• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Anonym (C)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 16:49:29 följande:
    De män som vill att fler barn ska bli gjorda, får steppa upp. 
    Helvete heller. 
  • Anonym (C)
    Anonym (-) skrev 2024-03-22 16:50:17 följande:
    Nej, du får gärna förklara för mig. 
    Nej, du vet redan vad det gäller. 
  • Pixxel

Det är en global trend att människor sluta skaffa barn. Allra värst är det i östasien där deras länder kommer kollapsa på grund av brist på arbetskraft.

Det är INTE bra för det ekonomiska systemet att folk slutar skaffa barn. Det är något länderna måste jobba med.

• Anonym (-)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:51:42 följande:
    Nej, du vet redan vad det gäller. 
    Jag förstår då iaf inte hur komma hem från jobbet och laga mat INTE är att leva ett familjeliv. Ungarna behöver mat på eftermiddagen och jag ger gladeligen min familj mat och bryr mig inte enbart om mig själv. Sedan om det är en för stor uppoffring för vissa så är det ju bra att välja bort familjelivet. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (-)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:55:19 följande:
    lol, du är så jävla genomskinlig och urfånig.. 
    Drar du iväg en jäkligt bitter kommentar om familjeliv så får du ju förklara vad du menar. Jag är ingen tankeläsare. 
  • Anonym (C)
    Anonym (-) skrev 2024-03-22 16:57:56 följande:
    Drar du iväg en jäkligt bitter kommentar om familjeliv så får du ju förklara vad du menar. Jag är ingen tankeläsare. 
    Om du slutar försöka manipulera det jag säger och lyssnar på vad jag faktiskt sa så kanske det blir enklare? 
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:59:57 följande:
    Om du slutar försöka manipulera det jag säger och lyssnar på vad jag faktiskt sa så kanske det blir enklare? 
    Jag menar om någon går till såna längder att den försöker manipulera allt man sagt, så är ju det ett tecken på att den fattar vad det är man faktiskt petar på här inne.. 
  • Anonym (-)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:59:57 följande:
    Det är faktiskt du som är manipulerande i det här fallet, som inte kan förklara vad du menar utan kör på "om du lyssnar på vad jag sa så skulle du fatta". Det är inte ett rimligt sätt att diskutera på. 
  • Anonym (C)
    Anonym (-) skrev 2024-03-22 17:02:29 följande:
    Det är faktiskt du som är manipulerande i det här fallet, som inte kan förklara vad du menar utan kör på "om du lyssnar på vad jag sa så skulle du fatta". Det är inte ett rimligt sätt att diskutera på. 
    Det är det visst det..

Jag menar om någon går till såna längder att den försöker manipulera allt man sagt, så är ju det ett tecken på att den fattar vad det är man faktiskt petar på här inne.. 
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749