• Peterheter

Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/svenskarna-har-inte-fott-sa-fa-barn-sedan-matningarna-borjade-ar-1749

Kvinnor har en uppgift i livet, och den kan de inte sköta?

Och för er som inte fattar så kommer det låga barnafödandet påverka framtida pensioner, skatter, äldreomsorg BNP, ja hela samhället påverkar av befolkningsstorleken.

Sydkorea ligger i botten vad gäller barn, de får snabbt en åldrande befolkning utan nya generationer som stöttar underifrån.

• Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749
  • Anonym (Från SCB!)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:06:27 följande:
    Öhh, ja det är jättevärt att svara på att du citerar ett inlägg där jag berättade att jag fick två kvinnor att komma bara igår och du fortfarande försöker få det till att jag har problem att fixa kvinnor.

Problemet är fortfarande att ni har lägst barnafödande i hela jäkla europa så inget av det ni säger gäller.. Du får väl jobba lite hårdare du som påstår att du lyckats med det? 
    Då tar vi det igen då! Sverige har inte lägst barnafödande, du kan läsa på SCB!
    Sen skriver du ni har, du är alltså inte svensk då? så då menar du att det föds mer barn i det landet du har medborgarskap i?

"Problemet är fortfarande att ni har lägst barnafödande i hela jäkla europa så inget av det ni säger gäller."

Trots att barnafödandet i Sverige har sjunkit det senaste decenniet, har Sverige ett av de högsta födelsetalen i Europa. Lägst är barnafödandet i Italien, Spanien och Malta.

Barnafödandet i Europa skiljer sig åt i olika länder. Under de senaste trettio åren har det varit ett högre barnafödande i norra Europa, framförallt i Norden, än i södra Europa. Familjepolitiken i länderna är en bidragande faktor till det.

Sverige hör till de länder med flest födda barn per kvinna.

Sverige bland de länder i Europa som har högst barnafödande
  • Anonym (I)
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 19:20:36 följande:
    Kul att du har hunnit komma tillbaka nu, har du varit duktig husbando nu och sett till att laga din egen mat (: 
    Off topic. Men det är det mesta du skrivit.
  • Core

Hur ska ni hitta män till de kvinnor som sk börja föda barn har ni tänkt? Jag har två, och aldrig att det blir fler. De flesta män idag vill inte ha fler än en eller två barn, så jag ser inte hur det hjälper att skälla på
    kvinnorna. Men tycker det i incelmuskeln så gör det, antar jag. Skäll på pojkar, ut med det bara!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (C)

I är ute och går med hundarna just i detta nu. 

• Tow2Mater
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-22 17:26:00 följande:
    Sanningen är väl snarare att båda är viktigt. Både samarbete, hänsyn, att lyssna på andra, men också att kunna tänka självständigt.

Det varierar helt enkelt från situation till situation.

Att vara osjälvständig och lyssna blint på andra är inte bra. Men kvinnors sociala förmågor och anpassningsförmåga, har uppenbarligen ofta gynnat dem.

Att gå sin egen väg och strunta i vad andra tycker, är bra ibland, men långt ifrån alltid.

Sen är det lite tragikomiskt att TS påstår att män är mer självständiga och rationella. Hur många män lyssnar inte blint på despoter. Hitler hade många kvinnliga anhängare, men ännu fler manliga.

Trump, Putin, talibaner, lockar fler män än kvinnor.
    Bara tragikomiska lågintelligenta kvinnor skulle jämfora Trump med Hitler, Putin och talibaner. Trump  har ingen absolut makt och han är ingen tyrann.
  • Anonym (A)
    Tow2Mater skrev 2024-03-22 20:55:06 följande:
    Bara tragikomiska lågintelligenta kvinnor skulle jämfora Trump med Hitler, Putin och talibaner. Trump  har ingen absolut makt och han är ingen tyrann.
    Bara en lågintelligent missar poängen i inlägget. Du menar alltså att jämförelsen inte stämmer? Att fler kvinnor än män röstar på Trump? 
  • EnAnonumius
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:25:17 följande:
    Du!
    Nej det är du som är loosern.

Du blev losern när du använde invektiv om kvinnor i ditt inlägg #114
    Anonym (C) skrev 2024-03-22 16:18:23 följande:
    Har inte varit redo för alla kvinnor nu är lu***...

(slut på citatet..

Så du förlorade redan innan du han och börja.

Men jag antar i din värld så är det de som använder sig av invektiv (även om du "döljer vissa delar av ordet) samma sak som v vinnare.

Vet du hoppas att du för blir utan partner i resten av ditt liv. För ingen frisk normalbegåvad kvinna vill bli ihop med en looser som dig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenska kvinnor har inte fött så få barn sedan 1749