• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anna)
    Peterheter skrev 2024-03-22 08:40:45 följande:
    Det är kvinnan som är den begränsande faktorn i nio fall av tio. Det är hon som inte vill, det är hon som har sista ordet, det är hon som bestämmer.
    I ALLA mina vänskapskretsar så är mannen bromsen. Kvinnan vill gärna ha två tre barn. T.o.m. fyra. Mannen får oftast trugas till ett andra. Fler män än kvinnor vill att kvinnan ska abortera om hon blir gravid.

Så nej Peter, vi kvinnor vill ofta ha mer barn än er män. Men att tvinga er in i faderskap verkar inte vara rätt väg att gå.

Tråkigt att man inte ser din peppande och påhejande kommentarer i alla dessa trådar där kvinnan blir gravid och vill behålla men inte mannen. Vart är din röst?
  • Mimosa86

Om kvinnans enda uppgift är att föda och populera världen så är mannens enda uppgift att möjliggöra detta för henne. Vara hennes support och se till att hon har allt hon behöver för denna livsviktiga uppgift.

fail på den

• Anonym (C)
    Mimosa86 skrev 2024-03-22 22:46:25 följande:

Om kvinnans enda uppgift är att föda och populera världen så är mannens enda uppgift att möjliggöra detta för henne. Vara hennes support och se till att hon har allt hon behöver för denna livsviktiga uppgift.

fail på den

Indeed!
  • Anonym (Miro)
    Tow2Mater skrev 2024-03-22 20:55:06 följande:
    Bara tragikomiska lågintelligenta kvinnor skulle jämfora Trump med Hitler, Putin och talibaner. Trump  har ingen absolut makt och han är ingen tyrann.
    Bara lågintelligenta amerikaner röstar på en dåre som Trump!
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Miro) skrev 2024-03-22 23:46:56 följande:
    Bara lågintelligenta amerikaner röstar på en dåre som Trump!
    Precis min tanke, svårt att förstå att så många gör det.
  • Anonym (Omg)
    Peterheter skrev 2024-03-22 11:35:46 följande:
    Fast det är ju sant. Utan barn dör människan, och kvinnokroppen är skräddarsydd för att bära på och föda barn.

Sedan vad det moderna samhället tutat i folk är en annan sak.

Sedan alla ni som försöker byta fokus, jag kommer inte svara er. Håll er till trådämnet.
    Men så bra PETER då kanske du och dina små mansvänner kan snacka ihop er lite angående det jag ska berätta nu (och som flera nämt i tråden):

Alla kvinnor i min bekantskapskrets - och då menar jag ALLA (vi snackar ca 20 st) - har behövt driva på sina män att börja försöka få barn. Inklusive mig själv och min man! Jag vill även ha fler än de två vi har - HAN VILL INTE för han tycker att det RÄCKER. Flera av mina väninnor/ytligt bekanta har samma "problem".

Vad vill männen? Jo, de vill ha FRITID! Vad är då fritid? Dator/tv spel :)

Dagen män är som pojkar i många avseenden.

Så fixa den skiten du, så ska du se att det löser sig och fler barn kommer bli till!

Männen pallar helt enkelt inte ansvaret som kommer med barn! De prioriterar inte familjelivet och allt som kommer med det! Just därför AVSKYR jag rubriker och artiklar som dessa, för man skjuter än en gång problemet på KVINNOR när det egentligen handlar om att männen brister i egenskaper kvinnor söker - basala sådana som att vilja skaffa barn!

Så dumt!
  • Anonym (Flora)

Unga män och kvinnor är nog lika avståndstagande till att skaffa barn. Tjejerna vill inte få sin kropp förstörd: amma är äckligt, brösten blir hängiga,magen sladdrig, bristningar i underlivet och huuu själva förlossningen, hemskt! Slut på resande till strandplace och skidorter, inget after work måste hämta på dagis, sömnlösa nätter med kinkig unge. Nix, bättre att skaffa katt då,
    Killarna vill inte vara föräldraansvariga, ta halva barnledigheten, dra barnvagn, byta blöjor, skitäckligt, skrikande spädisar, ingen tid till att gymma med killarna eller sticka till Mallis, inga sovmornar och tjejen ser ju inte ut som innan när hon var smal och strömlinjeformad. Nä en tur till farbror doktorn och ett par snitt i nedre regionen sen kan man vara lugn och leva livet.

Glöm det där om klimatet och världsläget och vilken värld vi överlämnar till barn och barnbarn. Det bara låter lite bättre att säga så. Den egentliga orsaken är djupt självisk.

• Anonym (Hyckleri)
    Anonym (Flora) skrev 2024-03-23 03:03:32 följande:

Unga män och kvinnor är nog lika avståndstagande till att skaffa barn. Tjejerna vill inte få sin kropp förstörd: amma är äckligt, brösten blir hängiga,magen sladdrig, bristningar i underlivet och huuu själva förlossningen, hemskt! Slut på resande till strandplace och skidorter, inget after work måste hämta på dagis, sömnlösa nätter med kinkig unge. Nix, bättre att skaffa katt då,
    Killarna vill inte vara föräldraansvariga, ta halva barnledigheten, dra barnvagn, byta blöjor, skitäckligt, skrikande spädisar, ingen tid till att gymma med killarna eller sticka till Mallis, inga sovmornar och tjejen ser ju inte ut som innan när hon var smal och strömlinjeformad. Nä en tur till farbror doktorn och ett par snitt i nedre regionen sen kan man vara lugn och leva livet.

Glöm det där om klimatet och världsläget och vilken värld vi överlämnar till barn och barnbarn. Det bara låter lite bättre att säga så. Den egentliga orsaken är djupt självisk.

Som om inte barnskaffare fattar beslut efter egenintresse då. Kasta inte sten i glashus. Svårt att begripa att folk är olika och inte alla har samma mål i livet?
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749