Anonym (Omg) skrev 2024-03-23 00:18:12 följande:
Men så bra PETER då kanske du och dina små mansvänner kan snacka ihop er lite angående det jag ska berätta nu (och som flera nämt i tråden):
Alla kvinnor i min bekantskapskrets - och då menar jag ALLA (vi snackar ca 20 st) - har behövt driva på sina män att börja försöka få barn. Inklusive mig själv och min man! Jag vill även ha fler än de två vi har - HAN VILL INTE för han tycker att det RÄCKER. Flera av mina väninnor/ytligt bekanta har samma "problem".
Vad vill männen? Jo, de vill ha FRITID! Vad är då fritid? Dator/tv spel :)
Dagen män är som pojkar i många avseenden.
Så fixa den skiten du, så ska du se att det löser sig och fler barn kommer bli till!
Männen pallar helt enkelt inte ansvaret som kommer med barn! De prioriterar inte familjelivet och allt som kommer med det! Just därför AVSKYR jag rubriker och artiklar som dessa, för man skjuter än en gång problemet på KVINNOR när det egentligen handlar om att männen brister i egenskaper kvinnor söker - basala sådana som att vilja skaffa barn!
Så dumt!
Stort fett amen på den.
Jag ville ha ett barn till, min man var väldigt tydlig med att då sku lle han skiolja sig och lämna mig.
I alla relationer jag känner till, typ 50 par, så är det två män som velat ha barn mer än kvinnan.