• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Rev) skrev 2024-03-22 11:25:08 följande:
    Att kvinnor bara har en uppgift som de inte klarar av?
    Man häpnar över hur en del tänker
  • Peterheter
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-22 11:34:03 följande:
    Man häpnar över hur en del tänker
    Fast det är ju sant. Utan barn dör människan, och kvinnokroppen är skräddarsydd för att bära på och föda barn.

Sedan vad det moderna samhället tutat i folk är en annan sak.

Sedan alla ni som försöker byta fokus, jag kommer inte svara er. Håll er till trådämnet.
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 11:35:46 följande:
    Fast det är ju sant. Utan barn dör människan, och kvinnokroppen är skräddarsydd för att bära på och föda barn.

Sedan alla ni som försöker byta fokus, jag kommer inte svara er. Håll er till trådämnet.
    Det krävs TVÅ för att det ska bli ett barn. Så män har ett ansvar där med. Hur tar du ditt ansvar i den frågan?
  • EnAnonumius

Och vad har du gjort för att attrahera en kvinna så hon känner sig manad att göra sin enda uppgift? D.v.s bli gravid och föda barn?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Peterheter
    Agda90 skrev 2024-03-22 11:43:59 följande:
    Det krävs TVÅ för att det ska bli ett barn. Så män har ett ansvar där med. Hur tar du ditt ansvar i den frågan?
    Kvinnor kan föda barn på egen hand om de inte nöjer sig med de män som finns. De har alla möjligheter i världen, men väljer bort.
  • Anonym (Från SCB!)

Att fråga om du bidrar med barn eller att du anser att andra ska göra det så att din ålderdom som du oroar dig för är tryggad är inte att byta fokus.
    Som sagt vi är många som har barn här och bidragit till det du klagar över,
    lite lustigt om du klagar på andra om du själv inte bidrar.
    En orsak du skulle kunna skylla på är om du är steril och inte kan får barn.
    Annars har du inget att skylla på så bidra själv innan du klagar på andra.
    De flesta här har ju bidragit mer än du om du inte har några barn så du borde 
    klaga på dig själv för att du inte har barn och bidrar till framtiden.
    Så jag som har barn borde då få anklaga dig istället för att du inte har barn om jag skulle tänka som du.
    Så klaga på dig själv som inte bidrar istället för att klaga andra!
    Andra ska tydligen göra jobbet åt dig!
  • Anonym (Kalle)
    Peterheter skrev 2024-03-22 11:47:04 följande:
    Kvinnor kan föda barn på egen hand om de inte nöjer sig med de män som finns. De har alla möjligheter i världen, men väljer bort.
    Direkt pinsamt inlägg. För det första är det inte alla lätt att skaffa barn på egen hand. För det andra är det svårt att uppfostra ett barn på egen hand utan support. Frågan kvarstår, varför har du inte gjort ditt jobb och gjort dig attraktiv att skaffa barn med? Jag har gjort mitt, varför har du inte gjort ditt? Är frågan känslig för dig eller varför vill du inte svara?
  • Anonym (HmJ)
    EnAnonumius skrev 2024-03-22 11:44:15 följande:

Och vad har du gjort för att attrahera en kvinna så hon känner sig manad att göra sin enda uppgift? D.v.s bli gravid och föda barn?

Skriver inlägg på FL kanske
  • Agda90
    Varför ska en kvinna välja att föda barn på egen hand? Att vara ensamstående förälder är inte direkt en dans på rosor. Jag älskar mina barn men jag hade inte velat göra den här resan på egen hand. Hade jag inte träffat min man så hade jag inte skaffat barn. 

Så återigen, hur tar du ditt ansvar för att bidra till att det föds fler barn?
  • Anonym (Putte)
    Jungfrufödsel? Kloning? 

Och du själv, hur många barn har du satt till världen? 
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749