en fantasivärld vilket för att man tappar den lust och nyfikenhet som tidigare fanns. 

lägg på att vi är uppväxta med att alltid behöva vara försiktiga och se oss om när vi går ensamma hem på kvällen. Hur vi lärt oss att undvika ögonkontakt med främmande män på tåget eller krogen då det kan bli en jobbig situation osv. Som kvinna tar man inte de riskerna helt enkelt. Kanske mannen i skogen hade varit mitt livs knull, men det finns inte en chans att man skulle ens tänka på att utforska det då han direkt visat 10 röda flaggor på potentiella risker. Har du aldrig varit kvinna så kommer du aldrig förstå dessa bitarna.

Som sagt, försök skilja på känsloargument och faktiska argument, vad du KÄNNER förändrar inte det FAKTUM att du fortfarande har en drös alternativ att välja mellan. Att du inte KÄNNER dig sugen på att äta upp någon av de 10 maträtter som läggs fram åt åt dig på ett matbord är fortfarande INTE samma sak som ett tomt matbord. Har du 10 rätter att välja mellan så har du råd att vara kräsen, står det mellan att äta nåt äckligt eller svälta så är du förmodligen inte lika kräsen längre.

Att likställa sexuell läggning med relationer är i sig irrationellt, ur flera perspektiv:

Det skillnad på att söka sex och att söka en relation. Ska man bara knulla så kvittar det hur vettig personen är, man knullar och så behöver man aldrig träffas igen. Söker man en relation så spelar vettighet däremot väldigt stor roll. Så din jämförelse haltar rejält med tanke på att allt vi sagt här bygger på att försöka träffa en vettig människa och inte vilken slags sexuell läggning personen har.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Wowser) skrev 2024-04-30 17:53:01 följande:
    Wow ändå... snyggt att beordra någon att lägga ner känsloargumenten (vilket det för övrigt inte var) för att sen komma med en hel hög känsloargument. Det måste man ändå ge dig cred för. En sån verklighetsfrånvaro är det sällan man ser.

Wow ändå... snyggt sätt att snacka bort fakta med lättkränkthetsargument.

Att be någon skilja på fakta och känslor är inte ett härskarteknik, fakta och känslor ÄR inte samma saker oavsett hur kränkande du anser att det är att det påpekas.

Verklighetsfrånvaro är snarare att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när realiteten inte lirar med vad man känner.... det borde vara ganska självförklarande bara av själva ordet du tydligen slänger dig med utan att förstå dess innebörd. Verkligheten är så som saker faktiskt är, dvs fakta. INTE vad du känner. En röd bil blir liksom inte grön bara för att du känner så. Och att dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när det påpekas är både barnsligt och irrationellt, dvs verklighetsfrånvarande.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 11:32:24 följande:
    Jag förklarade varför jag tog initiativ med äldre, och att jag inte vågat på samma sätt med yngre. jag tycker inte det är konstigt att man nämner åldern, det är många som gör det. Måste vara jobbigt om du stör dig på det, då har du mycket att göra här. Jättemånga trådar du kan gå in och styra upp, så att folk slutar med att nämna åldrar.

Nejdå, jag menar du har ju trotts allt ältat att du inte fick ihop det med en ung tjej i över 10 år?

Och så sitter du ändå här och låtsas som att ålder inte spelar någon större roll för dig, kom igen nu kaffedraken... lite måste du väl ändå kunna landa på jorden nån gång?
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:00:37 följande:
    Ja, jag tänker mycket på åldrar, speciellt efter jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var nytt för mig, och inget jag trodde skulle hända. Och så har jag sett hur många som hycklar. Som tycker att de kan träffa yngre, men talar om för andra att de inte får det. Det är vanligt att folk tänker på åldrar, det ser jag hela tiden.
    Mmm, men de flesta kommer över det efter ett tag medan du har fastnat och ältat det i över 10 år. Så NEJ ditt beteende är absolut inte normalt kaffedraken. Du skulle behöva professionellt hjälp att komma ur det men vägrar, och då får du helt enkelt skylla dig själv.

En person som faktiskt försöker lösa sina problem kan man kanske känna förståelse och empati för, en person som medvetet skiter i det och ägnar sitt liv åt att älta, tycka synd om sig själv och skylla sina problem på andra är bara irriterande.
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Martin x2) skrev 2024-05-02 18:12:08 följande:
    Anonym (B) skrev 2024-05-02 17:01:47 följande:
    Heder åt dig att du medger att det finns kvinnor på FL som beter sig svinigt mot oerfarna män (ej incels).

Ni och TS skriver det som att det är vanligt, men kan ni inte visa en sån tråd? Jag missar dom!

Stöttar ni och säger ifrån när folk skriver taskiga saker?

Och du och dina gelika påstår alltid att ni aaaaaaldrig sett nåt sånt trotts att i stort sett alla män vet precis vad som menas. Och sen surar ni för att andra inte vill ge sig in i den klassiska meningslösa leken där saker ska "bevisas" för er som ni såklart avfärdar med patetiska argument och kräver mer bevis och så går det runt runt. 

Vi kan väl säga såhär istället, det finns inget i världen som kommer få dig att tro något annat än du vill tro oavsett vilka "bevis" som läggs fram. Frågan är snarare varför du sitter här och låtsas som att du öht har en objektiv syn på det när vi alla redan vet att du inte har det? 

• Anonym (feltänk)
    Anonym (Martin x2) skrev 2024-05-02 19:27:49 följande:

Jag undanber mig osakliga påhopp.

Om jag inte sett nåt som andra säger är vanligt är det väl inte konstigt att jag vill se det?

Ja när andra inte håller med dig så är det ju såklart alltid ett "påhopp". Själv kan du såklart kläcka ur dig vad du vill, det är bara ren sanning Drömmer

Ja, som sagt du ser ju vad du vill se så ingen faller nog ner av stolen av ren häpnad när du påstår att du minsann aaaaaldrig sett nåt sånt...
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?