Kermit1561 skrev 2024-03-23 13:16:34 följande:
Tyvärr stämmer ju inte din och dina vänners erfarenheter med vad forskningen säger, det är fler män än kvinnor som är ofrivilligt barnlösa och orsaken är att kvinnor väljer män efter inkomst, så om du och dina vänninor vill ha fler barn får ni byta till fattigare män. Men jag förstår att det är lättare att skylla på män än att acceptera att det är kvinnor som prioriterar pengar framför barn.
arbetet.se/2019/05/28/fattiga-man-har-farre-barn-an-vad-de-sjalva-onskat/Hej från verkligheten - det är så här det ser ut. Det är fakta - män värdesätter deras fritid mer än att föra fler barn till världen. Det är bara att se också i vilken ålder män blir förstagångsfarsor, de är ju alltid äldre än kvinnan med flera år.
Du får läsa vidare i studien du länkade och inte bara glo dig lös på rubriken. 22% av de som räknades som "fattiga" (framgår ej vad de menar som fattiga) var ej nöjd med antalet barn de hade. De skriver ingenting om de hade barn sen tidigare eller hur deras relationer ser ut. När det kommer till forskning och statistik kring sociala förhållanden måste man ALLTID vara kritisk och ta den med nypa salt - vi talar i slutändan om individer.
Så det märks att du inte studerat på högra nivå när du skriver "tyvärr stämmer inte din och dina vänners erfarenheter för kolla på denna rubriken".
Du byter ämne för att försöka bygga din egna verklighet som passar dig. Istället för att lyssna på vad jag faktiskt berättar från verkligheten, ur en KVINNAS perspektiv, så säger du att jag har fel och börjar babbla på om hur vi skulle vara golddiggers?
Skön argumentations-teknik, men nappar inte på det betet tyvärr!
Nu har du fått historier från riktiga livet och det är tyvärr precis som jag skrev för mig och mina väninnor, och många i tråden har nämnt samma sak. Om du inte tror på det för du tycker dig kommit på en bekväm förklaring som innebär att kvinnor bara är ute efter pengar är det mest tragiskt för din del.