Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
Men sluta med detta jävla tramsande om vem som har det värst här livet. ?Om inte jag får, ska inte du ha.? Vuxna människor som beter sig som bortskämda barn.
Livet är inte rättvist, emellanåt suger det rejält, men man kan inte leva i ett konstant offerskap och vältra sig i självömkan.
Varför bry sig så mycket om vad andra människor som man aldrig kommer att träffa skriver på nätet? Det är inte verkligheten, det händer bara i läsarens huvud, det är skapade problem och det är ett privilegium att kunna ägna tid och energi åt låtsasproblem.
Du får inte ligga så det du har gjort hittills funkar uppenbarligen inte så gör något annat. Stick ut och res, träffa nya människor, lev på riktigt inte på nätet eller i ditt huvud. Anta inte en massa skit som blir en självuppfyllande profetia.
Se dig omkring och inse att alla möjliga människor får ligga trots att de inte ser ut som modeller. Vad gör de? Ta reda på det i stället för att bekräfta din egen hypotes om och om igen med dina egna extremt vinklade iakttagelser.
?Du fattar inte, du vet inte hur hemskt det är, du har det så bra.? lär svaren bli men nej mitt liv är så jävla tragiskt att det är komiskt men har jag gett upp? Nej, jag faller och reser mig gång på gång för det finns inget alternativ.
Lägg ner mobilen, gå ut i vårsolen och LEV.