• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Peterheter
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 08:38:33 följande:

Missade du biologilektionerna i skolan Peter? Män kan inte föda barn nej, men krävs för att det ska bli barn. I praktiken har kvinnan sista ordet ja, men mannen kan ändå vara en begränsande faktor, om hon har svårt att hitta en lämplig man som vill ha barn. 

Du tror väl inte att det bara är kvinnor som tvekar idag? 

Det är kvinnan som är den begränsande faktorn i nio fall av tio. Det är hon som inte vill, det är hon som har sista ordet, det är hon som bestämmer.
  • Core
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:16:33 följande:
    Jag är ganska säker på att folk tror att detta inte påverkar dem.

Men är man runt 30 idag kommer det som händer idag påverka en när man är pensionär. Men människor ser bara fem år fram i tiden, och bryr sig inte om vad som händer efter det.
    Peter, inte tycker jag att du ska bära bördan över världens överlevnad och kvinnans födande eller ej på dina axlar. Ta en glass istället och fokusera på din egen överlevnad!
  • Anonym (Haha)
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:09:35 följande:
    Detta är en myt. Däremot är kvinnor mer lättpåverkade än män, och tror att klimatet kommer förinta mänskligheten eller att Ryssland kommer invadera Sverige.
    Nej. Vi ryssar tänker inte invadera Sverige. Fortsätt att andas..
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:01:44 följande:
    Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

Den där meningen som jag har fetmarkerat. Läs den och ta in att där är en av anledningarna till att kvinnor inte vill skaffa barn! Hade min man haft en sådan inställning till kvinnor hade jag aldrig velat leva med honom och jag hade definitivt inte skaffat barn med honom!
  • EnAnonumius
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:36:41 följande:
    Nu var det ju du som hävdade att jorden är överbefolkad, så det kan du lägga fram bevis på först.
    Nej jag har inte hävdat att jorden är överbefolkad.

Det var DU som citerade Anonym(Haha) och hävdade att det var en myt i ditt svar.

Sedan så var det DU som citerade Anonym(tvillingmamma) och frågade henne vem som hade lurat henne...

Så är det en nästa direkt lögn du skall komma med för att slippa att bevisa att det är en myt? Det är ju du som hävdar att det är en myt..

Så varför ljuger du om att jag har hävdat att jorden är överbefolkad.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Agda90
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:40:45 följande:
    Det är kvinnan som är den begränsande faktorn i nio fall av tio. Det är hon som inte vill, det är hon som har sista ordet, det är hon som bestämmer.
    Nu har jag läst några till inlägg som du har skrivit. Och tacka fan att kvinnor inte vill skaffa barn. Se dig själv i spegeln Peter. Du är INTE av partner material för en kvinna som vill skaffa barn. 
  • Forumdeltagaren

Jag har inga barn och har aldrig längtat efter barn heller.
    Jag anser att världen är överbefolkad och krig och klimatförändringar mm är ett stort hot.
    Samtidigt så inser jag ju att välfärden bygger på att det föds fler barn. Många viktiga samhällsfunktioner måste hållas vid liv och inte minst försvaret.

Miljön blir sämre och vi måste finna oss i att våra barn kanske måste skickas ut i strid. Välfärden hotas dessutom av många faktorer så det är väl ändå inte konstigt om många avstår barn?

Om vi svenskar blir sämst på att skaffa barn så kommer något annat land att ta oss, t.ex Ryssland......

Hur det än blir med det så håller jag min barnfria "linje".
    Intressant tanke om vi människor helt skulle sluta skaffa barn och låta djuren ta över planeten:)

• EnAnonumius
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:40:45 följande:
    Wow, vilka tunga argument du kommer med.. Väl utvecklade och informativa..
    Man får verkligen djup informativ information om varför det är bara kvinnan som begränsar.

(Obs! Skarp sarkasm)
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Peter, varför avkräver du andra på fakta, samtidigt som du själv påstår saker som inte är sanna?

Det är verkligen inte bara kvinnor som inte vill ha barn. Kvinnor har i praktiken sista ordet, men bristen på lämplig far till barnet kan vara en begränsande faktor. Hur kan du inte förstå det? 

Det är ganska vanligt i en relation att kvinnan vill ha barn men inte mannen, eller att kvinnan vill ha fler barn än mannen.

Att man i en befolkning räknar antal barn per kvinna, inte antal barn per par, är för att det är ENKLAST att räkna så. Det betyder INTE att det bara är upp till kvinnor att lösa befolkningsfrågan. 

Och varför svarar du inte på frågor som ställs, fast du själv kräver svar? Nu frågar jag för tredje gången: Har du själv barn? Om inte, varför? Detta borde ju vara en högprioriterad fråga för dig.

Om du inte har hittat någon som vill ha barn med dig, får du väl jobba på det, jobba på dig själv. Uppenbarligen har du inte ansträngt dig tillräckligt, med tanke på din attityd. Få vill ha barn med en gnällspik som skriver som du gör om kvinnor samt tycker att barn är kvinnors enda viktiga uppgift i livet. 

• Anonym (I)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 09:05:27 följande:

Peter, varför avkräver du andra på fakta, samtidigt som du själv påstår saker som inte är sanna?

Det är verkligen inte bara kvinnor som inte vill ha barn. Kvinnor har i praktiken sista ordet, men bristen på lämplig far till barnet kan vara en begränsande faktor. Hur kan du inte förstå det? 

Det är ganska vanligt i en relation att kvinnan vill ha barn men inte mannen, eller att kvinnan vill ha fler barn än mannen.

Att man i en befolkning räknar antal barn per kvinna, inte antal barn per par, är för att det är ENKLAST att räkna så. Det betyder INTE att det bara är upp till kvinnor att lösa befolkningsfrågan. 

Och varför svarar du inte på frågor som ställs, fast du själv kräver svar? Nu frågar jag för tredje gången: Har du själv barn? Om inte, varför? Detta borde ju vara en högprioriterad fråga för dig.

Om du inte har hittat någon som vill ha barn med dig, får du väl jobba på det, jobba på dig själv. Uppenbarligen har du inte ansträngt dig tillräckligt, med tanke på din attityd. Få vill ha barn med en gnällspik som skriver som du gör om kvinnor samt tycker att barn är kvinnors enda viktiga uppgift i livet. 

Jag har begärt fakta och underlag tidigare, det är inte första gången han kommer med detta dravel. Han har ALLTID blivit svaret skyldig. Så även denna gång.
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749