• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:06:27 följande:
    Öhh, ja det är jättevärt att svara på att du citerar ett inlägg där jag berättade att jag fick två kvinnor att komma bara igår och du fortfarande försöker få det till att jag har problem att fixa kvinnor.

Problemet är fortfarande att ni har lägst barnafödande i hela jäkla europa så inget av det ni säger gäller.. Du får väl jobba lite hårdare du som påstår att du lyckats med det? 
    Du har ju uppenbarligen inte fixat ungar eller hur?
  • Anonym (C)
    Anonym (I) skrev 2024-03-22 16:08:17 följande:
    Du har ju uppenbarligen inte fixat ungar eller hur?
    Blivit tillfrågad flera gånger men har inte kännt att vi har varit redo för det. 
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:11:33 följande:
    Blivit tillfrågad flera gånger men har inte kännt att vi har varit redo för det. 
    Då har du inget att gnälla över att det blir för få barn när du inte gör ditt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:18:23 följande:
    Har inte varit redo för alla kvinnor nu är lu***...
    Du kan komma med vilka bortförklaringar du vill. Fakta är att du inte drar ditt strå till stacken när det gäller att göra svenska barn. Du vill att andra ska göra det åt dig. 
  • Anonym (C)
    Anonym (I) skrev 2024-03-22 16:20:24 följande:
    Du kan komma med vilka bortförklaringar du vill. 
    Bortförklaringen är att man ska skaffa barn med någon som är stabil, och lite mera pålitlig..

Jobba hårdare du.. You obviously losing....
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:22:25 följande:
    Bortförklaringen är att man ska skaffa barn med någon som är stabil, och lite mera pålitlig..

Jobba hårdare du.. You obviously losing....
    Jag har fixat 3 ungar. Så vem är det som är loser?
  • Anonym (C)
    Anonym (I) skrev 2024-03-22 16:24:18 följande:
    Jag har fixat 3 ungar. Så vem är det som är loser?
    Du!
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:25:17 följande:
    Du!
    LOL!! Jag tror alla i tråden kan se tydligt vem det är som är loser här. Eller snarare vilka. Du och TS som vill att andra ska fixa ungar bara för att ni inte klarar det. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749